زمان مطالعه: 3 دقیقه

پرداخت معوقات رتبه بندی معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شروع شد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام رتبه بندی بازنشستگان رسته‌های آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش برای ۵۰هزار و ۵۰۰ نفر از مشمولان خبر داد.
09 دی 1402
شناسه : 102029
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/102029
1360+
بالا
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام رتبه بندی بازنشستگان رسته‌های آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش برای ۵۰هزار و ۵۰۰ نفر از مشمولان خبر داد.

حادثه 24 - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام رتبه بندی بازنشستگان رسته‌های آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش برای ۵۰هزار و ۵۰۰ نفر از مشمولان خبر داد.

صدور احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته آموزش و پروش سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱/پرداخت معوقات رتبه بندی به صورت ماهانه آغاز شد

مهدی مسکنی با اعلام این خبر گفت: موضوع رتبه بندی بازنشستگان رسته آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش براساس قانون باید اجرایی می شد اما با توجه به اینکه آموزش و پرورش در نیمه دوم ۱۴۰۱ احکام شاغلین و مشمولان رتبه بندی را صادر کرده بود و این مهم تاکنون به طول انجامید.

این خبر را از دست ندهید:

جزئیات اعمال رتبه‌بندی در حقوق معلمان بازنشسته

مسکنی با اشاره به دلیل‌ این موضوع، اظهارکرد: افرادی که در فاصله ۳۱/۶/۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ بازنشسته شدند، چون حکم کارگزینی با اعمال رتبه بندی در زمان اشتغال برای این عزیزان از طرف آموزش و پرورش صادر نشده بود، پرونده این عزیزان هم زمانی که به صندوق بازنشستگی کشوری تحویل شد بدون رتبه بندی بود.

وی با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قدردانی از حوزه فنی صندوق بازنشستگی کشوری. گفت: با پیگیری به عمل آمده در جهت اجرای رتبه بندی و براساس اعلام رسمی آموزش و پرورش، از مجموع حدود ۱۲۰هزار نفر که در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بازنشسته شدند ، حدود ۶۲ هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی می شوند؛ یعنی معلمان و همکاران این دستگاه که مشمول بخشنامه ۲۳۰ بوده و رسته آن‌ها آموزشی و فرهنگی است.

مسکنی ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشوری برای این عزیزان احکام اعمال رتبه بندی ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را صادر کرده است و ضرایب سنواتی بعدی هم برای این عزیزان اعمال شده است.

این خبر را نیز بخوانید:

احکام رتبه بندی معلمان صادر شد / معوقات معلمان بازنشسته چه زمانی پرداخت می شود؟

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه درمجموع ۵۰ هزار و ۴۷۷ نفر مشمول دریافت معوقه رتبه بندی شده اند، گفت: این تعداد به صورت میانگین ۳۷میلیون و ۲۰۰هزار تومان ، ناشی از معوقه متناسب سازی در طول اجرای این قانون (متناسب سازی) یعنی از ۳۱/۶/۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ دریافت می کنند.

وی توضیح داد: صندوق بازنشستگی کشوری طی پرداختی که پس از واریز حقوق آذرماه خواهد داشت، به طور میانگین بابت معوقه سه ماهه مهر و آبان و آذر ۱۴۰۲ مبلغی معادل ۶ میلیون و ۶۴۵هزار تومان به حساب این تعداد از مشمولان واریز خواهد کرد که این عدد میانگین بوده و ممکن است افرادی کمتر یا بیشتر از این عدد دریافت کنند.

مسکنی تاکید کرد: این پرداخت ها تا پایان سال به صورت ماهانه و تا تکمیل و تسویه کامل معوقات عزیزان مشمول با تامین اعتبار لازم و همکاری سازمان برنامه و بودجه ادامه خواهد یافت.

به گفته وی، در این فرایند با توجه به لزوم صدور احکام اصلاحی با ضرائب سنوات بعدی، بالغ بر ۱۱۴ هزار حکم اصلاحی برای عزیزان مشمول صادر شده است.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

دیدگاه ها
  • بی نام
    08 اسفند 1402
    به خداقسم ریالی نداده اند خسته شدیم از این همه دروغ دروغ محض رضای خدا عذابمان ندهید

    پاسخ

  • بی نام
    10 بهمن 1402
    مگه نمیدونید این رسانه‌ها ابزار تبلیغاتی دولت و مجلس هستند و اکاذیب آنها را بدون تحقیق بازتاب میدهند

    پاسخ

  • بی نام
    06 بهمن 1402
    لایحه رتبه بندی معلمان از زمان طرح لایحه در وزارت آ.پ تا تصویب در مجلس و شورای نگهبان و تدوین آئین نامه در وزارت آ.پ زمان زیادی را سپری کرده و بسیار زمان‌بر و هزینه داشته به عنوان نمونه صدها هزار فرهنگی با صرف هزینه های شخصی مدارک را کپی و بارگذاری کردن یا کلی از عوامل اجرایی در مناطق و ادارات کل و وزارت مسئول رسیدگی به مدارک و اعتراضات شودند که همه هزینه دارد.و کلی هزینه ای نهان و آشکار دیگه، با صرف این همه هزینه و وقت و چشم انتظاری و امید صندوق بازنشستگی با افتخار میگه فقط پنج هزار تومان به حقوق بازنشستگان مهر ۱۴۰۰ اضافه میشه. هدر دادن وقت و مال افراد حقیقی و حقوقی جزء بیت المال هست و مجلس و کسانی که قدرت تصمیم گیری دارن نباید ساکت باشن و یا فقط به یک تذکر بسنده کنن. که اگه این رویه که هر ارگانی هر طور خواست قانون را تفسیر کند بسیار خطر ناک است.

