زلزله ای با قدرت 6.4 در مقیاس ریشتر در ساعت 15:36 در عمق 18 کیلومتری به مرکزیت لافت جزیره قشم رخ داد و در کوه گنو هم احساس شد. اخبار لحظه به لحظه مربوط به این حادثه را در این گزارش بخوانید.
زمان مطالعه: 13 دقیقه

اخبار لحظه به لحظه زلزله هرمزگان/ اولین عکس از اولین قربانی زلزله

زلزله ای با قدرت 6.4 در مقیاس ریشتر در ساعت 15:36 در عمق 18 کیلومتری به مرکزیت لافت جزیره قشم رخ داد و در کوه گنو هم احساس شد. اخبار لحظه به لحظه مربوط به این حادثه را در این گزارش بخوانید.
23 آبان 1400
شناسه : 81339
نسخه چاپی
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news2/81339
737+
بالا

حادثه 24 زلزله ای با قدرت 6.4 در مقیاس ریشتر در ساعت 15:36 در عمق 18 کیلومتری به مرکزیت لافت جزیره قشم رخ داد و در کوه گنو هم احساس شد.

اخبار لحظه به لطحه این حادثه را در ادامه بخوانید:

20:00: آخرین آمار زلزله هرمزگان به روایت رئیس اورژانس کشور

رئیس سازمان اورژانس کشور آخرین آمار حادثه دیدگان زلزله عصر امروز (یکسنبه) استان هرمزگان را یک کشته و 27 مصدوم اعلام کرد. این در حالی است که ساعتی پیش رضا مدرسی، معاون عمرانی استانداری هرمزگان تلفاتت زلزله را 2 نفر اعلام کرده بود.

دکتر میعادفر، در این باره گفت: در زلزله امروز یک جوان بر اثر سقوط تیر چراغ برق جانش را از دست داد و 27 نفر دیگر مصدوم شدند که در این میان 14 نفر با درمان اولیه مرخص شدند و سایر مصدومان نیز که اغلب مصدومیت شان به دلیل استرس و اضطراب بود همچنان در مراکز درمانی تحت درمان قرار دارند. همچنین یکی از مصدومان نیز زیر آوار گرفتار شده بود که بیرون کشیده شد و هم اکنون در بیمارستان بستری است.

به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور حال همه مصدومان مساعد گزارش شده است.

 

19:00: هرمزگان ۸ بار لرزید/۲ کشته و ۱۱ مصدوم

معاون عمرانی استانداری هرمزگان گفت: در پی زلزله شدید امروز متاسفانه دو نفر جان خود را از دست دادند.

رضا مدرس در مورد خسارت های احتمالی زلزله عصر یکشنبه در شهر فین بیان داشت: عصر روز یکشنبه دو زمین لرزه ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری ساعت ۱۵:۳۷ دقیقه در اطراف شهر فین رخ داد. این زمین لرزه به تاسیسات زیربنایی در استان از جمله راهها، خطوط انتقال برق خسارت وارد کرد.

وی عنوان کرد: همچنین طبق گزارشات مرکز اورژانس استان هرمزگان دو نفر از همشهریان بندرعباسی جان خود را از دست داده اند. یکی از فوتی ها در یکی از محلات بندرعباس بر اثر سقوط تیر برق و دیگری در پی سقوط از ارتفاع جان خود را از دست دادند.

مدرس افزود: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تا کنون ۱۱ نفر دیگر هم بر اثر وقوع زلزله دچار مصدومیت شده اند که حال همگی آنها مساعدت گزارش شده است.

وی عنوان کرد: تا کنون هشت زمین لرزه در استان هرمزگان رخ داده است. ۴ زمین لرزه به قدرت ۶.۴، ۶.۳، ۳.۹ و ۳.۵ در شهر فین، سه زمین لرزه ۴. ۴. و ۴.۵ در شهر قلعه قاضی و یک زمین لرزه ۳.۴ ریشتری هم در شهر فارغانبه ثبت رسیده است.

