زمان مطالعه: 2 دقیقه

مجازات عجیب خانم روانشناس بخاطر مصدوم کردن یک عابر

خانم مشاور که به‌دلیل بی‌احتیاطی هنگام رانندگی با فردی تصادف و او را مصدوم کرده بود، از سوی دادگاه به تحمل یک‌ماه حبس محکوم شد، اما قاضی به جای زندان مجازات جالبی را برای او درنظر گرفت.
01 شهریور 1400
شناسه : 78324
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/78324
561+
بالا
خانم مشاور که به‌دلیل بی‌احتیاطی هنگام رانندگی با فردی تصادف و او را مصدوم کرده بود، از سوی دادگاه به تحمل یک‌ماه حبس محکوم شد، اما قاضی به جای زندان مجازات جالبی را برای او درنظر گرفت.

حادثه 24 - خانم مشاور که به‌دلیل بی‌احتیاطی هنگام رانندگی با فردی تصادف و او را مصدوم کرده بود، از سوی دادگاه به تحمل یک‌ماه حبس محکوم شد، اما قاضی به جای زندان مجازات جالبی را برای او درنظر گرفت.

چندی پیش و به‌دنبال تصادف یک خودروی سواری با عابری پیاده در شهرستان علی‌آباد کتول در استان گلستان، عابر پیاده مصدوم شد. این در حالی بود که کارشناسان پلیس راهور، بی‌احتیاطی و تخلف خانم راننده را علت وقوع این تصادف اعلام کردند.

فرد مصدوم به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفت.پرونده  تصادف هم به دادسرا فرستاده شد. متهم با توجه به تخلف رانندگی که مرتکب و باعث مصدومیت فردی شده بود، باید از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شد. دادگاه پس از رسیدگی به پرونده، این خانم جوان را از جنبه‌خصوصی به پرداخت دیه و از لحاظ جنبه عمومی به یک‌ماه تحمل حبس محکوم کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: متهم سابقه کیفری نداشته و مجازات او از نوع مجازات کوتاه‌مدت بود. با توجه به قانون مجازات اسلامی، قاضی پرونده این فرد را که در زمینه امور آموزشی و مشاوره شاغل است به جای زندان به ارائه مشاوره مکلف کرد.

حیدر آسیابی، ادامه داد: براساس رأی قاضی، این فرد باید 50ساعت در امور خانواده به زوج‌های جوان که در آستانه ازدواج هستند مشاوره رایگان ارائه دهد.

وی گفت: قاضی در رأی خود برای این فرد نوشته است این رأی از نظر انسانی پسندیده‌تر و از نظر قضایی قابل دفاع‌تر است.

به‌گفته رئیس‌کل دادگستری گلستان، این رأی با نظارت اداره بهزیستی شهرستان و واحد اجرای احکام علی آبادکتول اجرا می‌شود.

آسیابی افزود: قضات استان گلستان از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 1800رأی جایگزین حبس صادر کرده‌اند و مجازات‌های جایگزین حبس برای کسانی که جرایم سبک مرتکب می‌شوند و سابقه‌دار نیستند، صادر می‌شود.

ارسال نظر