    پاسخ

  • بی نام
    06 بهمن 1402
    لایحه رتبه بندی معلمان از زمان طرح لایحه در هیات دولت و وزارت آ.پ تا تصویب در مجلس و شورای نگهبان و تدوین آئین نامه در وزارت آ.پ و تصویب در دولت زمان زیادی را سپری کرده و بسیار زمان‌بر و هزینه داشته به عنوان نمونه صدها هزار فرهنگی با صرف هزینه های شخصی مدارک را کپی و بارگذاری کردن یا کلی از عوامل اجرایی در مناطق و ادارات کل و وزارت مسئول رسیدگی به مدارک و اعتراضات شودند که همه هزینه دارد.و کلی هزینه ای نهان و آشکار دیگه، با صرف این همه هزینه و وقت و چشم انتظاری و امید صندوق بازنشستگی با افتخار میگه فقط پنج هزار تومان به حقوق بازنشستگان مهر ۱۴۰۰ اضافه میشه. هدر دادن وقت و مال افراد حقیقی و حقوقی جزء بیت المال هست و مجلس و کسانی که قدرت تصمیم گیری دارن نباید ساکت باشن و یا فقط به یک تذکر بسنده کنن. که اگه این رویه که هر ارگانی هر طور خواست قانون را تفسیر کند بسیار خطر ناک است.

    پاسخ

  • احمد
    28 دی 1402
    تا زنده ایم از این پس ...نخواهیم داد . لعنت به این همه بی عدالتی. وقتی رئیس جمهور و وزیر و مدیر کل و اقشار دیگر مسئولان هیچ کم و کسری در زندگیشون ندارن چطور توقع داشته باشیم درد مارو بفهمن؟؟؟؟؟ با ... وضع خودمون بدتر میشه.

    پاسخ

  • بازنشسته مهرماه ۱۴۰۰
    13 دی 1402
    چرا اینقدر دروغ می گویید ریالی واریز نشده

    پاسخ

  • بی نام
    13 دی 1402
    خاک تو سرشون واقعا وقاحت هم حدی دارد

    پاسخ

  • مهناز
    12 دی 1402
    خواهشا مابالتفاوت پاداش ۱۴۰۰ رو هرچه سریعتر پرداخت کنید گرفتاریم نیاز داریم

    پاسخ

  • اسد
    12 دی 1402
    چرا جراید این دورغهای مسئولین صندوق را می نویسد در حالی که ریالی صندوق به بازنشسته های ۱۴۰۰ ا.پ پرداخت نکرده ومدعی العموم کجاست نا جلوی این دروغگویی را بگیرید ونگذارد دروغ بنویسند ایا اشاعه دروغ جرم ندارد ایا دروغگو مشوش کردن اذهان نیست پس چرا مدعی العموم سکوت کرده لطفا اشاعه بدهید تا با روح روان مردم با دروغ بازی نکنند

    پاسخ

  • جعفر
    12 دی 1402
    این اخبار دروغ رو پخش نکنید واقعیت این است که صندوق بازنشستگی کشوری با زیر پا گذاشتن قانون مصوب دولت و مجلس براساس میانگین حقوق دوسال آخر خدمت محاسبه کرده و عملاً حکم رتبه‌بندی معلمان بازنشسته 1400 بی تاثیر شده و برای بازنشستگان سال 1401 هم 50 درصد تاثیر گذار بوده است بر اساس بند پنج اصلاحیه آیین نامه رتبه‌بندی 1401/5/15 محاسبه میانگین حقوق دوسال آخر حذف شده لیکن صندوق بازنشستگی به راحتی آب خوردن طی یک اقدام غیر قانونی 62000 نفر بازنشسته 1400 را از مزایای رتبه‌بندی محروم کرده اگر شما خبرگزاری منصف و مردمی هستید لطفاً این موضوع را بررسی و پیگیری کنید و از انتشار اخبار دروغ خودداری کنید

    پاسخ

  • بازنشسته مهر ۱۴۰۰
    10 دی 1402
    چرا برای بازنشستگان ۱۴۰۰ حکم رتبه بندی زدند ولی از معوقات آن خبری نیست.؟ شرم و حیا کجا رفته؟ لعنت خدا برشماکه با آبرو و روح و روان ما بازی میکنید

    پاسخ

پاسخ به :
= 5-4
ارسال نظر