پلیس آگاهی در تعقیب بچه‌دزدها

اردیبهشت‌ماه سال1353 اداره آگاهی اعلام کرد که با توجه به افزایش بی‎شماره بچه‌دزدی در استان تهران و حومه و با توجه به پرونده اخیر دزدی دخترکی هشت‌ساله در کرج که به طرز فجیعی به قتل رسیده و جنازه‌اش پیدا شده بود، علیه بچه دزدی با شدت هر چه تمام‌تر بسیج شده و علیه این جرم به مبارزه خواهد پرداخت.
تاریخ: 25 آبان 1399
شناسه: 59301

حادثه 24 - اردیبهشت‌ماه سال1353 اداره آگاهی اعلام کرد که با توجه به افزایش بی‎شماره بچه‌دزدی در استان تهران و حومه و با توجه به پرونده اخیر دزدی دخترکی هشت‌ساله در کرج که به طرز فجیعی به قتل رسیده و جنازه‌اش پیدا شده بود، علیه بچه دزدی با شدت هر چه تمام‌تر بسیج شده و علیه این جرم به مبارزه خواهد پرداخت.

در این اعلان آمده بود که زین پس کارآگاهان شعبه تجسس و شعبه دوم آگاهی زیرنظر مستقیم رئیس آگاهی تیمسار کریمی و حمیدی، معاون دادسرای تهران مستقیما به جست‌وجوی بچه‌دزدها خواهند پرداخت. در راستای این بسیج عمومی اداره آگاهی، یکی از کارآگاهان این اداره به رسانه‌های وقت گفت: «به خانواده‌ها بگویید ما با تمام نیرو علیه بچه‌دزدها مبارزه خواهیم کرد و دیگر جای نگرانی نخواهیم گذاشت. اما والدین هم باید با دقت بیشتری مراقب فرزندان خود باشند زیرا غفلت آنها دست بچه‌دزدها را برای رسیدن به مقصود شوم‌شان بازتر کرده و به آنها میدان بیشتری خواهد داد».

در آن سال‌ها جریان بچه‌دزدی در پایتخت و حومه آن به حدی افزایش پیدا کرده بود که بسیاری از جرم‌های این حوزه به‌صورت علنی و در خیابان‌ها صورت می‌گرفت و به همین دلیل آگاهی طرح ویژه مبارزه با این جرم را در صدر فعالیت‌هایش قرار داده بود.

در همین رابطه