زمان مطالعه: 5 دقیقه

خبر خوش مجلس از همسان سازی حقوق بازنشستگان | جیب بازنشستگان پر پول می شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس توئیتی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر کرد.
26 مهر 1402
شناسه : 99857
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99857
311+
بالا
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس توئیتی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر کرد.

حادثه 24 - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس توئیتی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر کرد.

همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان یک موضوع مهم و پیچیده در ایران است.همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به معنای برابر کردن درآمدهای بازنشستگان با توجه به شرایط فعلی جامعه است. در گذشته، سیستم بازنشستگی در ایران بر پایه نظام وظیفه بود، به این معنی که حقوق بازنشستگان به مبنای حقوق آخرین شغلی که انجام داده بودند، تعیین می‌شد.همسان سازی حقوق بازنشستگان باعث ایجاد عدالت نامتوازن در نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان شده بود.اما در سال‌های اخیر، تلاش‌هایی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در ایران انجام شده است. برخی از این تلاش‌ها شامل تغییر قوانین و مقررات مربوط به بازنشستگی، اصلاح سیستم بازنشستگی و تعیین استانداردهای جدید در پرداخت حقوق بازنشستگان است.با این حال، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همچنان یک چالش بزرگ در ایران است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس توئیتی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر کرد.

مرحبا ،سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس پیامی را در شبکه اجتماعی اکس یا همان توییتر سابق درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توئیتی بر موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد.

غلامرضا مرحبا (نماینده مردم آستارا و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس) نوشت: ‎همسان‌سازی حقوق بازنشستگان موضوع مهمی است که باید بصورت جدی مورد توجه ‎مجلس انقلابی و ‎دولت کرامت قرار گیرد.

تسریع در رسیدگی به وضعیت معیشتی این قشر که بخش اعظمی از آن ‎بازنشستگان تأمین اجتماعی هستند، مطالبه به حق آن‌هاست.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته از جزئیات نامه مهم درباره دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد

اسدی رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته جزئیات نامه درباره دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تشریح کرد.

محمد اسدی در نامه‌ای به ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس، خواستار دائمی شدن متناسب‌سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی شد.

در نامه‌ی محمد اسدی به رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورا به ضرورت دائمی شدن متناسب‌سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره شده است.

در این نامه آمده است که بایستی دولت در برنامه توسعه هفتم مکلف به پرداخت بدهی حسابرسی شده خود به تامین اجتماعی در قالب بودجه‌های سنواتی باشد تا تامین اجتماعی بتواند از محل درآمد‌ها و دریافت مطالبات، نسبت به دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: براساس توافق مجلس و دولت مقرر شد تا در انتهای اجرای برنامه هفتم بازنشستگانی که ذیل دولت تعریف می شوند به میزان ۸۰ تا ۹۰ درصد کارکنان دولت حقوق دریافت کنند.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره تعامل دولت و مجلس برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: دولت و مجلس درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان تقریبا به یک جمع بندی رسیدند و بر همین مبنا محل تامین منابع آن را هم مشخص کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم مسئله متناسب سازی حقوق در طول اجرای برنامه هفتم توسعه از سوی دولت اجرایی شود، افزود: ما یک ظرفیت قانونی در بودجه سنواتی داریم که بر اساس آن میزان افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان را تعیین می کند. طی توافقاتی که با دولت صورت گرفت، مقرر شد تا از همین ظرفیت قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری استفاده کنیم.

زنگنه خاطرنشان کرد: البته تصمیم بر این شد تا این متناسب سازی به گونه ای عملیاتی شود که در انتهای اجرای برنامه هفتم بازنشستگانی که ذیل دولت تعریف می شوند به میزان 80 تا 90 درصد کارکنان دولت حقوق دریافت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: البته این مسئله به دستگاهی که افراد در آنجا شاغل بودند نیز بستگی دارد. به طور مثال در برخی دستگاه ها اختلاف حقوق بین شاغلان و بازنشستگان 3 الی 4 میلیون تومان است در حالی که در برخی دیگر از دستگاه ها این اختلاف به 10 میلیون تومان و حتی بیشتر هم می رسد. بنابراین معیار متناسب سازی در دستگاه های زیرمجموعه دولت یکسان نخواهد بود. /تسنیم

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از برگزاری جلسه‌ای در این کمیسیون درباره موضوع حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: کمیسیون تلفیق جلساتی با دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان داشته است که دولت هم با آن موافق است منتها می‌گوید که نمی‌تواند به یک‌باره افزایش ۹۰ درصدی را اعمال کند.

رمضانعلی سنگدوینی در توضیح جلسات اخیر کمیسیون تلفیق اظهار کرد: کمیسیون تلفیق بررسی مجدد ۱۲۱ ماده الحاقی مصوب خود ارجاعی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی را به اتمام رسانده از این میزان ماده، ۲۰ ماده مجددا تصویب شد و چند ماده همچون موضوع حقوق بازنشستگان و مالیات بر حقوق اساتید و قضات باقی مانده است؛ از روز گذشته نیز کمیسیون تلفیق وارد بررسی بندهای ارجاعی از صحن علنی مجلس شده است.

وی توضیح داد: یکی از موارد مراعا مانده مربوط به حقوق بازنشستگان است که اخیرا تلفیق جلسه‌ای برگزار کرد و بحث‌های زیادی شد؛ بازنشستگان خیلی شرایط خوبی ندارند و حقوق آنها با ۳۰ یا ۴۰ سال سابقه کار کم است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اظهار کرد: درباره موضوع حقوق بازنشستگان بحث و بررسی زیادی در تلفیق شد دولت هم به طریقی موافق افزایش حقوق است منتها می‌گویند که منابعی ندارد که به یکباره حقوق بازنشستگان ۹۰ درصد اضافه شود. از طرف دیگر قاطبه نمایندگان موافق افزایش حقوق هستند چون حل مشکل بازنشستگان ضروری است و برهمین اساس هم قطعا مجلس شورای اسلامی تصمیم خوبی برای بازنشستگان می‌گیرد.

سنگدوینی گفت: براین اساس یک مدل این است که مثلا اگر کارمندان در طول سال افزایش ۲۰ درصدی حقوق داشته باشند میزان افزایش حقوق بازنشسته‌ها ۳۰ درصد باشد لذا در طول برنامه هفتم توسعه افزایش حقوق اعمال شود که در پایان برنامه شاهد افزایش حقوق ۹۰ درصدی بازنشستگان نسبت به حقوق کارکنان دولت باشیم.

آخرین اخبار اقتصادی را در صفحه اخبار اقتصادی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر