قبل از سفر به شیراز در تعطیلات شهریور این نکات را رعایت کنید

توصیه می‌کنیم از قبل برای سفر به شیراز برنامه‌ریزی کرده و از رزرو محل اقامت خود مطمئن شوید. در این مقاله درباره اطلاعات مهمی که برای سفر به شیراز در تعطیلات شهریور باید بدانید، صحبت می‌کنیم.
تاریخ: 12 شهریور 1403
شناسه: 123775

 

حادثه 24 - شیراز به‌عنوان یکی از شهرهای تاریخی ایران، در ماه‌های تابستان، به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگران است. هتل‌ها و اقامتگاه‌ها علی‌الخصوص در شهریورماه و اواخر فصل، معمولاً مملو از بازدیدکنندگان هستند و شهر در این بازه زمانی شلوغ و پررفت‌وآمد است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم از قبل برای سفر به شیراز برنامه‌ریزی کرده و از رزرو محل اقامت خود مطمئن شوید. در این مقاله درباره اطلاعات مهمی که برای سفر به شیراز در تعطیلات شهریور باید بدانید، صحبت می‌کنیم.

بهترین زمان برای بازدید از شیراز

قبل از برنامه‌ریزی برای سفر به شیراز و خرید بلیط هواپیما شیراز توصیه می‌کنیم درباره اینکه چه زمانی بهتر است به این شهر سفر کنید، اطلاعاتی به دست بیاورید. شیراز به‌عنوان مرکز استان فارس، آب‌وهوای گرم و خشکی دارد و دارای زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم است. زمان ایده‌آل بازدید از شیراز از نظر آب‌وهوا، در فصل بهار، به ویژه در اردیبهشت‌ماه است. در این زمان، رایحه بهارنارنج فضای شهر را پر می‌کند و جشنواره‌های مختلفی در شهر برگزار می‌شود. علاوه بر این، در اواخر تابستان، به ویژه اواخر شهریور و اوایل مهر، شیراز آب‌و‌هوای مطبوعی برای گشت‌وگذار بازدیدکنندگان دارد، بنابراین اواخر تابستان نیز زمان مناسبی برای سفر به شیراز است.

سفر به شیراز در تابستان

علاوه بر بهار، تابستان یکی دیگر از فصل‌های اوج گردشگری شیراز است. با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، خانواده‌ها تمایل به سفر دارند؛ شهر شیراز مقصدی محبوب برای بسیاری از ایرانیانی است که به دنبال لذت بردن از ایام تعطیلات خود هستند. روزهای آفتابی و طولانی تابستان به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که زمان کافی برای تماشای مکان‌های تاریخی شهر داشته باشند. علاوه بر این، در این فصل، قیمت هتل‌ها و پروازها به طور کلی متوسط در نظر گرفته می‌شود و زمان نسبتاً ارزان‌تری برای بازدید از شیراز است.

خوشمزه‌های تابستانی شیراز

با افزایش دمای تابستان، میل به غذاها و خوراکی‌های خنک و خوشمزه افزایش می‌یابد. از نوشیدنی‌های خنک محبوب شیراز می‌توان به آب پرتقال که به خاصیت رفع تشنگی شهرت دارد، شربت خاکشیر که مزیت خنک‌کنندگی دارد و برای تسکین گرما مفید است و البته فالوده شیرازی که یکی از خوراکی‌های مورد علاقه مردم محلی و گردشگران است، اشاره کرد. همچنین توصیه می‌کنیم آش‌های خنک‌ مانند آش دوغ و آش ماست را امتحان کنید که هر دو برای هوای گرم‌ عالی هستند. در میان انواع غذاها، حتماً غذاهایی مانند کلم‌پلو شیرازی با طعم تند و ملایمش، دمپختک، غذای ساده و در عین حال دلچسب و سالاد شیرازی را امتحان کنید.

هوای شیراز در تابستان

اگر گرما شما را منصرف نمی‌کند، سفر تابستانی به شیراز بخصوص در اواخر شهریور بسیار دلپذیر است. باوجوداینکه درجه حرارت در این فصل افزایش می‌یابد، سطح رطوبت پایین باعث می‌شود گرما قابل‌تحمل‌تر باشد. تیر و مرداد، معمولاً گرم‌ترین ماه‌ها هستند و دمای تابستان به حدود ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. بااین‌حال، در شهریورماه، آب‌وهوا کمی بهبود می‌یابد و به حدود 27 درجه سانتیگراد می‌رسد. روزهای تابستانی شیراز عمدتاً آفتابی و با حداقل بارندگی (حدود 0.1 میلی متر) است که برای گردشگران مفید است.

