زمان مطالعه: 1 دقیقه

هانی کرده کیست؟ / بیوگرافی شرور معروف تهران از حضور در سوریه تا لیدری باشگاه استقلال

هانی کرده یکی از اشرار معروف تهران است که معروفترین درگیری او به سال 98 در خیابان شاپور تهران مقابل یک آبمیوه فروشی برمی گردد. او هوادار سرسخت یکی از تیم های سرخابی پایتخت است و بنابر روایت‌ها تنها شروری است که پورشه سوار می شود.
23 دی 1402
شناسه : 86765
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/86765
732+
بالا
هانی کرده یکی از اشرار معروف تهران است که معروفترین درگیری او به سال 98 در خیابان شاپور تهران مقابل یک آبمیوه فروشی برمی گردد. او هوادار سرسخت یکی از تیم های سرخابی پایتخت است و بنابر روایت‌ها تنها شروری است که پورشه سوار می شود.

حادثه 24 -  هانی کرده را شاید در آغاز دهه 1400 معروفترین شرور ایران نامید، کسی که 13 بار از مرگ جسته، تصاویرش در سوریه دیده می‌شود، تصاویرش در تمرینات تیم استقلال دیده می‌شود و برخی روایت ها از ثروت انبوه او حکایت دارد.   

هانی کرده اهل کجاست؟

هانی خلیفه دار معروف به هانی کرده متولد دهه شصت همدان است اما مقیم تهران است و بیش از ۱۶ سال از زندگی اش را به علت سابقه شرارت و درگیری در زندان گذرانده است. او برای اولین بار در 16 سالگی و به خاطر درگیری با یک سرباز سر بلیط ورزشگاه به زندان رفته است. 

هانی کرده در سوریه  

در سال 97 تصاویری از حضور هانی کرده در سوریه منتشر شد که به خصوص از سوی رسانه های بیگانه مورد توجه قرار گرفت. ویدئویی نیز از هانی کرده در سوریه منتشر شد که در داخل یک ماشین می گوید در سوریه است و «انشالله با محو وهابیت، راه ها باز شود و همه داداش‌های گلم بتونند بیان اینجا زیارت کنند» در تصاویری هم که از او در سوریه منتشر شده بود، هانی کرده را با یک اسلحه در دست نشان می داد که گویی به لشگر مدافعان حرم پیوسته است. او اما خیلی زود از سوریه برگشت و سال 98 در یک درگیری معروف تا پای مرگ رفت

هانی کرده و ارتباط با وحید مرادی

نام هانی کرده در سال 97 همزمان با مرگ وحید مرادی در زندان- رقیب دیرینه هانی کرده- بیشتر از هر زمانی بر سر زبان ها افتاد و از همانجا هم بیشترین معروفیت را کسب کرد. ادعا شده است که  قتل وحید مرادی در زندان توسط هانی کرده برنامه ریزی شده است، شایعه ای که هیچ‌گاه تایید نشد. یک سال بعد یعنی در سال 98 هانی کرده در یک درگیری در خیابان شاپور تهران مقابل یک معجون فروشی، کارد آجین شد و شایعه مرگ او قوت گرفت. 

در این درگیری تعدادی از اراذل و اوباش که به روش زاغ زنی منتظر لحظه‌ای بودند که «هانی کرده» را غافلگیر کنند، با موتورسیکلت خود را به کنار خودرو پژو ۲۰۶ رساندند و بلافاصله با ضربات قمه به جان «هانی کرده» و همراه او افتادند.  در این درگیری این فرد به علت غافلگیری نتوانست از خود دفاع کند و به شدت مجروح و به بیمارستانی در همان حوالی منتقل شد. 

سرهنگ چنگیز ایدون رئیس کلانتری ۱۱۲ تهران در مورد جزئیات درگیری دی ماه او به رسانه ها گفته بود: در تحقیقات میدانی مشخص شد که این فرد شرور به همراه دوستش شامگاه یکشنبه در یک جشن تولد حضور داشته که در این میهمانی شبانه با چند نفر دیگر درگیری لفظی پیدا کرده‌ و به خاطر اینکه مراسم تولد بهم نخورد، قرار درگیری را در منطقه ابوسعیدبا هم گذاشته بودند.

شامگاه دوشنبه این فرد (هانی) برای درگیری در محل قرار حضور پیدا کرده اما طرف دیگر دعوا به محل نیامده که در ادامه آنها برای خوردن آبمیوه به سمت مغازه آبمیوه‌ فروشی رفته، ۶ جوان موتورسوار نیز آنها را تعقیب کرده و به سمتشان حمله‌ ور شده بودند.

دعوا در قهوه خانه که منجر به قطع 2 انگلشت شد

هانی کرده از دعوای شاپور جان سالم به در برد اما کینه این انتقام از 2 سال قبل و نزاع در یک قهوه خانه به دل رقبای هانی کرده مانده بود. 

سرهنگ سعید راستی رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت بعد از درگیری شاپور گفته بود که 2 گروه از اراذل دستگیر شدند و توضیح داده بود: بر اثر ضرب و شتم این ۲ گروه اراذل و اوباش در سال ۹۶ در یک قهوه خانه در غرب تهران، ۲ انگشت یکی از افراد قطع شد که همراهان فرد حادثه دیده برای تلافی سوار بر ۳ دستگاه موتورسیکلت ۲ ترکه ( در مجموع ۶ نفر) به سراغ گروه مقابل رفته و با یکدیگر درگیر می‌شوند که فیلم این درگیری در فضای مجازی منتشر شد.  پلیس عملیات اطلاعاتی خود را در این زمینه آغاز کرد و به دنبال آن ۷ نفر دستگیر شدند.

به گفته سرهنگ راستی فردی که به بارگذاری فیلم‌ها در فضای مجازی اقدام می‌کرد مقیم خارج از کشور بود که مشخص شد وی به هنگام درگیری با ضارب اصلی در ارتباط بوده و نوع ارتباطات آن‌ها نیز در اختیار پلیس است.

ضاربان هانی کرده دستگیر شدند

هانی کرده در باشگاه استقلال

پنجشنبه، هشتم تیر ماه، نخستین تمرین تیم استقلال با هدف آماده‌سازی این تیم برای حضور در لیگ بیست‌وسوم با حضور هانی کرده با جنجال کشیده شد. در حالیکه هواداران این تیم در واکنش به بنرهای اغراق آمیز درباره حجت کریمی مدیرعامل استقلال، شروع به شعار دادن علیه کریمی کرده بودند، هانی کرده و نوچه هایش از فنس ها بالا رفته و با هواداران درگیر شدند. این ماجرا به بازداشت هانی کرده منجر شد و موجی از خشم را در شبکه های اجتماعی دامن زد.

هانی کرده چه ارتباطی با باشگاه استقلال دارد

هانی کرده که قبلا هم با مربیان و بازیکنان سابق استقلال مثل امیر قلعه نوعی، محمود فکری یا علیرضا منصوریان عکس هایی را منتشر کرده بود، نشان داد حضورش در حاشیه تمرینات استقلال ربطی به یک مدیر ندارد. روابط عمومی تیم استقلال تهران، هیچگاه حضور او را به عنوان لیدر هوادران، تایید نکرده است.

هانی کرده در تمرین باشگاه استقلال با هواداران درگیر شد

هانی کرده در بیمارستان

آخرین درگیری هانی کرده دی ماه امسال در بهشت زهرا رخ داد. او  19 دی ماه با گروهی از اراذل اوباش به دلیل اختلافات قبلی در مراسم تدفین یک جوان در بهشت زهرا درگیر شد و راهی بیمارستان شد. 

سرهنگ راستی  رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران گفت: «ساعت ۱۳ روز جاری مراسم تدفین یکی از اراذل سطح ۱ در بهشت زهرا در حال برگزاری بود که سایر اراذل و اوباش نیز در این مراسم حضور داشتند. در حین انجام این مراسم، دو گروه از اراذل که اختلاف قدیمی با هم داشتند با هم درگیر شده که بر اثر درگیری مسلحانه یکی از اراذل سطح ۱ [ هانی کرده]با یک گلوله به پای چپ و ۴ ضربه چاقو به سر و کمر مصدوم شد.»

اولین فیلم از چاقو خوردن هانی کرده

 

 

ارسال نظر