زمان مطالعه: 5 دقیقه

بیوگرافی و فیلم های مهران غفوریان / تصاویری از همسر و فرزندش / دلیل پنهان کردن شغل پدر

مهران غفوریان متولد 1353 در تهران است، ماجرای خودکشی او، رازداری اش درباره شغل اصلی پدرش و نحوه آشنایی وی با همسرش در یک مرکز خرید، از زندگی این بازیگر و کارگردان، یک فیلم سینمایی می تواند در بیاورد.
14 اردیبهشت 1403
شناسه : 82175
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/82175
221+
بالا
مهران غفوریان متولد 1353 در تهران است، ماجرای خودکشی او، رازداری اش درباره شغل اصلی پدرش و نحوه آشنایی وی با همسرش در یک مرکز خرید، از زندگی این بازیگر و کارگردان، یک فیلم سینمایی می تواند در بیاورد.

حادثه 24 -  مهران غفوریان در ۳ شهریور ۱۳۵۳ از پدری تهرانی و مادری تبریزی در خیابان مولوی تهران متولد شد. نام پدر او  خسرو غفوریان است. مهران غفوریان پدر خود را افسر بلندپایه نیروی دریایی و ناخدا معرفی می کرد اما در اردیبهشت 1403 پخش مستندی درباره اعترافات افسران ساواک و شباهت شخصی به نام خسرو غفوریان به مهران غفوریان این شائبه را به وجود آورد که پدر او افسر بلندمرتبهٔ سازمان اطلاعات و امنیت کشور بود.

غفوریان که در سال 82 پدرش را از دست داده است، سال 96 با حضور در برنامه دورهمی گفته بود: «پدرم ناخدای نیروی دریایی بود. نقاشی می‌کرد، تار می‌زد و آواز سنتی می‌خواند. فال حافظ هم خوب می‌گرفت.»

نحوه آشنایی مهران غفوریان با همسرش

غفوریان در محلهٔ تهرانسر و دریا رشد کرد. او یک برادر بزرگتر به نام مهدی دارد که آهنگساز است. وی، فارغ‌التحصیل رشتهٔ نقاشی عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است. او در سال ۱۳۷۳ وارد دانشگاه شد. وی با آرزو غفوریان ازدواج کرد و یک فرزند دختر به‌نام هانا دارد.

 این بازیگر یک بار در برنامه دورهمی با مجری گری مهران مهدیری در مورد همسرش گفت: «در یک مرکز خرید با هم آشنا شدیم و جالب این که خودش اصلا مرا نشناخت و بعدا بود که فهمید مهران غفوریانم.» او در مقابل تعجب مهران مدیری توضیح داد: «خانمم فقط آی فیلم نگاه می‌کند.»

چه شد که وارد بازیگری شد؟

او بازیگری را به کارگردانی مسعود رشیدی با مجموعهٔ طنز لبخند سوم آغاز کرد و خیلی زود به عرصهٔ کارگردانان تلویزیونی پیوست. از سال ۱۳۷۶، برنامهٔ گل‌ها و پس از آن، حرف تو حرف را ساخت و سپس در سال ۱۳۷۷، با مهران مدیری هم بازی شد. سپس این چند نفر را کارگردانی کرد که در بین مردم به نام «هژیرها» معروف شده بود.

وی درباره آغاز بازیگری خود و اینکه چگونه بازیگر شد می گوید: «سال چهارم هنرستان بودم که شنیدم برای برنامه‌ای به اسم «جُنگ 39» به کارگردانی داریوش کاردان و زنده‌یاد مهرداد خسروی، تست بازیگری می‌گیرند. من که رفتم، بیژن بنفشه‌خواه قبول شده بود و قرار شد هم‌بازی من برای تست دادن باشد و قبول شدم»

اوج شهرت او برای ساخت مجموعه تلویزیونی زیر آسمان شهر بود که از بهترین و پر مخاطب ترین سریال‌های چند دهه اخیر تلویزیون بود که سری دوم و سوم آن را نیز ساخته و خودش نیز در نقش بهروز خالی بند نقش آفرینی کرده بود.

