زمان مطالعه: 17 دقیقه

آخرین آمار تلفات و مصدومان چهارشنبه سوری

در جریان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری تاکنون چندین نفر جان خود را از دست داده و صدها نفر مصدوم شده اند. در این گزارشِ لحظه به لحظه به آخرین اخبار چهارشنبه سوری می پردازیم.
26 اسفند 1399
شناسه : 73724
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/73724
1275+
بالا
در جریان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری تاکنون چندین نفر جان خود را از دست داده و صدها نفر مصدوم شده اند. در این گزارشِ لحظه به لحظه به آخرین اخبار چهارشنبه سوری می پردازیم.

حادثه 24 - در جریان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری تاکنون چندین نفر جان خود را از دست داده و صدها نفر مصدوم شده اند. در این گزارشِ لحظه به لحظه به آخرین اخبار چهارشنبه سوری می پردازیم.

23:30

تعداد مصدومان به ۱۰۳۰ نفر رسید/ ۸۰ نفر قطع عضو داشتند

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در بیمارستان شهید مطهری تهران اظهار کرد:  از صبح امروز تا کنون ١٠٣٠ نفر بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچارمصدومیت شدند.

وی افزود: از این تعداد ٢٦٤ نفر دچار سوختگی، ٣٤٢ نفر دچار آسیب چشمی شدند.

کولیوند بیان کرد: از این تعداد ٢٠٠ نفر نیز در مراکز درمانی بستری و ٨٠٠ نفر مرخص شدند.

رئیس اورژانس کشور در پایان گفت:  متأسفانه ٣ نفر نیز در استان های تهران، مرکزی و البرز درپی حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال جان باختند.

22:20

افزایش آمار مصدومان در چهارشنبه سوری به 600 نفر

رییس سازمان اورژانس کشور از افزایش تعداد مصدومان روز چهارشنبه سوری تا ساعت ۲۲ به ۶۰۰ نفر خبر داد.

دکتر پیرحسین کولیوند  در این باره اظهار کرد:  از صبح امروز تا ساعت ۲۲، ٦٠٠ نفر بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت شدند.

وی گفت: از این تعداد ١٦١ نفر دچار سوختگی، ١٨٦ نفر دچار آسیب چشمی و ٥٢ نفر نیز دچار قطع عضو شدند.

رییس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: از این تعداد ١٣١ نفر نیز در مراکز درمانی بستری شدند. متأسفانه از صبح امروز تا ساعت ۲۲ نیز ٣ نفر در استان‌های تهران، مرکزی و البرز درپی حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال جان باختند.

22:06

 افزایش ٧ درصدی تعداد مصدومان نسبت به سال گذشته

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در بیمارستان شهید مطهری تهران اظهار کرد: از صبح امروز تا کنون ٤٨٠ نفر بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچارمصدومیت شدند.

وی افزود: از این تعداد ١٣٥ نفر دچار سوختگی، ١٣٥ نفر دچار آسیب چشمی و ٤٧ نفر نیز دچار قطع عضو شدند.

به گفته کولیوند از این تعداد ١١٥ نفر نیز در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس اورژانس کشور گت: متأسفانه ٣ نفر نیز در استان های تهران، مرکزی و البرز درپی حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال جان باختند.

وی ادامه داد: استان تهران ١٢٩ مصدوم بیشترین تعداد مصدومان و استان های خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و کرمان هرکدام با یک مصدوم کمترین تعداد مصدومان را دارند.

کولیوند خاطرنشان کرد: افزایش ٧ درصدی تعداد مصدومان نسبت سال گذشته را داشته ایم و میانگین سنی مصدومان  بین  ٦ تا ٣٠ سال است.

22:05

فوت یک نفر در تهران / تعداد مصدومان پایتخت به ۱۱۸ نفر رسید

سعید مهرسروش سخنگوی  کمیته چهارشنبه پایان سال  مرکز اورژانس تهران درباره موارد مرتبط با حوادث شب چهارشنبه آخر سال از صبح امروز  تا ساعت ۲۱:۳۰ گفت:  در استان تهران متاسفانه یک نوجوان ۱۵ ساله در جاجرود جان باخت۱۳۹ نفر مصدوم شده‌اند که ۷ نفر در محل درمان شده‌اند. ۹۴ نفر ترخیص از بیمارستان و ۳۷ نفر بستری بیمارستان شده و متاسفانه یک نفر به علت سوختگی درجه ۳  در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد .

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال  مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه ۲۴ مورد قطع عضو، ۵۱ مورد آسیب به چشم و ۳۱ مورد سوختگی گزارش شده است.

به گفته وی ۴۸ درصد مصدومان سن ۸ تا ۱۶ سال دارند و ۳۶ درصد از مصدومان عابران پیاده بودند.

21:43

تشریح وضعیت پایتخت در چهارشنبه‌سوری از زبان پلیس

 رییس پلیس پایتخت آخرین وضعیت پایتخت در چهارشنبه سوری را تشریح کرد.

سردار حسین رحیمی با حضور در جمع خبرنگاران درباره با آخرین وضعیت پایتخت در چهارشنبه سوری اظهار کرد: ماموران پلیس از ساعت ۱۵ امروز در اقصی نقاط تهران حضور گسترده دارند اما متاسفانه به این لحظه گزارشات خوبی دریافت نکردیم.

وی افزود: ۲۵ مورد انفجار و تخریب تا به این لحظه در تهران داشتیم که در پی این حوادث، ۲۲ نفر مصدوم، ۵ نفر قطع عضو و ۵ نفر از ناحیه صورت و چشم دچار آسیب شده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: حوادث مرتبط با چهارشنبه پایان سال را در خیابان‌های اصلی کمتر و در کوچه پس کوچه‌ها بیشتر شاهد هستیم. امسال نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی در رابطه با حوادث چهارشنبه پایان سال نداریم اما نسبت به سالهای قبل‌تر وضعیتمان بهتر شده است.

رئیس پلیس پایتخت هشدار داد: افرادی که در ایام نوروز و تعطیلات بخواهند شرارت کنند و نظم و امنیت را دچار اخلال کنند بدانند که پلیس آنها را بازداشت و تا آخر تعطیلات نزد خود نگه می‌دارد.

رحیمی در پایان گفت: مردم اگر مشکلی را در ایام تعطیلات نوروز در نقطه‌ای از شهر دیدند که در آن نقطه پلیس حضور نداشت حتماً با ۱۱۰ تماس بگیرند و پلیس را فرا بخوانند.

21:24

مصدومیت دو جوان در انفجار نارنجک دست ساز در خیابان هاشمی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار نارنجک دست ساز در یک منزل مسکونی و مصدوم شدن دو جوان خبر داد.

سید جلال ملکی اظهار کرد: ساعت ١٩:۵٣ دقیقه امشب یک مورد حادثه انفجار در یک منزل مسکونی در خیابان هاشمی قبل از خیابان جیحون، کوچه هلالی، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله در پی آن ایستگاه شماره ٨۵ به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: محل حادثه یک منزل دو طبقه قدیمی بود. دو مرد جوان حدودا ٢۴، ٢۵ ساله هنگامی که از پله‌ها به سمت پایین می‌آمدند و  نارنجک دست ساز حمل می‌کردند به دلایل نامشخصی که معلوم نیست خودشان زمین خوردند یا نارنجک‌ها به زمین پرتاب شدند، دچار حادثه شدند. 

وی گفت: مواد محترقه دست ساز منفجر شده بود و خسارت‌های جزیی به منزل وارد شده بود اما هر دو نفر دچار سوختگی از نواحی مختلف شدند که آتش نشانان این افراد را خارج کردند و به عوامل اورژانس تحویل دادند. 

ملکی گفت: عملیات در حال حاضر به پایان رسیده و نیروها محل را به عوامل انتظامی تحویل دادند.

20:50

فوت 3 نفر در چهارشنبه سوری تاکنون

کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در بیمارستان شهید مطهرى تهران گفت: از صبح امروز تا کنون ٣٣٥ نفر بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچارمصدومیت شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ١٢٠ نفر دچار سوختگى، ٩٠ نفر دچار آسیب چشمى و ٣٥ نفر نیز دچار قطع عضو شدند. همچنین ١٠٠ نفر نیز در مراکز درمانى بسترى شدند.

کولیوند گفت: متأسفانه ٣ نفر نیز در استان هاى تهران، مرکزى و البرز درپى حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال جان باختند.

رئیس اورژانس کشور گفت: استان تهران  با ٩٥ مصدوم بیشترین تعداد مصدومان و استان هاى خراسان شمالى، سیستان و بلوچستان و خوزستان هرکدام با یک مصدوم کمترین تعداد مصدومان را دارند.

وی بیان کرد:  نیرو هاى اورژانس ١١٥ در کل کشور به صورت کاملاً آماده باش هستند.

20:35 

 حادثه خاصی تا ساعت 20 گزارش نشده است

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: نیروها در همه محل‌های لازم حاضر شدند و اقدامات متناسب را انجام دادند. مورد خاصی تا به این لحظه نداشتیم.

سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: امروز ٣۵٠٠ آتش نشان در محلات، خیابان‌ها و معابر پرتردد آتش نشانی و با استفاده از ظرفیت جایگاه‌ها و خودروهای آتش نشانی تهران مستقر هستند.

وی ادامه داد: از ساعت ١٨ تا به حال که حدودا ساعت ٢٠:١۵ دقیقه است حدود ٧٠ مورد آتش سوزی و حریق داشتیم که اغلب آن ها مواردی بود که همیشه با آن ها موجه هستیم. این حوادث از جمله آتش سوزی منازل، فضای سبز، ضایعات، سطل مکانیزه و... بودند که البته آمار برخی از این حوادث کمی بیشتر از روز های دیگر بود.

ملکی گفت: با توجه به اینکه در بسیاری از بخش ها شهروندان آتش روشن می کنند این آمار طبیعی است. خوشبختانه در هیچ یک از مواردی که به آتش نشانی تهران اعلام شده است تا کنون مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.

وی افزود: نیرو ها در همه محل ها حاضر شدند و اقدامات لازم را انجام دادند. مورد خاصی تا به این لحظه نداشتیم و کماکان آتش نشانان در حال امدادرسانی هستند.

۲۰:۱۰

انفجار ترقه جان یک نفر را در استان مرکزی گرفت

کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور در بیمارستان شهید مطهرى تهران گفت: از صبح امروز تا کنون ٢٠٨ نفر بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچارمصدومیت شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ٨٣ نفر دچار سوختگى، ٥٦ نفر دچار آسیب چشمى و ٢٢ نفر نیز دچار قطع عضو شدند.

کولیوند گفت:  از این تعداد ٥٧ نفر نیز در مراکز درمانى بسترى شدند. متأسفانه یک نفر نیز در استان مرکزى درپى حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال جان باخت.

۱۹:۴۶

آسیب دیدن ۴۸۸ نفر در حوادث چهارشنبه سوری

 سخنگوی سازمان اورژانس کشور از آسیب دیدن ۴۸۸ نفر در حوادث چهارشنبه سوری کشور از ابتدای اسفندماه تا ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز خبر داد.

مجتبی خالدی در خصوص آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال از ابتدای اسفندماه تا ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز ۲۶ اسفندماه اظهار کرد: درحالی که تا ساعت ۱۸ روز جاری ۴۱۴ نفر در سطح کشور دچار آسیب شده بودند اما حالا تا ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه مراسم چهارشنبه آخر سال ۴۸۸ آسیب دیده داشته است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۴۰ نفر بستری شدند. ۹ نفر هم در بخش ویژه بستری هستند.

خالدی از درمان و ترخیص ۳۲۶ نفر خبر داد و افزود: ۱۶ نفر نیز در محل درمان شدند و متاسفانه از ابتدای اسفند ماه تا ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز ۶ نفر جان خود را از دست دادند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: ۵۶ نفر چار قطع عضو شدند و ۱۴۲ نفر از ناحیه چشم دچار آسیب شدند. همچنین ۲۰۲ نفر نیز به دلیل سوختگی دچار آسیب شدند.

به گفته وی تهران با ۱۲۳ مصدوم، آذربایجان شرقی با ۶۰ مصدوم و استان مرکزی با ۴۷ مصدوم بیشترین تعداد مصدومان را به خود اختصاص دادند.

۱۹:۳۱

پرتاب نارنجک به سمت آمبولانس در کرج

تصویری از پرتاب نارنجک به سمت آمبولانس در مهرشهر کرج را مشاهده کنید.

 

18:55: 

6 کشته و 414 مصدوم تاکنون وضعیت 9 نفر وخیم است
بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور تاکنون 6 نفر بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری جان خود را از دست داده و 414 نفر مصدوم شده اند که وضعیت 9 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.
به گزارش حادثه 24، مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در این باره به حادثه 24 گفت: «از اول اسفندماه تا عصر دیروز (سه شنبه) در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری متاسفانه 6 نفر جان خود را از دست دادند که یکی از آنها دختری 6 ساله و دیگری پسری 15 ساله بود. وی ادامه داد: همچنین در این حوادث 414 نفر نیز مصدوم شدند که 118 نفر از آنها به دلیل شرایطی که داشتند در بیمارستان بستری شدند و تحت مداوا قرار گرفتند. خالدی درباره وضعیت مصدومان گفت: از میان حادثه دیدگان 9 نفر بدحال هستند و در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند، 50 نفر دچار قطع عضو، 109 نفر دچار آسیب دیدگی چشمی و 158 نفر نیز دچار سوختگی شده اند.

 

 

ارسال نظر