زمان مطالعه: 13 دقیقه

بازخوانی 10 پرونده مهم سال 98، از نجفی و سقوط هواپیمای اوکراینی تا دختر آبی و آرمان و غزاله

سال 98پر از حادثه بود. امسال شاهد انواع حادثه‌های عجیب و غریب بودیم. از قتل میترا استاد به‌دست محمدعلی نجفی تا خودسوزی دختر آبی، سقوط هواپیمای اوکراینی، مرگ کولبران و مرگ بر اثر مسمومیت با الکل و... در این گزارش به بازخوانی 16حادثه مهم در سال 98پرداخته‌ایم.
27 اسفند 1398
شناسه : 30280
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/30280
1254+
بالا
سال 98پر از حادثه بود. امسال شاهد انواع حادثه‌های عجیب و غریب بودیم. از قتل میترا استاد به‌دست محمدعلی نجفی تا خودسوزی دختر آبی، سقوط هواپیمای اوکراینی، مرگ کولبران و مرگ بر اثر مسمومیت با الکل و... در این گزارش به بازخوانی 16حادثه مهم در سال 98پرداخته‌ایم.

حادثه 24 - سال 98پر از حادثه بود. امسال شاهد انواع حادثه‌های عجیب و غریب بودیم. از قتل میترا استاد به‌دست محمدعلی نجفی تا خودسوزی دختر آبی، سقوط هواپیمای اوکراینی، مرگ کولبران و مرگ بر اثر مسمومیت با الکل و... در این گزارش به بازخوانی 16حادثه مهم در سال 98پرداخته‌ایم.

نوزاد ربایی از بیمارستان

امسال حوادث عجیب و غریب کم اتفاق نیفتاد اما یکی از حوادث نادر ربودن نوزادی از بیمارستان تامین اجتماعی شهریار بود. حادثه‌ای سر و صدای زیادی به پا کرد و تا مدتها رسانه‌ها پیک  این خبر بودند تا سرانجام نوزاد پیدا و معلوم شد یک زن او را دزدیده است. ماجرا از این قرار بود که در مرداد‌ماه امسال زنی که وانمود می‌کرد پرستار است بالای سر زنی که تازه فرزندش را به نام آراد به دنیا آورده بود رفت و با این ادعا که برای او مشکلی پیش آمده نوزاد را با خود برد اما در ادامه معلوم شد که این زن یک پرستار قلابی است و نوزاد را ربوده است. این نوزاد ربایی 68روز طول کشید تا اینکه رباینده کودک را مقابل مسجد شهریار رها کرد و 2 روز بعد خودش دستگیر شد.

نجفی؛ چهره جنجالی سال

صبح 7خرداد‌ماه وقتی خبر قتل میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی منتشر شد هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که قاتل نجفی باشد. همه نجفی را سیاستمداری آرام و متین می‌شناختند و وقتی عصر همان روز او همراه با کلت کمری‌اش به پلیس آگاهی رفت و خودش را تسلیم کرد، همه شوکه شدند. رسیدگی به پرونده او در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و او در 2 جلسه جنجالی محاکمه شد. خانواده استاد برای قصاص نجفی اصرار داشتند و او نیز مدعی بود ناخواسته مرتکب قتل همسرش شده است. با وجود این دادگاه حکم قصاص نجفی را صادر کرد اما چندی بعد اولیای دم نجفی را بخشیدند تا او بار دیگر برای رسیدگی به جنبه عمومی جرم محاکمه شود. این بار شهردار اسبق خیالش از بابت قصاص راحت شده بود و تلاش می‌کرد اثبات کند بی‌گناه است اما قصات دادگاه او را به حبس محکوم کردند و پرونده با اعتراض او به دیوانعالی کشور فرستاده شد و او هم‌اکنون در انتظار اعلام نظر قضات دیوان در زندان به سر می‌برد.

مجازات تمساح

یکی از تبهکارانی که در سال 98پرونده زندگی‌اش برای همیشه بسته شد جوانی 36ساله مشهور به تمساح خلیج‌فارس بود. این جوان سرکرده بزرگ‌ترین و مخوف‌ترین شبکه قاچاق و توزیع مواد‌مخدر در جنوب کشور بود که هنگام دستگیری‌اش در حال هدایت  قاچاق بیش از ۱۰۰ تن مواد‌مخدر به حوزه آب‌های آزاد بود. او در مدت 2 سال فعالیت مجرمانه بیش از 2‌هزار میلیارد تومان تراکنش بانکی داشت اما وقتی دستگیر شد پول‌هایی که در این مدت به جیب زده بود به کارش نیامد و صبح روز 5بهمن در بندرعباس به دار مجازات آویخته شد.

مرگ 62نفر در مراسم تشییع

روز 17دی‌ماه چند روزی از شهادت سردار سلیمانی می‌گذشت. پیکر وی و همرزمانش در چندین شهر تشییع شده و اهالی کرمان منتظر وداع با سردار دلها بودند. علاوه بر کرمانی‌ها از شهرهای دور و نزدیک نیز مشتاقان سردار خود را به گلزارشهدای کرمان رسانده بودند تا با او وداع کنند و در میانه مراسم سیل جمعیت حادثه ساز شد و شمار زیادی از شرکت‌کنندگان در مراسم زیر دست و پا ماندند. با اینکه اعلام شد 56نفر در این حادثه جان باخته‌اند اما چند روز بعد مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان تعداد کشته‌شدگان مراسم را ۶۲‌نفر اعلام کرد و گفت: فشردگی جمجمه، شکستن استخوان‌ها و خفگی از عوامل مرگ جان‌باختگان بود.

سقوط هواپیمای اوکراینی

بی تردید تلخ‌ترین حادثه امسال حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در حوالی فرودگاه امام خمینی بود که موجب جان باختن 176سرنشین آن شد. این اتفاق تلخ صبح روز 18دی رخ داد. ساعتی پیش از این حادثه نیروی هوافضای سپاه پاسداران در تلافی شهادت سردار سلیمانی پایگاه نظامیان آمریکایی را در عراق هدف حمله موشکی قرار داده بود و وضعیت عادی نبود. در این هنگام بود که پدافند هوایی به اشتباه و به گمان اینکه هواپیمای اوکراینی یک موشک است به سوی آن شلیک کرد و موجب سقوط هواپیما شد. هرچند در روزهای اول به درستی علت این حادثه معلوم نبود اما 3 روز بعد ستادکل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد علت سقوط هواپیما اشتباه پدافند هوایی بوده است.

مرگ تلخ دختر آبی

اواخر شهریور‌ماه امسال دختر آبی خبرساز شد؛ دختری به نام سحر خدایاری که خودش را مقابل دادگاه انقلاب به آتش کشید تا یکی از تلخ‌ترین حوادث سال را رقم بزند. شواهد نشان می‌داد او از هواداران تیم استقلال بود و مدتی قبل که قصد ورود به ورزشگاه آزادی را داشته وقتی مأموران مانعش می‌شوند با آنها درگیر و به همین دلیل پرونده‌ای برایش تشکیل می‌شود. او روز حادثه بعد از اینکه از دادگاه انقلاب خارج شد به دلایلی که به درستی معلوم نشد با بنزین دست به‌خودسوزی زد و چند روز بعد هم روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد. مرگ دختر جوان بازتاب گسترده‌ای داشت و تا مدتها همه درباره دختر آبی صحبت می‌کردند.

مرگ کولبران در جست‌وجوی نان

امسال چندین کولبر در مناطق کوهستانی غرب کشور جان خود را از دست دادند اما مرگ دو نفر از آنها که برادر بودند غم‌انگیز‌تر از بقیه بود. اواخر آذر‌ماه بود که فرهاد و آزاد 2 برادر مریوانی همراه زانیار دوست‌شان به کولبری رفتند اما در راه برف و بوران از یک سو و ناتوان شدن آزاد از سوی دیگر آنها را زمین گیر کرد. زانیار و فرهاد تا جایی که توانستند آزاد را با خود آوردند اما در جایی که او دیگر نمی‌توانست قدم از قدم بردارد زانیار رفت تا کمک بیاورد و این دو برادر در میان برف و سرما جان خود را از دست دادند تا حادثه تلخ دیگری رقم بخورد.

آرمان و غزاله

تا پیش از دی‌ماه امسال کمتر کسی نام آرمان و غزاله را شنیده بود. دختر و پسر جوانی که قصد داشتند با یکدیگر ازدواج کنند اما در اتفاقی رازآلود غزاله به‌دست آرمان به قتل رسید تا این عشق ناکام باشد. دی‌ماه امسال خبر رسید که قرار است آرمان روز 11دی قصاص شود و تلاش‌ها برای جلب رضایت اولیای دم و بخشیده شدن آرمان آغاز شد. در این بین او ادعاهای عجیبی را مطرح کرد و چون هیچ وقت پیکر غزاله کشف نشده گفت ممکن است غزاله نمرده باشد. این پرونده چند روز در صدر اخبار حوادث قرار داشت تا اینکه لحظاتی پیش از اجرای حکم پدر و مادر غزاله به آرمان مهلت دادند. تلاش‌ها برای رازگشایی از این پرونده مرموز همچنان ادامه دارد.

مرگ بی‌گناهان در حمله به قهوه خانه

یکی اسلحه به‌دست گرفته بود و دیگری قمه. آنها مقابل قهوه خانه‌ای در مسعودیه رفته بودند تا از جوانی انتقام بگیرند. مردان مسلح شروع به تیراندازی کردند اما در این میان گلوله‌های آنها به 3نفر شامل یک راننده اسنپ که منتظر مسافرش بود، پسری 13ساله و جوانی 25ساله اصابت کرد و جان راننده و مرد جوان را گرفت. این حادثه‌ای بود که روز 14آذر در منطقه مسعودیه اتفاق افتاد و 2 روز بعد وقتی عاملان این جنایت دستگیر شدند اعتراف کردند قصد داشتند با جوان دیگری در قهوه‌خانه درگیر شوند اما فرد مورد نظرشان در آنجا نبود و ناخواسته تیرها  به 3فرد بی‌گناه اصابت کرد.

هولناک‌ترین جنایت سال

تلخی‌های سال 98کم بود، جنایتی خانوادگی در کوچصفهان استان گیلان این سال را تلخ‌تر کرد. روز 6آبان‌ماه پسری 22ساله باانگیزه تصاحب اموال پدرش او را همراه با مادر، پدربزرگ، خواهر و دوست خواهرش که برای تعطیلات به خانه آنها رفته بود با همدستی دوستش در خانه‌شان واقع در روستای گوراب به قتل رساند تا هولناک‌ترین جنایت سال رقم خورده باشد. او در اعترافاتش گفت: به‌خاطر پول و اختلاف با پدر و مادرم دست به این جنایت زدم و دوست خواهرم را هم برای اینکه ما را لو ندهد به قتل رساندیم.

ارسال نظر