زمان مطالعه: 3 دقیقه

رازگشایی از 40 فقره زورگیری وحشتناک از زائران عرب در قم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از صدور کیفرخواست سارقان سریالی کیف قاپ مسلح در قم خبر داد.
30 مهر 1402
شناسه : 99920
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99920
133+
بالا
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از صدور کیفرخواست سارقان سریالی کیف قاپ مسلح در قم خبر داد.

حادثه 24 - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از صدور کیفرخواست سارقان سریالی کیف قاپ مسلح در قم خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین غریب دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از صدور کیفرخواست سارقان سریالی کیف قاپ مسلح در قم خبر داد و گفت: دو متهم این پرونده با استفاده از چاقو و سوار بر موتور سیکلت اقدام به کیف قاپی از ۴۰ نفر از مسافران و زائران عرب زبان کرده بودند.

به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، غریب با بیان اینکه این متهمان دارای سوابق کیفری مشابه بودند، گفت: سارقان با استفاده از موتورسیکلتی فاقد پلاک و با سر و صورت پوشیده در مناطق پر ازدحام و پرتردد که امکان فرار آن‌ها بیشتر بوده است اقدام به سرقت‌های متعدد کیف و موبایل زوار عرب زبان به طور خاص در محل تقاطع عمار یاسر، خیابان انقلاب، سه راه خورشید، خیابان اراک و خیابان معلم می‌نمودند.

دادستان قم با اشاره به اینکه زوار عرب زبان اغلب کیف پول و مدارک خود را در کیف بندی جلوی گردن می‌اندازند، افزود: اگر مالباخته در مقابل کیف قاپی مقاومت می‌کرد با چاقو بند کیف را می‌بریدند و به سرعت از محل و از تعقیب ماموران متواری می‌شدند.

 غریب با اعلام رسیدگی به پرونده در شعبه ۹ بازپرسی دادسرای قم و اخذ اظهارات شاهدان و مالباختگان و صدور دستورات قضایی لازم، گفت: با ادامه سرقت‌های سریالی متهمین، تیم اداره عملیات ویژه آگاهی با استقرار متناوت در محل سرقت، متهمین را شناسایی می‌کنند و در حین فرار متهمان در سه راه خورشید، با تیر اندازی پلیس هر دو متهم مجروح می‌شوند که یکی از آن‌ها که جراحت کمتری داشته برای فرار از محل با زور اقدام به سرقت یک موتور از راکب عبوری می‌کند و در ادامه موتور مذکور را هم رها نموده با تهدید یک خودروی تیبا به رانندگی خانمی را متوقف و با خودروی مذکور متواری و در منزل خواهر خود پنهان می‌شود که نهایتا با اقدامات و تحقیقات فنی پس از دو ماه دستگیر می‌شود.

این مقام قضایی به اتهام پولشویی خواهر یکی از متهمان اشاره و بیان کرد: دلار و دینارهای به سرقت رفته توسط خواهر یکی از متهمان به دلال‌های ارز فروخته شده و مبالغ به دست آمده به حساب متهمان و اقوام نزدیک آنان واریز شده است.

دادستان قم با اشاره به الزام قانون در تشکیل پرونده شخصیت متهمان در برخی جرائم گفت: بر اساس نظر سعید نجفی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی مستقر در واحد مددکاری دادسرای قم، متهمان در این پرونده دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی و سایکوپاتی تشخیص داده شده‌اند.

این افراد خود محور، بی توجه به مقررات، قوانین، هنجارهای اجتماعی و حقوق دیگران، فاقد همدلی، بی عاطفه، دروغ گو، ماهر در فریب دیگران، مسئولیت گریز، خشن و دارای رفتار تهاجمی، فاقد سیستم وجدانی درونی و احساس گناه و پشیمانی هستند و تنها راه فرار از احساس پوچی و دلمردگی درونی شان خشونت و تجاوز به دیگران است.

این مقام قضایی ۴۰ فقره سرقت و کیف قاپی، سرقت مسلحانه در شب با چاقو، سرقت موتورسیکلت، پولشویی و مساعدت در خلاصی متهم از محاکمه را از عناوین اتهامی این پرونده در کیفرخواست صادره عنوان کرد و بر ضرورت برخورد قضایی قاطع و مقابله با سارقان بالاخص سرقت از زوار و گردشگران خارجی در راستای بسط و ارتقاء امنیت عمومی در شهر قم تأکید کرد.

آخرین اخبار «حوادث قم» را در صفحه حوادث قم حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر