زمان مطالعه: 3 دقیقه

ماجرای توهین به مقدسات در دیجی کالا / تشکیل پرونده قضایی و بیانیه دیجی کالا

به دلیل انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات ارائه شده در سایت دی‌جی‌کالا، علیه این سایت از سوی دادستانی تهران اعلام جرم شد.
19 بهمن 1402
شناسه : 103636
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103636
11370+
بالا
به دلیل انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات ارائه شده در سایت دی‌جی‌کالا، علیه این سایت از سوی دادستانی تهران اعلام جرم شد.

حادثه 24 - در پی انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات ارائه شده در سایت دی‌جی‌کالا، دادستانی تهران علیه این شرکت اعلام جرم کرد.

در همین رابطه پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شد.

این پرونده در ارتباط با عرضه ماگ ها و لیوان هایی است که بر روی آن ها نوشته هایی با اسامی ائمه حک شده است و از سوی برخی کاربران تعبیر به توهین به مقدسات شده است. احتمالا دیجی کالا در تایید این محصول از سوی فروشنده خاص سهل انگاری کرده است و عمدا این محصول را در فروشگاه اینترنتی قرار نداده است. 

بهمن ماه سال 1401 نیز در پی اعتراض های داخلی مردم ایران، پرونده ای برای این مجموعه  به خاطر کشف حجاب کارکنان دیجی کالا تشکیل شد

در آن زمان علی صالحی دادستان تهران در واکنش به انتشار این تصاویر در فضای مجازی، گفت: پس از بررسی موضوع، معاون حقوقی شرکت دیجی کالا به دادستانی تهران دعوت شد تا در خصوص این موضوع توضیحاتی را بیان کند.

 وی افزود: معاون حقوقی این شرکت اعلام کرد مکان کشف حجاب دیجی کالا نبوده است و تصاویر هم از سوی کارمندان دی جی کالا منتشر نشده است و افرادی قصد تخریب و سو استفاده دارند.

یک روز پس از ماجرای ماگ های موهن، بیانیه دیجی کالا در این باره منتشر شد. در این بیانیه آمده است:  تیم نظارت دیجی‌کالا برای صیانت از ارزش‌های فرهنگی و دینی، صراحتا موارد ممنوعه را به فروشندگان اطلاع‌رسانی کرده است؛ به این ترتیب استفاده از اسامی و طرح‌ها در گروه‌های کالایی که شأن مقدسات حفظ نشود، ممنوع است.

این نظارت، سخت‌گیرانه‌تر از گذشته روی کالاهای فروشندگان اعمال می‌شود تا شاهد وقوع اتفاقات مشابه نباشیم.

بعد از ماجرای ماگ های موهن، تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد عده ای با نوشتن شعار روی دیوار دفتر دیجی کالا، کارمندان این شرکت را تهدید کرده اند.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

آخرین اخبار «حقوقی و قضایی» را در صفحه حقوقی و قضایی حادثه 24 بخوانید.

 

 

 

 

دیدگاه ها
  • علی
    25 بهمن 1402
    با سلام. با وجود اینکه بسیار به مقدسات پای بند و متعهد هستم. این مورد رو یک مساله انحرافی و سیاسی از سمت مسولین مملکتی میدانم. چرا که متاسفانه حرام خواری و کثافت کاری برخی آقازاده ها بسیار بزرگتر از این موارد هست ؟ یک نفر در این نظام نتوانسته پاسخ دهد دستاورد 45 سال انقلاب باشکوه این است که بعد از حضرت آقا ، هیچ مسول رتیه دوم کشور الان وجه خوبی در نظام ندارد . نظامی که نمی تواند افراد مسوول مطابق دیدگاهش تربیت کند ، چطور می تواند اسلام ناب محمدی را صادر کند. متاسفانه حکومت به سمت اسلام اموی و عباسی سوق پیدا کرده. از خداوند متعال درخواست دارم تمام مسولین مملکتی که هدفشان خدمت به نظام و اسلام و مسلمین نیست را هدایت کند و اگر قابل هدایت نیست به درک اسفل السافلین ملحق نماید و طول عمر باعزت برای مسولین خدوم و رهبر عزیزم را خواستارم.

    پاسخ

پاسخ به :
= 5-4
ارسال نظر