داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر شامگاه شنبه در خانه ویلایی شان در زیبادشت مشکین آباد کرج به طرز فجیعی به قتل رسیدند. آخرین خبرهای در این باره را در این گزارش بخوانید.
زمان مطالعه: 25 دقیقه

آخرین اخبار از قتل داریوش مهرجویی و همسرش در کرج

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر شامگاه شنبه در خانه ویلایی شان در زیبادشت مشکین آباد کرج به طرز فجیعی به قتل رسیدند. آخرین خبرهای در این باره را در این گزارش بخوانید.
23 مهر 1402
شناسه : 99760
نسخه چاپی
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news2/99760
651+
بالا

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر شامگاه شنبه در خانه ویلایی شان در زیبادشت مشکین آباد کرج به طرز فجیعی به قتل رسیدند. آخرین خبرهای در این باره را در این گزارش بخوانید. 

 

اولین اعترافات قاتل داریوش مهرجویی: به دلیل کینه مهرجویی و همسرش را کشتم

حادثه 24 - باغبان خانه مهرجویی که با همدستی برادر و یکی از دوستانش دست به این جنایت زده در اعترافاتش مدعی شد که دلیل کینه ای که از مهرجوی داشته دست به این جنایت زده است.

ساعاتی بعد از نخستین اعتراف قاتل مهرجویی شایعاتی مبنی بر دست داشتن باجناق های او در فضای مجازی منتشر شد  اما پیگیری خبرنگار ما نشان می دهد که این اخبار فاقد اعتبار است.

بر این اساس باغبان به عنوان عامل اصلی به همراه دو همدست مرتکب جنایت شده اند و تحقیقات این پرونده تکمیل شده است.

همچنین متهمان انگیزه خود را از قتل فجیع مهرجویی و همسرش سرقت و خصومت اعلام کرده اند.

اموال مسروقه از خانواده مهرجویی کشف و ضمیمه پرونده شده است.

باغبان سابق سال گذشته از خانه قربانیان سرقت کرده بود که با شکایت داریوش مهرجویی و همسرش دستگیر شد.

مدتی در بازداشت بود و پس از آزادی از قربانیان کینه به دل گرفته بود.

تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که او پس از آزادی در جمع دوستانش گفته بود که قصد دارد بلایی بر سر مهرجویی و همسرش بیاورد.

او اعتراف کرده که به دلیل همین کینه برادرش و یکی از دوستانش که هر دو در شهرک زیبادشت کار می‌کردند را با خود همراه کرده و شب حادثه به خانه قربانیان رفته و آنها را به قتل رسانده و بخشی از اموال را سرقت کرده اند.

قاتلان داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر دستگیر شدند

 رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: به محض اطلاع از قتل مرحوم مهرجویی و همسرش، بازپرس کشیک و دادستان فردیس در محل حاضر شدند دستورات لازم برای شناسایی و بازداشت سریع قاتل یا قاتلین صادر شد.

در کمتر از 72 ساعت پس از دستور ویژه رئیس قوه قضاییه، قاتلین داریوش مهرجویی و همسرش با فعالیت شبانه‌روزی کارگاهان ناجا و قضات و بازپرسین قوه قضاییه شناسایی و بازداشت شدند.

حسین فاضلی‌هریکندی؛ رئیس کل دادگستری استان البرز درباره آخرین وضعیت پرونده داریوش مهرجویی و همسرش اظهار کرد بیان کرد: به محض اطلاع از قتل مرحوم مهرجویی و همسرش، مراتب به رئیس قوه قضاییه گزارش داده و در دستورات تلفنی به پیگیری سریع با استفاده از همه ظرفیت‌ها جهت شناسایی و دستگیری قاتل تأکید شد.

وی افزود: همچنین رئیس قوه قضاییه در تماس تلفنی دستور پیگیری این پرونده را صادر کرد و در جلسه شورای عالی قوه قضاییه نیز دستور دادند تا با بهره‌گیری از تمامی امکانات، هر چه سریع‌تر قاتل یا قاتلین شناسایی شوند و پرونده آن‌ها با سرعت و دقت رسیدگی و منتهی به صدور حکم شود تا خدای‌ناکرده امنیت روانی مردم مورد خدشه قرار نگیرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: این قبیل موضوعات چنانچه با سرعت و دقت در رسیدگی همراه باشد موجب تزریق احساس امنیت هر چه بیشتر به مردم و شهروندان می‌شود و در نقطه مقابل چنانچه در بررسی‌ها و رسیدگی‌ها به این قبیل موضوعات، تعلل صورت گیرد، افراد منافق و سودجو شروع به تحریک و انتشار مطالب کذب و القای ترس و ناامنی می‌کنند.

فاضلی هریکندی گفت: در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه، دستورات لازم جهت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در کشف جنایت و شناسایی و بازداشت قاتل یا قاتلین صادر شد و به بازپرس ویژه قتل دادسرای فردیس جهت انجام فرایند تحقیقات مقدماتی و همچنین به دادستان فردیس و نیز معاون پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز جهت اعمال نظارت قانونی و پیگیری‌های لازم مأموریت داده شد که در پلیس آگاهی استان البرز مستقر شوند و با اقدامات اطلاعاتی و فنی همه اشخاصی که به نحوی می‌توانستند که انگیزه قتل را داشته باشند شناسایی و از آن‌ها تحقیق کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: با تلاش و حضور شبانه‌روزی مقامات قضایی مربوطه و مأمورین پلیس آگاهی استان البرز حدود 20 مظنون شناسایی و از آن‌ها توسط بازپرس پرونده و کارآگاهان ویژه قتل پلیس آگاهی استان البرز تحقیق شد.

فاضلی‌هریکندی بیان کرد: هم زمان آثار به جا مانده در صحنه قتل مرحوم داریوش مهرجویی جهت بررسی به آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس آگاهی فراجا ارسال شد.

وی ادامه داد: همچنین در بازجویی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته، چند نفر از مظنونین که بازداشت شده بودند اقاریری در خصوص قتل و نحوه آن داشتند.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: علاوه بر اقرار متهمان، حسب تأیید و اعلام آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس آگاهی فراجا برخی از آثار به جامانده از صحنه قتل از قبیل نمونه خون و بزاق نیز که قبلاً جهت بررسی به آزمایشگاه ارسال شده بود با نمونه خون و بزاق  تعدادی از متهمان مطابقت دارد؛ لذا در خصوص برخی از متهمان علاوه بر اقرار، ادله و قرائن دیگر از جمله مطابقت نمونه آثار به جامانده و برداشت شده از صحنه قتل و منزل مقتولان با متهمان بازداشت شده وجود دارد.

وی بیان کرد: تحقیقات انجام شده تاکنون حکایت از آن دارد که علت و انگیزه قتل به جهت وجود اختلافات شخصی مابین متهمان و مقتولان بوده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: به این ترتیب در کمتر از 5 روز از وقوع قتل و کمتر از سه روز از صدور دستور ویژه رئیس قوه قضاییه جهت شناسایی و دستگیری سریع قاتل یا قاتلین مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، متهمان شناسایی شدند.

فاضلی‌هریکندی گفت: با توجه به تعدد متهمان، تحقیقات تکمیلی جهت بررسی دقیق نحوه، چگونگی و جزییات قتل، تعداد دقیق متهمان، میزان و نوع دخالت هریک از متهمان در قتل از قبیل مشارکت یا معاونت و بررسی دقیق سایر ابعاد پرونده در حال انجام است که در این خصوص پس از تکمیل تحقیقات نتیجه قطعی اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بعد از انجام تحقیقات اولیه از متهمان بازسازی صحنه جرم با تشخیص بازپرس ویژه پرونده صورت خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: اخبار منتشرشده در فضای مجازی در خصوص طراحی قتل از سوی باجناق‌های مرحوم داریوش مهرجویی و اجیر کردن متهمان جهت قتل صحیح نبوده و تکذیب می‌شود و با توجه به کذب و جرم بودن موضوع دستور تشکیل پرونده قضایی و تعقیب کیفری برای منتشر کننده این خبر کذب صادر شده است.

فاضلی‌هریکندی تأکید کرد: از رسانه‌ها تقاضا می‌شود از انتشار اخبار غیرواقع در خصوص این موضوع خودداری کنند.

 

دخالت باجناق‌های مهرجویی در قتل تکذیب شد

همچنین یک منبع آگاه درباره عوامل قتل «داریوش مهرجویی» اظهار کرد: مظنون اصلی از باجناق‌های داریوش مهرجویی نیست و اصحاب رسانه از گمانه‌زنی پرهیز کنند تا کارآگاهان پلیس به‌زودی اخبار تکمیلی را اعلام کنند.

وی افزود: اصلاً در بین دستگیرشدگان فردی که نسبت باجناقی با مرحوم مهرجویی داشته باشد، نبوده است.

طی امروز پس از اعلام خبر دستگیری قاتل مرحوم مهرجویی از سوی سخنگوی فراجا، خبرهای ضدو‌نقیضی از سوی برخی رسانه‌ها درباره هویت قاتل منتشر شده و در حالی که برخی رسانه‌ها مدعی دخالت باجناق‌های مرحوم مهرجویی در این قتل شده بودند، رسانه‌های دیگری هم از نقش داشتن باغبان سابق این مرحوم در این پرونده خبر دادند.

امروز سخنگوی فراجا با بیان اینکه قاتل داریوش مهرجویی و همسرش در دستگیری‌های قبلیِ پلیس بوده و اکنون لب به اعتراف گشوده است، گفت: اکنون می‌توان با قاطعیت گفت که قاتل این هنرمند و همسرش دستگیر شده است.

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا اظهار کرد: عامل اصلی قتل مرحوم مهرجویی و همسرش دقایقی پیش اعتراف کرد.

منتظرالمهدی افزود: دقایقی پیش قاتل اصلی که جزو دستگیرشدگان قبلی پلیس بود پس از انجام اقدامات فنی و تقاطع‌گیری، شناسایی شد و لب به اعتراف گشود.

سخنگوی فراجا گفت: بازجویی‌ها کماکان برای شناسایی همدستان و زوایای پنهان این قتل در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: به‌زودی صحنه جرم بازسازی و اطلاعات تکمیلی ارائه خواهد شد.

داریوش مهرجویی و همسرش در تاریخ 22 مهر در ویلای شخصی خود در کرج به قتل رسیدند. بر اساس اعلام سردار منتظرالمهدی سخنگوی فراجا متأسفانه در ویلای مرحوم مهرجویی دوربین مداربسته موجود نبوده؛ دوربین‌های ورودی شهرک از قبل‌تر خراب بوده و دوربین‌هایی که منتج به این مجموعه می‌شده توسط کارآگاهان تخلیه شده است.

در مأموریت دستگیری قاتل یا قاتلان این هنرمند برای نخستین بار از سگ‌های ویژه کشف قتل استفاده شد تا ردزنی‌هایی را براساس ردّ خون مقتولین در مسیر فرار قاتلان پیدا کنند. همچنین بالغ بر 4 هزار خطّ تلفن مورد رصد قرار گرفت.

 

رئیس پلیس آگاهی کشور: آثار ورود جبری در صحنه قتل مهرجویی دیده نمی‌شود

رئیس پلیس آگاهی کشور با اشاره به کشف آثاری متعلق به قاتل خانواده مهرجویی در محل حادثه گفت: آثار ورود جبری در صحنه قتل خانواده مهرجویی دیده نمی‌شود و تخریبی در درب‌ها صورت نگرفته است.

سردار محمد قنبری؛ رئیس پلیس آگاهی فراجا با حضور در منزل داریوش مهرجویی صحنه قتل را از نزدیک بررسی و اظهار کرد: با بررسی صحنه جرم، آثاری در صحنه قتل پیدا شده است که ما احتمال می‌دهیم مربوط به قاتل باشد.

وی افزود: آثار ورود جبری در صحنه جرم دیده نمی‌شود و تخریبی در درب‌ها صورت نگرفته است.

سردار قنبری بیان کرد: نگهبانی شهرک تا منزل مقتول یک کیلومتر فاصله دارد و تمامی مسیرهای ورود و خروج در منطقه در حال بررسی است.

 وی افزود: در این تحقیقات برای نخستین بار از سگ‌های ردیاب نیز استفاده شده است تا در اطراف منزل به ردیابی بپردازند.

سردار قنبری با اشاره به تلاش ماموران برای پیدا کردن انگیزه قتل گفت: تحقیقات تا رسیدن به قاتل یا قاتلان ادامه خواهد یافت.

گزارش پزشکی قانونی درباره قتل مهرجویی و همسرش: تجاوز منتفی است

گزارش اولیه پزشکی قانونی درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش نشان می‌دهد که فرضیه تجاوز در این پرونده به کلی منتفی است.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: طبق گزارش پزشکی قانونی علت فوت داریوش مهرجویی و همسرش برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز بوده است.

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز ‌درباره آخرین جزئیات پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش اظهار کرد: گزارش پزشکی قانونی درمورد قتل داریوش مهرجویی و همسرش تهیه شده است.

وی افزود: براساس گزارش پزشکی قانونی پس از انجام کالبدگشایی علت فوت مرحوم مهرجویی و همسرش خونریزی شدید به دلیل جراحات وارده به واسطه برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز به بدن اعلام شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: ضرباتی با چوب و یا جسم سخت نیز به سر مرحوم مهرجویی برخورد کرده است که منجر به شکستگی سر نشده و علت فوت نبوده است.

فاضلی هریکندی گفت: طبق گزارش پزشکی قانونی فرضیه‌ها درمورد تجاوز درمورد هر دو نفر از مقتولین منتفی است.

رئیس کل دادگستری استان البرز تاکید کرد: دستورات قضایی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این جنایت در سریع‌ترین زمان ممکن به مقامات قضایی و انتظامی استان البرز صادر شده و تاکید می‌شود از هرگونه گمانه‌زنی در خصوص مسبب یا مسببین این جنایت تا زمان روشن شدن ابعاد پرونده خودداری شود.

 

جزئیات صحنه قتل مهرجویی و همسرش؛ از ضربات متعدد به سر آقای کارگردان تا بریدن سر همسرش

تازه‌ترین یافته ها در پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش در خانه شان نشان می‌دهد که عامل یا عاملان این جنایت سر همسر مهرجویی را بریده و به سر و گردن خودش نیز ضربات متعددی وارد کرده اند.

سایت فراز در گزارشی در این باره نوشت: وقتی آن دو یا چند نفر غریبه وارد خانه شدند، آن دستمال پارچه‌ای مثل همیشه دور مچ دست مهرجویی بوده. اولین شاهدان پیکر غرق در خونش هم آن دستمال را دیده‌اند. پس دست و پایش بسته نشده، همانطور که ردی از بستن دست و پای همسرش وجود نداشته. آن دو یا چند نفر غریبه دست و پای هر دو را شکسته‌اند و دست همسرش، وحیده محمدی‌فر از آرنج به سمت پشت خم شده. می‌گویند شاید وقتی گلویش را می‌بریدند آرنجش را هم شکسته‌اند. چون وقتی بالای سر پیکرش رسیدند سر همسرش فقط به پوست پشت گردن بند بوده. گلوی مهرجویی  هم بریده شده اما نه به عمق همسرش؛ انگار که کینه غریبه‌ها با همسرش عمیق‌تر بوده باشد. البته سر مهرجویی هم از پشت با جسم سختی کوبیده و له شده. این دقیق‌ترین روایت از فاجعه‌ای است که اولین شاهدان پس از نیروهای آمبولانس به ما می‌گویند و شب قبل در منزل داریوش مهرجویی، کارگردان و نویسنده شهیر اتفاق افتاده است.

دختر مهرجویی در برابر جسد پدر و مادرش

ما با حامد بهداد بازیگر مشهور وارد شهرک می‌شویم. نیمه شب یک‌شنبه است. شهرک بزرگ است و خانه مهرجویی درست انتهای یکی از کوچه‌های آن جا گرفته. می‌گویند ناصر ملک مطیعی بازگیر فقید سینما هم در همین کوچه زندگی می‌کرده است. روبه‌روی خانه پر است از ماموران آگاهی و لباس شخصی. جسدها را به تازگی برده‌اند، یعنی حوالی ساعت دوازده. دادستان فردیس اما تقریبا کمی بعد از ساعت سه از دورن خانه مهرجویی‌ها که اکنون محل وقوع جنایت است بیرون می‌آید. پلیس‌ها از چند ساعت قبل اینجا هستند. کمی بعد از اینکه مونا دختر نوجوان مهرجویی وارد خانه شده و به جای آغوش پدر و مادر با جسد آن‌ها روبه‌ور شده. او البته قبل از این حدود دو ساعتی از آن‌ها بی‌خبر بوده. همین بی‌خبری هم نگرانش کرده و با راننده معتمد خانواده تماس گرفته تا خودش را به خانه برساند. وقتی هم کلید را چرخانده جسدهای خون‌آلود را دیده و جیغ بلندی کشیده. این را راننده معتمد خانواده به ما می‌گوید. بعد هم با پلیس تماس گرفته می‌شود و بعد هم ادامه ماجرا.

شب جهنمی

 ناصرخاکی دادستان فردیس دقیقا روبه‌روی خانه و در میان عزاداران مهرجویی‌ ها اعلام می‌کند که قتل حداقل بین ساعت ده دقیقه به نه شب تا ده و نیم اتفاق افتاده. یعنی فاجعه ۱۰۰ دقیقه طول کشیده. ما اما هنوز نمی‌دانیم که در آن ۱۰۰ دقیقه جهنمی مهرجویی و همسرش چه کشیدند. در تمام آن ۱۰۰ دقیقه زجرکش شدند یا قاتلان در دم آن‌ها را کشتند؟ فقط می‌دانیم که این قتل احتمالا بعد از بازکردن گاوصندوق خانه رخ داده است. دادستان فردیس می‌گوید آثار سرقت در خانه مشهود بوده و حتی طلاهای خانم محمدی‌فر هم از دستانش جدا شدند. سرقت اما قسمت فرعی این فاجعه است. چون ماموران نیروی انتظامی می‌گویند چیزی که در شهرک «زیبادشت شمالی» مشکین آباد زیاد پیدا می‌شود، خانه خالی است. از طرف دیگر همسر مهرجویی چند روز قبل از این فاجعه در اینستاگرامش روایتی از حمله یک فردی که لهجه ایرانی ندارد به خانه و تهدید او با چاقو منتشر می‌کند. نزدیکانش همسرش هم به ما می‌گویند احتمالا این درگیری با آن فرد که تبعه بیگانه بوده، پیشینه‌ای داشته است. قبل از این حمله هم از خانه سرقت شده بوده و حدود ۱۰ ماهی که اخیرا در فرانسه بودند از خانه دزدی شده بوده است.

خانه‌ای در انزوا

همه شواهد نشان می‌دهد که خانه ویلایی مهرجویی فاقد هرگونه امنیت بوده است. جایی که قرار بوده خلوت‌گاه سال‌های پیری کارگردان ۸۴ ساله و محلی برای آرامش و خوش‌حالی‌اش باشد، بلای جان او و همسرش شده. فقط یک دوربین مداربسته بالای در ورودی است و دیوارهای خانه‌ بیشتر شبیه حصار هستند. روبه‌روی خانه بیابانی بزرگ و متروک است و دست راستش دیوارهای شهرک کشیده شده که پشت آن‌ها هم بیابان است. این یعنی قاتلان به راحتی در تاریکی از متروکه‌های بیابان وارد خانه شدند. هیچ در و پنجره‌ هم نشکسته و آن‌ها این بار به راحتی پا به خانه گذاشتند. در حالی که گویا بار قبل همسر مهرجویی در خانه را قفل کرده بوده و جانیان بیگانه را ناکام گذاشته بود. دادستانی می‌گوید هنوز دوربین‌ مداربسته چک نشده اما ممکن است که جانیان حتی از روبه‌روی آن نگذشته باشند. روبه‌روی خانه و پشت دیوارهای شهرک تا چشم کار می‌کند بیابان است.

جزئیات تازه از قتل مهرجویی و همسرش/ 4 مظنون بازداشت شده اند

 تا کنون چهار مظنون در جریان تحقیقات و رسیدگی به پرونده قتل مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش بازداشت شده‌اند. هیچ یک از افراد بازداشت شده از اتباع بیگانه نبوده‌اند.

با توجه به نوع جنایت و خشونت آن احتمال کینه شخصی وجود دارد. ممکن است سرقت جزئی طلا و موبایلها با هدف رد گم کنی صورت گرفته باشد.

مصاحبه وحیده محمدی‌فر، همسر مهرجویی یک روز قبل از قتل

وحیده محمدی‌فر، همسر داریوش مهرجویی که همراه او در خانه شان به قتل رسیده است چند ساعت پیش از این جنایت در گفتگویی با روزنامه اعتماد اعلام کرد که فردی ناشناس او را با چاقو تهدید کرده است.

او در مصاحبه با اعتماد درباره تهدید فرد ناشناس گفت: «شب حادثه حدود ساعت ۸ در حالی که خانه در آرامش کامل بود ناگهان متوجه سر و صدای سگ‌مان در حیاط خانه شدم. سریع در ورودی آشپزخانه را قفل کردم. تا اینکه متوجه شدم مقابل در ورودی ساختمان یک نفر با چاقو به شیشه‌های مات پنجره چسبیده است. هرچه از او خواستم خودش را معرفی کند هیچی نگفت. موبایلم نزدیکم نبود، ولی سعی کردم سرعت عمل داشته باشم. با صدای بلند گفتم؛ الان به ۱۱۰ زنگ می‌زنم. او هم در پاسخ به این حرف من گفت خب زنگ بزن. ترسیده بودم تا گفتم الو ۱۱۰ سارق فرار کرد. وقتی او در جواب به من گفت خب زنگ بزن، متوجه شدم؛ لهجه ایرانی ندارد. بعد از فرار سارق با نگهبانی شهرک تماس گرفتم. آنها هم سریع خودشان را به حیاط خانه ما رساندند و شروع به گشتن حیاط و کوچه‌های اطراف کردند، اما کسی را ندیدند. البته مدتی پیش هم یکسری وسایل از جمله سنتور مربوط به فیلم سنتوری را   از خانه ما سرقت کردند که در حال حاضر وکیل همسرم پیگیر کارهای قانونی این موضوع است.»

دستور ویژه رئیس کل در پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش

رئیس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد: دستورات قضایی برای شناسایی و دستگیری عوامل این جنایت در سریع‌ترین زمان ممکن به مقامات قضایی و انتظامی استان البرز صادر شده و بهتر است از هرگونه گمانه زنی در خصوص مسبب این جنایت تا زمان روشن شدن ابعاد پرونده خودداری شود.

حسین فاضلی هریکندی در خصوص قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر گفت: حسب اظهارات خانم مونا مهرجویی که گزارش این قتل را به پلیس اطلاع داده است، وی حدود ۲۲:۲۵ روز شنبه ۲۲مهر به ویلای خود در زیبادشت فردیس مراجعه داشته و پس از زدن زنگ منزل، کسی در را باز نمی‌کند، با کلید در را باز و وارد منزل شده، با جسد پدر و مادر خود روبه رو می‌شود و با پلیس تماس می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه پس از اطلاع از این حادثه، بلافاصله به دادستان فردیس دستور داده شد به همراه بازپرس ویژه قتل در صحنه حاضر شوند افزود: دادستان فردیس تا صبح در صحنه قتل حضور داشته و بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب فردیس، دستورات قضایی لازم جهت بررسی موضوع و شناسایی و بازداشت متهمان را به پلیس آگاهی استان البرز صادر کرده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه متاسفانه این جنایت در ساعات پایانی روز گذشته شوک بزرگی به جامعه سینما و فرهنگ کشورمان بود، گفت: دستورات قضایی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این جنایت در سریع‌ترین زمان ممکن به مقامات قضایی و انتظامی استان البرز صادر شده و بهتر است از هرگونه گمانه زنی در خصوص مسبب یا مسببین این جنایت تا زمان روشن شدن ابعاد پرونده خودداری شود.

وی درخصوص انتشار مطلبی در صفحه شخصی همسر مرحوم داریوش مهرجویی مبنی بر ورود غیرقانونی به منزل آن‌ها و سرقت بیان کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد در خصوص ورود غیرقانونی به ویلای مقتولان و همچنین سرقت لوازم آن‌ها که گویا در فضای مجازی توسط همسر مرحوم مهرجویی طرح شده بود شکایتی در دادسرای عمومی و انقلاب فردیس یا پلیس مطرح نشده بود تا پلیس یا دستگاه قضایی به موضوع ورود داشته باشند.

پلیس در تعقیب قاتل یا قاتلان مهرجویی و همسرش

سردار سعید منتظرالمهدی؛ سخنگوی فراجا درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش ضمن تسلیت به جامعه هنری کشور برای این ضایعه بزرگ و از دست دادن هنرمند پیشکسوت اظهار کرد: پلیس عاملان این اقدام وحشیانه را به‌زودی دستگیر و به دستگاه عدالت خواهد سپرد.

وی متذکر شد: اقدامات فنی همان ساعات اولیه انجام و کاراگاهان در محل حاضر و در حال بررسی سناریوهای محتمل هستند.

اولین عکس از محل قتل داریوش مهرجویی

عکسی در خبرگزاری ها منتشر شده که محل قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر را نشان می دهد. خانه ویلایی این زوج هنرمند در زیبادشت مشکین آباد کرج واقع شده است و شواهد نشان می دهد که آنها شامگاه شنبه توسط فرد یا افراد ناشناسی با چاقو به قتل رسیده اند.

 

قتل مهرجویی و همسرش ؛ سرقت جواهرات همسر مهرجویی

داریوش مهرجویی و همسرش در اقدامی هولناک به قتل رسیدند و معمای پیچیده‌ای مقابل کارآگاهان جنایی قرار گرفت.

ساعت 23 شنبه 22 مهر، کشف جسد داریوش مهرجویی و همسرش از سوی دخترشان به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی، متخصصان پزشکی قانونی، تیم تشخیص هویت، بازپرس ویژه قتل به همراه رئیس پلیس آگاهی منطقه و دادستان فردیس راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی آغاز شد.

تیم جنایی به محض ورود، با خانه‌ای بهم ریخته مواجه شدند؛ کارآگاهان در ابتدا جسد داریوش مهرجویی را مشاهده کردند که آثار ضربات جسم تیز روی گردن و جسم سخت بر سرش مشهود بود.

از سوی دیگر، کارآگاهان جنایی با جسد همسر داریوش مهرجویی مواجه شدند که شواهد نشان می‌داد براثر خفگی به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی نیز نشان می‌داد، روی بدن اجساد هیچگونه آثار دفاعی مشهود نیست.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، دختر خانواده ساعت 20 برای انجام کار شخصی از خانه خارج شده و حدودا ساعت 22 به درخواست مادرش برای صرف شام بازگشته اما با اجساد مواجه شده و موضوع را به پلیس گزارش داده است.

با وجود انتشار پست همسر داریوش مهرجویی مبنی بر تهدید شدن وی از سوی فرد ناشناس، شکایتی نزد پلیس یا دستگاه قضائی مطرح نشده بود.

از سوی دیگر برخی از رسانه‌ها مدعی شده بودند سر اجساد بریده شده بود که ناصر خاکی؛ دادستان فردیس این موضوع را تکذیب و عنوان کرد که این زن و مرد براثر خفگی، ضربات جسم سخت و جسمی تیز که احتمالا چاقو بوده، به قتل رسیده‌اند.

اجساد داریوش مهرجویی و همسرش برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان البرز ادامه دارد.

چند قطعه طلا از دستان همسر مهرجویی سرقت شده است.

 

جزئیات جنایت از زبان رئیس پلیس

فرمانده انتظامی استان البرز جزئیاتی از قتل داریوش مهرجویی و همسرش را تشریح کرد.

سردار حمید هداوند گفت: این حادثه در ساعات پایانی شنبه‌شب از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که با حضور ماموران پلیس در محل مشاهده شد که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌اش واقع در زیبادشت مشکین آباد به قتل رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه این حادثه از سوی دختر مرحوم مهرجویی به پلیس اطلاع داده شد، گفت: تیم‌های تخصصی پلیس آگاهی در محل حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند.

هداوند درباره اینکه گفته می‌شود سر مرحوم مهرجویی بریده شده است، گفت: این حادثه به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست. شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن انجام شده است.

به گفته فرمانده انتظامی استان البرز جزئیات این پرونده با حضور تیم تخصصی پلیس تحت پیگیری است.

ارسال نظر