18:35: اولین تصاویر از کانون زلزله در هرمزگان

دو زلزله به بزرگی 6.4 و 6.3 ریشتر ساعاتی پیش بندرعباس را لرزاند، مرکز این زلزله جزیره لافت بندرعباس بوده است. این زلزله در استان‌های جنوبی کشور مانند کرمان، بوشهر و فارس نیز احساس شده است.

 

18:20: لحظه وقوع زلزله در خوابگاه دانشجویان بندرعباس

تصاویری از لحظه وقوع زلزله ۶.۴ ریشتری در بندرعباس از زاویه دوربین یک دانشجو از خوابگاه دانشجویی را در اینجا ببینید.

 

18:05: آخرین وضعیت مناطق متاثر از زمین لرزه 6.4 ریشتری
محل حادثه:استان هرمزگان - شهرستان های حاجی آباد، قشم و بندرعباس
پس لرزه : 6 مورد (بزرگترین 6.3 ریشتری)
مصدومین اعزامی: 11 ( ریزش آوار : 1 - ترس و فرار : 10)
فوتی : 1 ( مرد - 22 ساله - بندرعباس)
آمبولانس : 16
اتوبوس آمبولانس : 1
اورژانس هوایی : 1
مراکز درمانی : 4 مرکز
اعزام 3 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 دستگاه آمبولانس از استان های معین به مناطق متاثر
تا کنون گزارشی در خصوص آسیب به زیرساخت های حوزه سلامت اعلام نشده است
کلیه حوزه سلامت در آماده باش کامل و در حال انجام خدمات می باشند.
در برخی از مناطق شهر بندرعباس قطعی برق گزارش شده است و به دلیل ریزش کوه محور حاجی آباد - بندرعباس مسدود می باشد.

18:00: عکس تخریب مسجدی در شهر فین

در پی وقوع زلزله 6.4 ریشتری بخشی از مسجد فین دچار خسارت شد.

بخش هایی از مسجد حضرت ابوالفضل در شهر فین دچار خسارت شد. این زلزله به قسمت محراب و دیواره های مسجد خسارت وارد کرده است.

17:55: زلزله امروز هرمزگان 2 قربانی برجا گذاشت

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تعداد جانباختگان زلزله امروز هرمزگان می‌گوید.

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین جزئیات دو زمین‌ لرزه شدید در منطقه جنوب شرق کشور و منطقه قشم گفت: در بندرعباس دو نفر جان باخته داشتیم.

زمین لرزه‌ای نسبتا شدید عصر امروز -۲۳ آبان ماه- استان‌های جنوب و جنوب شرقی را را تکان داد. زمین لرزه‌ای نسبتا شدید که  کرمان ، هرمزگان و بخش هایی از بوشهر را تکان داد.

همچنین این زمین لرزه  لافت هرمزگان را بیشتراز جاهای دیگر این استان   لرزاند . شدت این  زمین لرزه در بندر عباس  هم به حدی بود که مردم وحشت زده و سراسیمه به خیابان ها ریختند. در بخش‌هایی از استان فارس هم این زلزله  احساس شد.

بر پایه این گزارش مدت زمان زمین لرزه نیز نسبتاً طولانی بود.

17:45: لافت بازهم لرزید

زلزله ۶/۳ چند ثانیه پس از زمین لرزه ۶/۴ ریشتری در لافت هرمزگان روی داد.

دو زمین لرزه به ترتیب ۳.۹ ریشتری شهر فین و ۴ ریشتر شهر قلعه قاضی از توابع شهرستان بندرعباس را لرزاند.

فرماندار بندرعباس گفت: ساختمان ها دچار ترک خوردگی و ریزش اندک شده اند. برخی مناطق دچار قطعی برق و مخابراتی شده اند. تا این لحظه یک نفر فوت کرده است.

17:40: برق برخی از نقاط بندر عباس قطع شده است

صادقی مدیرکل راهبری شرکت توانیر گفت:در قسمت‌های شمالی بندرعباس قطعی برق گزارش شده است تا از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری شود.

او افزود: برق بعد از رفع اختلالات وصل خواهد شد چرا که در این شرایط احتمال برق گرفتگی وجود دارد.

صادقی گفت: تن‌ها در نقطه وقوع زلزله قطعی برق نداریم بلکه در پست‌های انتقال و توزیع برق امکان وقوع خسارات وجود دارد. ارزیابان ما در ناحیه زلزله حاضر هستند.

17:30: تایید یک کشته در زلزله هرمزگان

رییس سازمان اورژانس کشور ضمن تایید خبر فوت یکی از شهروندان در حادثه زلزله بندرعباس جزییات بیشتری از این حادثه را شرح داد.

دکتر جعفر میعادفر در این باره گفت: متاسفانه در جریان حادثه زلزه ۶.۳ ریشتری عصر امروز در استان هرمزگان یک جوان ۲۸ ساله هنگام فرار بر اثر سقوط تیر چراغ برق جان خود را از دست داد.

او ادامه داد: تا این لحظه تنها همین مورد به اورژانس گزارش شده است با این حال همکارانم در آماده باش کامل هستند و نیروهای کمکی از سهرهای مجاور به محل حادثه اعزام شده اند.

فیلم صحبت های رییس سازمان اورژانس کشور را در اینجا ببینید:

https://hadese24.ir/news/81339

17: 15عکس اولین فوتی هرمزگان(دیدن این تصویر ممکن است برای بعضی ها دلخراش باشد)

شدت زلزله به اندازه‌ای بود که تیر چراغ برق روی سر یکی از شهروندان فرود آمد و جان او را گرفت. هنوز از میزان تلفات و خسارت‌های احتمالی این زمین‌لرزه گزارش دقیق منتشر نشده است.

17:05 : اولین قربانی زلزه بندرعباس

خبرهای رسیده از بندرعباس نشان می دهد اولین قربانی این حادثه جوانی ۲۸ ساله است که هنگام فرار به دلیل سقوط تیر چراغ برق جان خود را از دست داده است.

17:00 :آماده باش اورژانس در ۴ استان

دقایقی پس از وقول زلزله در استان هرمزگان به دستور رکتر جعفر میعادفر، رییس سازمان اورژانس کشور نیروهای اورژانس ۴ استان به حالت آماده باش کامل درآمدند.

به گفته وی هم اکنون نیروهای ارژانس در زاهدان، فارس، هرمزگان و کرمان در آماده لاش هستند.

16:55: یکی از ساکنان شهر بندرعباس به عنوان شاهد عینی به حادثه 24 گفت زلزله بسیار شدید بود و باعث ترس و وحشت مردم شد من و همکارانم با احساس اولین لرزها از ساختمان خارج شدیم. آن طور که شنیده ام زلزله در شهر خسارت زیادی نداشته و باعث سقوط تعدادی تیرهای چراغ برق و تابلوهای راهنمایی و رانندگی شده همچنین کوه های اطراف شهر نیز ریزش کرده است. اما از مناطق روستایی هنوز خبری نیست

۱۶:۴۵ مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان از وسعت شدید زلزله در استان هرمزگان و میزان خرابی ها خبر داد.

مختار سلحشور افزود: زلزله ای با قدرت 6.4 در مقیاس ریشتر در ساعت 15:36 در عمق 18 کیلومتری به مرکزیت لافت جزیرخ قشم رخ داد و در کوه گنو هم احساس شد.

وی با بیان اینکه این زلزله به شدت در بندرعباس، میناب، رودان و جزیره قشم احساس شده است، تصریح کرد: گزارش های مردمی از میزان شدید خرابی ها خبر می دهد اما جهت بررسی و ارزیابی دقیق اکنون تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند.

سلحشور با اشاره به اینکه میزان خرابی و وسعت آن بزودی اطلاع رسانی می شود، اضافه کرد: ستاد بحران در آماده باش کامل به سر می برد.

ارسال نظر