زمان مطالعه: 1 دقیقه

طناب دار قاتلی در بانه پاره شد

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان از رضایت پرونده قتل در شهرستان بانه با تلاش‌های دادستانی و معتمدین و ریش سفیدان این شهرستان خبر داد.
29 مهر 1402
شناسه : 99896
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99896
200+
بالا
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان از رضایت پرونده قتل در شهرستان بانه با تلاش‌های دادستانی و معتمدین و ریش سفیدان این شهرستان خبر داد.

حادثه 24 - معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان از رضایت پرونده قتل در شهرستان بانه با تلاش‌های دادستانی و معتمدین و ریش سفیدان این شهرستان خبر داد.

بهادر اسدی اظهار کرد: در راستای برنامه های ابلاغی ریاست قوه قضاییه مبنی بر توسعه صلح و سازش و میانجیگری و با استفاده از ظرفیت معتمدین محلی شهرستان بانه، فرد محکوم به قصاص نفس، از زندان آزاد شد.

 وی در خصوص جزئیات این پرونده افزود: در سال ۱۳۹۹ بر اثر نزاع مابین دو جوان در روستای میرآباد سفلی از توابع شهرستان بانه، یک فقره قتل اتفاق می افتد که پس از دستگیری قاتل و شکایت اولیاءدم متوفی و طی مراحل دادرسی، نهایتا رای به قصاص نفس در شعبه دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر شد.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان تصریح کرد: با دستور دادستان بانه، پرونده مذکور جهت صلح و سازش به معتمدین شهرستان ارجاع شد که با تلاش های شبانه روزی این افراد و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، در نهایت پرونده با اصلاح ذات البین مختومه شد و قاتل از دار مجازات رهایی یافت.

اسدی با تقدیر از تلاش‌های معتمدین و متنفذین محلی در فراهم نمودن زمینه جلب رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد موصوف، خاطرنشان کرد: در استان کردستان ظرفیت های بالقوه و بالایی در جهت حل و فصل اختلافات مردم وجود دارد که می بایست از این توانمندی ها به نحو احسن استفاده شود.

آخرین اخبار «حوادث کردستان» را در صفحه حوادث کردستان و حوادث سنندج حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر