زمان مطالعه: 5 دقیقه

5 مرحله اخذ ویزای توریستی استرالیا

استرالیا کوچکترین قاره جهان بوده و به دلیل تنوع بالای فعالیت‌های هیجان انگیز و آب و هوای دلپذیر در تمام طول سال، مقصد جذابی برای مسافرت است. راه‌های زیادی برای سفر به این کشور وجود دارد که قبل از هرچیز، باید برای اخذ ویزای توریستی این کشور اقدام کنید. شهروندان بسیاری از کشورهای دنیا بدون داشتن ویزا نمی‌توانند به استرالیا وارد شوند.
15 مرداد 1401
شناسه : 89225
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/89225
354+
بالا
استرالیا کوچکترین قاره جهان بوده و به دلیل تنوع بالای فعالیت‌های هیجان انگیز و آب و هوای دلپذیر در تمام طول سال، مقصد جذابی برای مسافرت است. راه‌های زیادی برای سفر به این کشور وجود دارد که قبل از هرچیز، باید برای اخذ ویزای توریستی این کشور اقدام کنید. شهروندان بسیاری از کشورهای دنیا بدون داشتن ویزا نمی‌توانند به استرالیا وارد شوند.

استرالیا کوچکترین قاره جهان بوده و به دلیل تنوع بالای فعالیت‌های هیجان انگیز و آب و هوای دلپذیر در تمام طول سال، مقصد جذابی برای مسافرت است. راه‌های زیادی برای سفر به این کشور وجود دارد که قبل از هرچیز، باید برای اخذ ویزای توریستی این کشور اقدام کنید. شهروندان بسیاری از کشورهای دنیا بدون داشتن ویزا نمی‌توانند به استرالیا وارد شوند. با اخذ ویزای توریستی استرالیا می‌توانید به این کشور سفر کرده و برای مدت تعیین شده، از اقامت در استرالیا لذت ببرید. در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر درباره ویزای توریستی استرالیا توضیح داده و 5 مرحله اساسی برای اخذ آن را بررسی کنیم.

مراحل اصلی اخذ ویزای توریستی استرالیا

برای اخذ ویزای توریستی استرالیا باید 5 مرحله اساسی را طی کنید. این 5 مرحله عبارت است از:

مرحله اول؛ تعیین مسیر اخذ ویزا

تمام کسانی که قصد دارند برای اخذ یک نوع ویزای خاص اقدام کنند، باید قبل از هر چیز با در نظر گرفتن شرایط و هدفی که دارند، نوع ویزا و مسیر مورد نظر خود را مشخص کنند. کمک گرفتن از وکلای مهاجرتی در این مرحله بسیار مهم است زیرا آن‌ها با انواع مسیرهای اخذ ویزا آشنا بوده و با بررسی شرایط شما، می‌توانند بهترین نوع ویزا را به شما پیشنهاد دهند.

برای هدف مورد نظر ما، ویزای توریستی استرالیا ساب کلاس 699 مناسب است. این ویزا می‌تواند 3، 6 و یا 12 ماه اعتبار داشته باشد. افراد با داشتن ویزای توریستی می‌توانند برای اهداف زیر به استرالیا بروند:

  • بازدید از استرالیا با اهداف تجاری
  • اهداف توریستی و گردشگری
  • دیدار با خانواده و دوستان
  • دوره‌های آموزشی و مطالعاتی حداکثر 3 ماهه

دولت استرالیا به شما اجازه نمی‌دهد که بعد از اتمام زمان ویزا برای تمدید در خاک این کشور باقی بمانید. با توجه به اینکه پروسه بررسی مجدد مدارک و تمدید ویزای توریستی استرالیا بین 10 تا 30 روز زمان می‌برد، بهتر است زمانی برای تمدید اقدام کنید که فرصت کافی داشته باشید. درصورتی‌که درخواست شما برای تمدید رد شود، باید قبل از اتمام اعتبار ویزای فعلی از خاک استرالیا خارج‌شده و مجددا برای دریافت ویزا اقدام کنید. هزینه تمدید و شرایط ویزای توریستی استرالیا برای هر مورد متفاوت است.

مرحله دوم؛ ثبت نام برای ایجاد یک حساب در ImmiAccount

پس از تعیین مسیر اخذ ویزا، باید در سرویس آنلاینی که توسط دولت استرالیا طراحی شده و به تسهیل اخذ ویزا کمک می‌کند، ثبت نام کنید. در واقع می‌توان گفت که این سایت، تنها مرجع دسترسی به الزامات به‌صورت آنلاین است و بدون استفاده از ImmiAccount، نمی توانید روند درخواست ویزای خود را تکمیل کنید. توجه داشته باشید که اگر سفر به‌صورت گروهی انجام می‌شود، تنها ایجاد یک حساب کاربری در این وب سایت کافی است. همچنین باید یک آدرس ایمیل معتبر را در هنگام ثبت نام اضافه کنید تا اطلاعات جدید را دریافت کنید.

مرحله سوم؛ تکمیل فرم درخواست آنلاین

پس از ثبت نام در ImmiAccount، باید فرم درخواست آنلاین ویزای توریستی استرالیا را تکمیل کنید. این فرم شامل اطلاعات شخصی، سابقه‌های سفر، ظرفیت مالی، هدف از بازدید و اطلاعات مرتبط با سلامتی است. مهمترین چیز این است که مطمئن شوید اطلاعات واقعی را در این فرم وارد می‌کنید. بسیار مهم است که اطلاعات وارد شده را ذخیره کنید تا در صورت لزوم، بتوانید آن‌ها را در همان فرم ویرایش کنید. توجه کنید که تا زمانی که تمام اطلاعات را وارد نکرده و یا صحت آن‌ها را بررسی نکرده‌اید، روی "SUBMIT" کلیک نکنید.

 

مرحله چهارم؛ آماده کردن مدارک مورد نیاز

مانند هر نوع ویزای دیگری، درخواست برای ویزای توریستی استرالیا لازمه آماده و ارائه کردن چند مدرک ضروری است. این مدارک بسته به نوع ویزا و شرایط شخصی متقاضی تعیین می‌شود. مدارک اساسی درخواست ویزای توریستی کشور استرالیا عبارت است از:

  • پاسپورت معتبر کشور مبدأ با اعتبار بیش از 6 ماه
  • گواهی تولد
  • عکس پرسنلی (45*35 میلی‌متر) با قید نام متقاضی در پشت عکس
  • ویزاهای قبلی و فعلی
  • گواهی بانکی
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد
  • گواهی کار یا قرارداد کار (در صورت لزوم)
  • نمونه برنامه سفر به استرالیا
  • رزرو پرواز و هتل محل اقامت در استرالیا

این اسناد ممکن است بسته به شرایط موجود، برای هر فرد متفاوت باشد. همه مدارک باید اسکن شده و در ImmiAccount خود وارد کنید. پس از بارگذاری این مدارک، کادر کنار آن را که نشان می‌دهد مدارک را با موفقیت وارد کرده‌اید، علامت بزنید. مدارک باید به  فرمت JPG، .PDF یا PNG. بوده و بیشتر از 5 مگابایت حجم نداشته باشند.

مرحله پنجم؛ پرداخت هزینه

پس از بررسی فرم درخواست و مدارک مورد نیاز ویزای توریستی استرالیا زمان آن فرارسیده که هزینه ویزا را پرداخت کنید. مبلغ ویزا بسته به نوع آن متغیر است اما ویزای توریستی ساب کلاس 600 حدوداً 140 تا 1020 دلار استرالیا هزینه دارد. این آخرین مرحله‌ای است که شما باید انجام دهید و پس از آن، تنها کافی است روی دکمه ارسال درخواست ویزا کلیک کنید تا فرآیند پردازش آن شروع شود.

 

پس از اتمام 5 مرحله اصلی ویزای توریستی استرالیا که در بالا توضیح داده شد، دیگر نیازی به انجام هیچ اقدامی نیست. تقریباً بلافاصله پس از کلیک روی دکمه ارسال درخواست، یک اعلان و تأییدیه دریافت درخواست به آدرس ایمیل قید شده در فرم اطلاعات تکمیل شده، ارسال می‌شود. در این مرحله تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر اعلان صدور ویزای خود باشید. پس از صدور ویزای خود، تنها کافی است آن را برای ارائه در زمان ورود و خروج از استرالیا، چاپ کنید.

جمع‌ بندی

استرالیا کشوری زیباست که بسیاری افراد رویای سفر به آن را دارند. برای سفر به این کشور، باید ویزای توریستی استرالیا داشته باشید که در این مطلب، 5 مرحله اساسی برای اخذ آن را بررسی کردیم. چنانچه برای اخذ ویزای خود به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با کارشناسان موسسه پارسی کانادا سوالات خود را مطرح کنید. همچنین می‌توانید از ابتدا با وکلای مهاجرتی این موسسه در ارتباط باشید تا روی روند اخذ ویزای شما نظارت کنند.

ارسال نظر