غفوریان، سپس در سال ۱۳۸۲ شروع به ساخت یک سریال نود شبی دیگر به نام "ورود ممنوع" کرد که ساخت این مجموعه پس از پخش چند قسمت از سوی مدیر وقت گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما متوقف شد.

 پس از آن، وی بیشتر به بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی مشغول شد و تنها یک فیلم ویدئویی به نام من پلیس نیستم ساخت. تا اینکه در سال ۱۳۹۵، در هنگام ساخت سریال همسایه‌ها پس از شکستن پای آرش معیریان، کارگردان سریال، و انصراف او از ادامه کار، غفوریان کارگردانی کار را بر عهده گرفت و فیلمبرداری را از اول آغاز کرد.

غفوریان، سال ۱۳۹۴ در جریان مسابقات خنداننده برتر در برنامه خندوانه، توانست به مرحله نهایی راه پیدا کند و همراه با امیرمهدی ژوله جایگاه اول را بدست آورد.

غفوریان در ۲۶ مهر ۱۴۰۰، در سر صحنهٔ سریال نیسان آبی دچار سکته قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان، روز بعد تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت.

مواضع سیاسی غفوریان

تصاویر مهران غفوریان در کنار چهره هایی مثل سعید حدادیان مداح و حضور او در مراسم های سیاسی در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. او با حضور در همایش در همایش حمایت از جبهه مقاومت در این باره گفته بود: بالاخره ما بچه حزب اللهی هستیم. باید هنرمندان و سینماگران که خوشبختانه از محبوبیت خاصی در میان مردم برخوردارند از این حرکت‌ها و اقدامات رزمندگان جبهه مقاومت که به دنبال برقراری امنیت مردم جوامع اسلامی هستند، حمایت و پشتیبانی ویژه‌ای داشته باشند.

ماجرای خودکشی مهران غفوریان

در مقطعی اخباری درباره افسردگی و خودکشی مهران غفوریان منتشر شد. وی در این باره می گوید: «خودکشی‌ام شایعه بود ولی یک موقعی بود که احساس می‌کردم آرامش ندارم. دکتر رفتم و یک سری قرص گرفتم ولی چون هیچ وقت خوردن قرص اعصاب را دوست نداشتم، کنارش گذاشتم.» 

فیلم شناسی مهران غفوریان

  ۱ - آبی روشن (۱۴۰۲)

۲ -  ما همه با هم هستیم (۱۳۹۷)

۳ -  خالتور (۱۳۹۶)

۴ -  داش آکل (۱۳۹۶)

۵ -  ما خیلی باحالیم (۱۳۹۶)

۶ -  آس و پاس (۱۳۹۵)

۷ -  ارادتمند؛ نازنین بهاره، تینا (۱۳۹۵)

۸ -  50 کیلو آلبالو (۱۳۹۴)

۹ -  ناردون (۱۳۹۴)

۱۰ -  دریاکنار (۱۳۹۳)

۱۱ -  مجرد 40 ساله (۱۳۹۳)

۱۲ -  کالسکه (۱۳۹۲)

۱۳ -  جا به جا (۱۳۹۱)

۱۴ -  پیتزا مخلوط (۱۳۸۹)

۱۵ -  سه نفر روی یک خط (۱۳۸۹)

۱۶ -  فوتبالی ها (۱۳۸۹)

۱۷ -  پرواز مرغابی ها (۱۳۸۸)

۱۸ -  حلقه های ازدواج (۱۳۸۸)

۱۹ -  شیر و عسل (۱۳۸۸)

۲۰ -  دختر میلیونر (۱۳۸۵)

۲۱ -  زن بدلی (۱۳۸۵)

۲۲ -  کلاهی برای باران (۱۳۸۵)

۲۳ -  انتخاب (۱۳۸۳)

۲۴ -  شارلاتان (۱۳۸۳)

ارسال نظر