چند راه برای سفر به شیراز وجود دارد؟

هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به شیراز، چندین روش حمل‌ونقل از جمله ماشین شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما را می‌توانید امتحان کنید. اگر از راه سفر لذت می‌برید و می‌خواهید در طول مسیر در شهرهای بین‌راهی توقف کنید، سفر با ماشین شخصی، یک انتخاب عالی است. بااین‌حال، رانندگی در گرمای تابستان ممکن است کمی سخت و خسته‌کننده باشد، اگر رانندگی در مسافت طولانی ترجیح شما نیست، شاید بهتر باشد که روش‌های حمل‌ونقل جایگزین را در نظر بگیرید.

گزینه دیگر خرید بلیط اتوبوس از پایانه‌های مسافربری است که روشی ارزان و مقرون‌به‌صرفه برای سفر است. قطار همچنین یک جایگزین مناسب است، در سفر با قطار می‌توانید در حین سفر از مناظر اطراف مسیر دیدن کنید. درحالی‌که ماشین شخصی، اتوبوس و قطار همگی گزینه‌های عالی هستند، اگر می‌خواهید سریع به شیراز برسید، رزرو بلیط هواپیما تهران شیراز بهترین گزینه برای یک سفر راحت است.

کجا در شیراز اقامت کنیم؟

شیراز دارای انواع هتل‌های چهار و پنج‌ستاره است. برای کسانی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر هستند، هتل‌ها و اقامتگاه‌های ارزان‌تری در دسترس هستند که خدمات و امکانات عالی ارائه می‌دهند.

یکی از مزیت‌های سفر به شهری توریستی مانند شیراز، تنوع زیاد اقامتگاه‌ها متناسب با بودجه‌ها و ترجیحات متفاوت است. هنگام انتخاب هتل خود، مهم است که نزدیکی آن به نقاط دیدنی و جاذبه‌های تاریخی که قصد بازدید از آن را دارید، در نظر بگیرید. باوجوداینکه تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به طور گسترده در سراسر شهر در دسترس هستند، اقامت در نزدیکی مکان‌های توریستی باعث صرفه‌جویی در زمان سفر و هزینه‌های رفت‌وآمد شما می‌شود.

همچنین در نظر داشته باشید که ظرفیت اغلب اقامتگاه‌ها در شیراز در اواخر شهریورماه و تعطیلات به‌سرعت تکمیل می‌شوند، بنابراین اگر قصد دارید در شهریور به شیراز سفر کنید، حتماً از چند روز قبل اقدام به رزرو هتل یا اقامتگاه موردنظر خود کنید.

جاهای دیدنی شیراز کدام‌اند؟

شیراز جاذبه‌های تاریخی متعددی را در خود جای‌داده است که دیدن همه آنها در عرض چند روز تقریباً غیرممکن است؛ بنابراین، باید برنامه سفر خود در تعطیلات را از قبل بچینید و جاذبه‌هایی که بازدید از آنها در اولویت قرار دارند را در برنامه سفر خود قرار دهید.

برخی از مشهورترین جاذبه‌ها عبارت‌اند از: مسجد نصیرالملک، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، تخت‌جمشید، مجموعه وکیل، ارگ کریم‌خان، باغ ارم، باغ نارنجستان و باغ عفیف‌آباد.

در شیراز از کجا سوغاتی بخریم؟

پس از اینکه بلیط هواپیما شیراز تهران را به‌قصد بازگشت از سفر رزرو کردید، توصیه می‌کنیم قبل از آماده شدن برای بازگشت، سری به بازارهای شیراز بزنید و سوغاتی‌های معروف شهر را خریداری کنید. از بازارهای سنتی متعدد شیراز مانند بازار وکیل و سرای مشیر می‌توانید صنایع دستی و سوغاتی‌های زیبایی خریداری کنید. همچنین اگر به خرید از مراکز خرید تجاری علاقه دارید، مجتمع تجاری خلیج فارس، مجتمع تجاری زیتون فارس و مجتمع تجاری ستاره فارس، مراکز مناسبی برای خرید هستند. این مراکز کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی را نیز در خود جای داده‌اند که می‌توانید در آنها استراحت کنید.

سوغاتی در شیراز از کجا بخریم؟ -الی گشت

کلام آخر

شیراز شهری پر از مناظر زیبا و مکان‌های تاریخی جذاب است. با سفر به این شهر تماشایی، می‌توانید جاذبه‌های گردشگری متنوعی را که نشان‌دهنده میراث فرهنگی، تاریخی و هنری متنوع آن است، کشف کنید. سفر به شیراز، معروف به شهر بهارنارنج، می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین و خاطره‌انگیزترین تجربه‌های زندگی شما باشد، به‌خصوص زمانی که بهترین زمان سفر را بدانید. اگر به شهر زیبای شیراز علاقه دارید، توصیه می‌کنیم حتماً سفر به شیراز در اواخر تابستان و تعطیلات را تجربه کنید.

در همین رابطه