زمان مطالعه: 7 دقیقه

اجاره کارت‌های بانکی برای سایت‌های شرط‌بندی با گردش 70 میلیارد تومانی

جوانی که از طریق فضای مجازی با سایت‌های قمار آشنا شده و اقدام به پول‌شویی می‌کرد در بندرعباس دستگیر شد.
20 تیر 1400
شناسه : 77032
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/77032
409+
بالا
جوانی که از طریق فضای مجازی با سایت‌های قمار آشنا شده و اقدام به پول‌شویی می‌کرد در بندرعباس دستگیر شد.

حادثه 24 - جوانی که از طریق فضای مجازی با سایت‌های قمار آشنا شده و اقدام به پول‌شویی می‌کرد در بندرعباس دستگیر شد. وی به همراه یکی از دوستانش با تشکیل باندی به مدت یک سال، اقدام به اجاره کارت‌های بانکی به مبالغ حدود 800 هزارتومان از عده‌ای از جوانان و نوجوانان در بندرعباس می‌کرد. آن‌ها در قبال دریافت 5 میلیون تومان، اقدام به ارائه اطلاعات کارت‌بانکی به انضمام اینترنت بانک و سایر جزییات به ادمین سایت‌های قمار و شرط‌بندی در خارج از کشور قرار می‌نمودند که مدتی قبل شناسایی و در منزلشان دستگیر شدند. گردش مالی این باند بیش از 70 میلیارد تومان بود.

 شناسایی 20 مالک کارت‌های اجاره‌ای

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در این خصوص گفت: حدود یک ماه گذشته، طرح سراسری مقابله با عوامل پول‌شویی وابسته به سایت‌های قمار و شرط‌بندی اجرا شد که در این راستا کارشناسان سایبری استان موفق به شناسایی باند اجاره کارت‌های بانکی با گردش مالی بیش از 70 میلیارد تومان شدند. سرگرد احسان بهمنی افزود: کارگاهان پلیس فتا با تجزیه‌وتحلیل وب‌سایت‌های شرط‌بندی و بررسی دقیق گردش‌های مالی حساب‌ها، کارت‌های بانکی متعددی متعلق به حدود 20 نفر از شهروندان استان به‌عنوان واسطه واریز و برداشت مبالغ قمار و شرط‌بندی شناسایی شد و ضمن هماهنگی با مقام قضایی و ابلاغ دستور قضایی مالکین کارت‌ها به پلیس فتا احضار شدند.

دستگیری مرد افغان

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اکثر مشارکت‌کنندگان در پول‌شویی از قشر جوانان و نوجوانان جویای کار و نیازمند جامعه بودند تصریح کرد: همگی آن‌ها توسط یکی از متهمان اصلی پرونده به‌صورت مستقیم یا واسطه‌ای به بهانه توزیع گردش‌های مالی و کسب درآمد از طریق صرافی‌های آنلاین و سایت‌های شرط‌بندی مورد اغفال قرارگرفته‌اند. سرگرد بهمنی در تحقیقات فنی و تمرکز به فعالیت‌های مجازی مشخص شد این متهم 18 ساله از اتباع افغانستان و ساکن ایران است که تحت نام مستعار در فضای واقعی و اینستاگرام مشغول به فعالیت مجرمانه و همکاری با سایت‌های قمار و شرط‌بندی است. به گفته وی با تحقیقات میدانی این متهم در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد که در ابتدا نقش وی در این پول‌شویی انکار می‌کرد اما در ادامه بازجویی‌ها با مشاهده ادله و هوشمندی کارشناسان پلیس فتا و عاقبت به بیان جزییات اعمال مجرمانه خودپرداخت. این متهم اعتراف کرد که به پیشنهاد دوست صمیمی خود، از افراد نیازمند با پرداخت 800 هزار تومان کارت‌بانکی، سیم‌کارت و حساب کاربری اینترنت بانک دریافت کرده است.

حضور در قمار برای جبران خسارت

کارگاهان سایبری با اعترافات این فرد، اقدامات میدانی و تخصصی خود را برای شناسایی متهم اصلی به کاربردند تا اینکه متهم جوان 19 ساله اهل بندرعباس را در مخفیگاه اش دستگیر کردند. تجهیزات الکترونیکی وی شامل یک دستگاه گوشی تلفن همراه و یک دستگاه لپ‌تاپ نیز از وی توقیف شد. این جوان در اعترافاتش این را ادعا کرد که یک سال پیش در سایت‌های قمار و شرط‌بندی حضور فعال و مدتی بعد متضرر شده بود که در این رابطه برای جبران ضررهای خود و کسب درآمد نامشروع با رصد شبکه‌های اجتماعی مجازی با گروهی متصل به سایت‌های شرط‌بندی خارج از کشور به‌واسطه اینستاگرام و واتس آپ ارتباط گرفت. وی با دریافت حدود 5 میلیون تومان، اطلاعات کارت‌های بانکی دیگران به انضمام اینترنت بانک و سایر جزییات در اختیار ادمین این گروه قرار داده بود. وی این را هم گفت که در حال حاضر گروه تلگرامی مذکور حذف‌شده و هیچ‌گونه مستنداتی در این خصوص ندارد.

کارت‌های اجاره‌ای برای انتقال مبالغ سرقت

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان بابیان اینکه قمار و پول‌شویی توسط سایت‌های شرط‌بندی باعث شکل‌گیری خسارت‌های همه‌جانبه‌ای به جامعه می‌شود، ضمن توصیه به شهروندان برای عدم واگذاری کارت‌های بانکی، سیم‌کارت و سایر حساب‌های کاربری در قبال دریافت مبالغ نامشروع و غیرقانونی گفت: به‌غیراز واریز و برداشت مبالغ قمار و شرط‌بندی، از کارت‌های اجاره‌ای برای انتقال مبالغ سرقتی استفاده می‌شود، درهرصورت مالک حقیقی کارت‌بانکی به‌عنوان همکار در اقدامات مجرمانه تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت و تبعات کیفری برای این اشخاص به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر