زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیانیه دیجی‌کالا درباره توهین به مقدسات و تشکیل پرونده قضایی

یک روز پس از آگهی های توهین آمیز دیجی کالا و اعلام جرم دادستانی علیه این سایت به دلیل توهین به مقدسات، دیجی کالا به این ماجرا واکنش نشان داد و اعلام کرد نظارت بر کالاهایش را افزایش می دهد.
20 بهمن 1402
شناسه : 103647
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103647
151+
بالا
یک روز پس از آگهی های توهین آمیز دیجی کالا و اعلام جرم دادستانی علیه این سایت به دلیل توهین به مقدسات، دیجی کالا به این ماجرا واکنش نشان داد و اعلام کرد نظارت بر کالاهایش را افزایش می دهد.

حادثه 24  یک روز پس از آگهی های توهین آمیز دیجی کالا و اعلام جرم دادستانی علیه این سایت به دلیل توهین به مقدسات، دیجی کالا به این ماجرا واکنش نشان داد و اعلام کرد نظارت بر کالاهایش را افزایش می دهد.

دیجی‌کالا در بیانه خود ضمن تاسف فراوان و عذرخواهی از مردم شریف ایران بابت وجود کالاهای یک فروشنده خاص که شائبه توهین به مقدسات را به وجود آورده اعلام کرده است که تمام اقدامات نظارتی را برای حذف کالاها و عدم تکرار این اتفاق انجام خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: در ساعات گذشته تصاویر مربوط به کالاهای یکی از فروشندگان فعال بر روی این پلتفرم شائبه توهین به ارزش‌های دینی را ایجاد کرده است. دیجی‌کالا در اولین اقدام با غیرفعال نمودن این کالاها و ممنوعیت فعالیت فروشنده آنها، سعی در رفع سوتفاهم‌های به وجود آمده، داشته است.

فروش کالاهای منطبق با چارچوب‌های فرهنگی و دینی مردم ایران، همیشه از اولویت‌های دیجی‌کالا بوده است. در این راستا تیمی چندصدنفره با کمک هوش مصنوعی، روزانه در حال بررسی و نظارت کالاهای موجود روی سایت هستند.

بیش از ۳۵۰هزار فروشنده در بستر پلتفرم دیجی‌کالا، در حال فروش بیش از ده میلیون تنوع کالایی هستند. این فروشندگان شامل تولیدکنندگان بومی و محلی در روستاهای دورافتاده تا کسب‌وکارهای فعال در شهرهای بزرگ ایران، همه قوانین رسمی کشور را رعایت می‌کنند و به ارزش‌های اخلاقی و دینی احترام می‌گذارند.

تیم نظارت دیجی‌کالا برای صیانت از ارزش‌های فرهنگی و دینی، صراحتا موارد ممنوعه را به فروشندگان اطلاع‌رسانی کرده است؛ به این ترتیب استفاده از اسامی و طرح‌ها در گروه‌های کالایی که شأن مقدسات حفظ نشود، ممنوع است.

این نظارت، سخت‌گیرانه‌تر از گذشته روی کالاهای فروشندگان اعمال می‌شود تا شاهد وقوع اتفاقات مشابه نباشیم.

علت تشکیل پرونده قضایی علیه دیجی کالا چه بود؟

این پرونده در ارتباط با عرضه ماگ ها و لیوان هایی است که بر روی آن ها نوشته هایی با اسامی ائمه حک شده است و از سوی برخی کاربران تعبیر به توهین به مقدسات شده است. احتمالا دیجی کالا در تایید این محصول از سوی فروشنده خاص سهل انگاری کرده است و عمدا این محصول را در فروشگاه اینترنتی قرار نداده است.

بهمن ماه سال 1401 نیز در پی اعتراض های داخلی مردم ایران، پرونده ای برای این مجموعه  به خاطر کشف حجاب کارکنان دیجی کالا تشکیل شد.

در آن زمان علی صالحی دادستان تهران در واکنش به انتشار این تصاویر در فضای مجازی، گفت: پس از بررسی موضوع، معاون حقوقی شرکت دیجی کالا به دادستانی تهران دعوت شد تا در خصوص این موضوع توضیحاتی را بیان کند.

 وی افزود: معاون حقوقی این شرکت اعلام کرد مکان کشف حجاب دیجی کالا نبوده است و تصاویر هم از سوی کارمندان دی جی کالا منتشر نشده است و افرادی قصد تخریب و سو استفاده دارند.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر