زمان مطالعه: 4 دقیقه

آلودگی هوا شدت گرفت/ مدارس تعطیل می شود؟ / 3 روز پرخطر در تهران

با شدت گیری آلودگی هوا در شمار زیادی از شهرهای کشور از جمله تهران سازمان هواشناسی به شهروندان هشدار داد. اما آیا با آلوده شدن هوا در این هفته باز هم شاهد تعطیلی مدارس و ادارات خواهیم بود؟
25 آذر 1402
شناسه : 101440
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/101440
413+
بالا
با شدت گیری آلودگی هوا در شمار زیادی از شهرهای کشور از جمله تهران سازمان هواشناسی به شهروندان هشدار داد. اما آیا با آلوده شدن هوا در این هفته باز هم شاهد تعطیلی مدارس و ادارات خواهیم بود؟

حادثه 24 - با شدت گیری آلودگی هوا در شمار زیادی از شهرهای کشور از جمله تهران سازمان هواشناسی به شهروندان هشدار داد. اما آیا با آلوده شدن هوا در این هفته باز هم شاهد تعطیلی مدارس و ادارات خواهیم بود؟

سازمان هواشناسی با انتشار اطلاعیه ای نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و تداوم آلودگی هوای کشور از امروز تا روز دوشنبه هشدار داد. به گزارش حادثه 24، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، سامانه پایداری جو از امروز شنبه ۲۵ آذر تا روز دوشنبه موجب پایداری هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده‌هایِ جوی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

منطقه اثر این سامانه امروز شنبه در تهران، کرج، اصفهان، اراک و اهواز، روز یک‌شنبه در تهران، کرج، اصفهان، اراک، اهواز و سمنان و روز دوشنبه اصفهان، اهواز و مشهد خواهد بود.

اثر مخاطره این سامانه افزایشِ غلظت آلاینده‌ها، افزایشِ شاخص‌ِ آلودگیِ هوا در حد ناسالم برای گروه‌هایِ حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به مدیریت به منظور کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در منابع متحرک و ثابت و کنترل فعالیت‌های صنعتی مراکز انتشار آلاینده‌ها توصیه کرده است.

کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی و پایش مداوم ایستگاه‌های سنجش آلودگی توسط مراجع ذیصلاح و همچنین اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل میزان آلودگی ضروری است.

تهران در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، میانگین کیفیت هوای مناطق 22 گانه تهران با شاخص 128 در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد همچنین وضعیت 3 شهر استان تهران قرمز و 3 شهر نارنجی است.

طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، میانگین کیفیت هوای مناطق 22 گانه تهران هم اکنون با شاخص 128 در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس  قرار دارد.

این خبر را از دست ندهید:

مدارس تهران فردا تعطیل است؟ مدارس چه شهرهایی شنبه تعطیل شد؟

در وضعیت نارنجی، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

بر اساس این گزارش کیفیت یک ایستگاه در وضعیت قرمز و 12 ایستگاه تهران در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد هستند.

3 شهر قرمز در تهران

بر اساس این گزارش قرچک با شاخص 179، ورامین با شاخص 184 و پیشوا با شاخص 153 در وضعیت قرمز آلودگی هوا هستند.

همچنین باقرشهر با شاخص 147، پاکدشت با شاخص 141 و دماوند با شاخص 104 در وضعیت نارنجی آلودگی هوا قرار دارند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

این خبر را از دست ندهید:

اطلاعیه فوری درباره تعطیلی مدارس و آلودگی هوا 

از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران 9 روز هوای پاک، 183 روز هوای قابل قبول، 68 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 10 روز هوای ناسالم در روز شمار شاخص آلودگی هوا به ثبت رسیده است.

مدارس و ادارات تعطیل می شود؟

همیشه با اوج گیری آلودگی هوا زمزمه هایی در خصوص تعطیلی مدارس و ادارات شنیده می شود. این مسئله بستگی به تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا دارد و با توجه به سکون هوا و تشدید آلودگی هوا تشکیل این کارگروه دور از ذهن نیست. باید منتظر ماند و دید در صورت شدت گرفتن آلودگی هوا آیا باز هم مثل هفته های گذشته مدارس و ادارات تعطیل خواهد شد یا نه.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر