زمان مطالعه: 4 دقیقه

پدر مهران غفوریان ساواکی بود یا ناخدا؟ / ماجرای دیدار خسرو غفوریان با آیت الله امامی کاشانی

مستندی درباره اعترافات افسران و بازجویان ساواک پخش شده است که یکی از ساواکی ها به نام خسرو غفوریان به خاطر شباهت چهره‌اش به مهران غفوریان بازیگر سینما مورد توجه قرار گرفته است.
14 اردیبهشت 1403
شناسه : 117364
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/117364
1156+
بالا
مستندی درباره اعترافات افسران و بازجویان ساواک پخش شده است که یکی از ساواکی ها به نام خسرو غفوریان به خاطر شباهت چهره‌اش به مهران غفوریان بازیگر سینما مورد توجه قرار گرفته است.

حادثه 24- پخش اعترافات افسران و بازجویان ساواک و شباهت اسمی و چهره یکی از این افراد به مهران غفوریان در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. این شخص به نام خسرو غفوریان در این ویدئو درباره امام خمینی (ره) صحبت می کند و همچنین اشاره به دیدارش با آیت الله امامی کاشانی دارد. وی خود را مسئول آموزش و پشتیبانی ساواک معرفی می کند.

چهره این فرد به مهران غفوریان بازیگر مطرح طنز سینما بسیار شبیه است و همنام بودن او با نام پدر مهران غفوریان احتمالا برملا شدن رازی را درباره پدر این بازیگر به میان آورده است. این در حالی است که مهران غفوریان سال 96 با حضور در برنامه تلویزیونی دورهمی گفته بود:  «پدرم ناخدای نیروی دریایی بود. نقاشی می‌کرد، تار می‌زد و آواز سنتی می‌خواند. فال حافظ هم خوب می‌گرفت.»

عبدالرضا داوری، مشاور سابق محمود احمدی نژاد در این باره شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «چند شب قبل در شبکه مستند، فیلم کنفرانس مطبوعاتی کارکنان ساواک در سال 1358 پخش شد. نکته جالب در این ویدئو، معرفی "خسرو غفوریان" به عنوان مدیر پشتیبانی بخش آموزش ساواک است. خسرو غفوریان، پدر مهران غفوریان است که 20 سال کارمند ساواک بود، و پس از آزادی از زندان، چند سال قبل درگذشت.»

خسرو غفوریان در اعترافاتش خود را به عنوان یک شخص دوره دیده در بخش آموزش ساواک معرفی می کند و در تمجید از امام خمینی (ره) می گوید:

«امام تنها نیست حتی ساواکی ها پشت سرش هستند؛ سیا باید بداند و شاه هم باید بداند ساواک چه در آن موقع، چه الان، امام را تنها نمی گذارد، سیا و شاه باید بدانند و آقایانی که این اخبار را به جهان منتقل می کنند از قول بنده دوره دیده بگویند هرگز مثل سیا تصور نکنند که ساواکی ها امام را تنها می گذارند، پس 20 میلیون چه کسی رای داده است؟ 20 میلیون همین ارتشی ها ساواکی ها و شهربانی چی ها بودند»

وی در ادامه می گوید: «از قول ساواکی های معتقد می گویم، نمی خواهم جانماز آب بکشم که چی کاره هستم، سند نزد حجت الاسلام امامی کاشانی، 24 بهمن در سال گذشته، گفتم شما فکر نکنید  تنها هستید، نمی شود که کشور ساواک نداشته باشد»

مهران غفوریان پیش از این تصویری از پدرش در لباس نیروی دریایی منتشر کرده و روز نیروی دریایی را به ناخدا خسرو غفوریان تبریک گفته بود. او نوشته بود: «بابا جونم خیلی دلم برات تنگ شده ، میدونم که هوامو داری میدونم که یک روز دوباره میبینمت ،دوستت دارم بابا روز پدر رو بهت تبریک میگم جناب ناخدا خسرو غفوریان».

خسرو غفوریان در اعترافاتش می گوید:  «مدت 20 سال در قسمت های آموزشی ساواک خدمت م یکردم 4 سال آخر را در بازرسی شاهنشاهی سابق به همین امیر آموزش اشتغال داشتم و وظیفه ام روی آموزش وبرنامه ها و امور پشتیبانی آموزشی بود»

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه منظورتان از آموزش چیست و به کی ها آموزش می داید می گوید: «من تشکیلات پشتیبانی را عهده داشتم در حدود 30 موضوع بود که تدریس می شد، به کارمندان ساواک تدریس می شد و در هدف های حافظت شده کشور مسولان را احضار می کردیم در آنجا تدریس می کردیم، من مسئول برنامه ها و پشتیبانی آموزش بودم و همین کار را 4 سال آخر خدمتم در بازرسی شاهنشاهی سابق عهده دار بودم»

مهران غفوریان هنوز درباره این ویدئو و حواشی آن واکنشی نداشته است.

ارسال نظر