زمان مطالعه: 5 دقیقه

مدارس تهران فردا تعطیل است؟ مدارس چه شهرهایی شنبه تعطیل شد؟

آلودگی هوا از یک سو و قرار گرفتن روز شنبه بین دو تعطیلی باعث مطرح شدن این سوال شده که آیا مدارس تهران برای شنبه (فردا) تعطیل است؟ مدارس چه شهرهایی تعطیل است؟
24 آذر 1402
شناسه : 101400
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/101400
16523+
بالا
آلودگی هوا از یک سو و قرار گرفتن روز شنبه بین دو تعطیلی باعث مطرح شدن این سوال شده که آیا مدارس تهران برای شنبه (فردا) تعطیل است؟ مدارس چه شهرهایی تعطیل است؟

حادثه 24 - آلودگی هوا از یک سو و قرار گرفتن روز شنبه بین دو تعطیلی باعث مطرح شدن این سوال شده که آیا مدارس تهران برای شنبه (فردا) تعطیل است؟ مدارس چه شهرهایی تعطیل است؟

این روزها آلودگی هوا اغلب شهرهای کشور را فرا گرفته است. هفته گذشته آلودگی به حدی رسید که در شمار زیادی از شهرهای کشور ازجمله تهران مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد. از سوی دیگر در حالی که تعداد روزهای آلوده در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان بیشتر از سایر شهرهاست اما با تبعیض در اعلام تعطیلی مدارس، به سلامت دانش‌آموزان در این استان بی‌توجهی می‌شود.

حالا خیلی از ساکنان خوزستان این سوال را مطرح می‌کنند که: «چرا با وجود آلودگی هوای اهواز مدارس، مهد کودک‌ها و ادرات باز هستند در حالی که در اکثر استان‌های با شاخص بالا مدارس تعطیل است. مگر مردم اهواز با دیگر استان‌ها تفاوت دارند؟»

در حالی که تعداد روزهای آلوده در اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان بیشتر از سایر شهرهاست اما اعلام تعطیلی مدارس در برخی از استان‌ها بلافاصله پس از رسیدن شاخص کیفیت هوا به 150 یا کمتر صورت می‌گیرد اما در خوزستان به سلامت دانش آموزان و مردم بی‌توجهی می‌شود.

این خبر را بخوانید:

آلودگی هوا شدت گرفت/ مدارس تعطیل می شود؟ / 3 روز پرخطر در تهران

میثم معزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مراجعه به مراکز درمانی در پی آلودگی هوای خوزستان در روزهای اخیر خبر داد و اظهار کرد که بیش از 2هزار نفر با مشکل تنفسی به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که این آمار تنها در یک روز 600 مورد بوده است.

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای سه شهر اهواز، سوسنگرد و آبادان در روز چهارشنبه 22 آذرماه در وضعیت ناسالم و قرمز  قرار داشت اما مدارس این شهرها مجازی نشد و علی‌رغم آلودگی هوا دانش‌آموزان به مدرسه رفتند. اتفاقی که بارها و بارها در طی ماه‌های گذشته تکرار شده است.

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در تعطیلی مدارس نباید بین شهرها تبعیض قائل شد، اظهار کرد: انتظار می رود در تعطیلی شهرها به دنبال آلودگی هوا تبعیضی صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه گرچه بخشی از تصمیمات مهم نیز باید توسط مسؤولان استانی صورت ‌گیرد، ادامه داد: همان‌طوری که مدارس شهر تهران یا اصفهان برای آلودگی هوا تعطیل می شود، باید برای دانش‌آموزان اهواز نیز مدارس در این وضعیت به شکل غیرحضوری برگزار شود.

آخرین وضعیت آلودگی هوا در تهران

در همین حال کیفیت هوا در کلانشهر تهران امروز (جمعه) با قرار گرفتن روی شاخص ۶۹، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است. سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه بیست‌وچهارم آذر_ در ایستگاه‌های پاکدشت با شاخص ۱۱۱، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۰۳، علم و صنعت با شاخص ۱۰۶ و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۰۴ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اقدسیه منطقه یک با شاخص ۵۷، امام خمینی با شاخص ۷۳، باقرشهر با شاخص ۷۳، پارک رازی با شاخص ۶۳، پاسداران با شاخص ۷۵، پونک با شاخص ۸۴، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۷۱، پیشوا با شاخص ۷۴، تربیت مدرس منطقه شش با شاخص ۸۳، چشمه با شاخص ۸۶، دانشگاه تهران با شاخص ۸۰، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۵۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

این خبر را از دست ندهید:

اطلاعیه فوری درباره تعطیلی مدارس و آلودگی هوا

همچنین سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های ژئوفیزیک با شاخص ۶۷، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۸۰، سلامت با شاخص ۹۰، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۶۵، شریف منطقه دو با شاخص ۸۸، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۶۴، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۶۴، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۸۷، فرمانداری شهرری با شاخص ۷۰، قائم منطقه ۱۸ با شاخص ۸۷، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۰، میدان مفتح منطقه ۹ با شاخص ۸۲، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۳۷، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۱، اسلام‌شهر با شاخص ۴۵، باغستان شهریار با شاخص ۳۶، پردیس با شاخص ۲۸، رباط‌کریم با شاخص ۴۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۳۶، شهرداری منطقه دو با شاخص ۴۳، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۲۸، قدس با شاخص ۳۳، قرچک با شاخص ۳۴، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۴۰، لواسانات با شاخص ۴۵، ملارد با شاخص ۴۹، ورامین با شاخص ۲۶، در وضعیت هوای پاک (سبز) است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

ارسال نظر