زمان مطالعه: 3 دقیقه

جزئیات زمین لرزه 5.3 ریشتری مشراگه در خوزستان

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر مشراگه در خوزستان را در عمق ۱۳ کیلومتری زمین در ساعت ۱۴:۴۵ به لرزه درآورد.
23 مهر 1402
شناسه : 99778
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99778
218+
بالا
زلزله‌ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر مشراگه در خوزستان را در عمق ۱۳ کیلومتری زمین در ساعت ۱۴:۴۵ به لرزه درآورد.

حادثه 24 - زلزله‌ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر مشراگه در خوزستان را در عمق ۱۳ کیلومتری زمین در ساعت ۱۴:۴۵ به لرزه درآورد.

زلزله‌ای به بزرگی 5.3 ریشتر مشراگه در خوزستان را در عمق 13 کیلومتری زمین در ساعت 14:45 به لرزه درآورد که بلافاصله 3 تیم ارزیاب به کانون آن برای بررسی خسارات احتمالی اعزام شده اند.

هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست، به محض دریافت گزارش‌های اولیه ارزیابان، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

شرایط عادی رامهرمز پس از زمین لرزه

 عبدالله خیران پور فرماندار رامهرمز گفت: ساعت 140، 45 دقیقه امروز، شنبه 23 مهرماه زمین لرزه‌ای در رامهرمز احساس شد که براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک، کانون آن بخش مشراگه در شهرستان رامشیر بوده است. براساس بررسی‌های انجام شده، تاکنون گزارشی از خسارت در این شهرستان نداشتیم.

وی درخصوص وضعیت روستا‌ها و مناطق حاشیه‌ای رامهرمز می‌گوید: دهیاری‌ها و بخشداری‌ها نیز درحال بررسی هستند.گروه‌های مدیریت بحران نیز درحال پایش مناطق شهری هستند و اداره‌های مربوط تا عادی شدن شرایط درحالت آماده باش هستند.

آماده‌باش ستاد بحران خوزستان

شرفالدین شیرازی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان اینکه تاکنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی این زمین لرزه دریافت نشده است، اظهار داشت: این زمین لرزه در شهر‌های مختلف استان از جمله اهواز، ماهشهر، رامشیر ، شوتر و هویزه احساس شد.

وی افزود: با توجه به وقوع این زمین لرزه  کلیه اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌های استان  و سایر دستگاه‌های مرتبط از امروز به مدت 48 ساعت به صورت آماده باش درآمدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان  ادامه داد: همچنین با توجه به این وقوع زمین لرزه تمامی فرمانداران شهرستان‌ها جهت  اتخاذ تمهیدات لازم جهت آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی اقدام نمایند.

از میزان خسارت خبری اعلام نشده است

احسانی نیا فرماندار رامشیر گفت: از میزان خسارت وارد شده در منطقه و روستاهای اطراف خبری اعلام نشده است.گروه های ارزیابی به محل وقوع زمین لرزه اعزام شدند و نیروهای امدادی رامشیر نیز به حالت آماده باش در آمدند.

به گفته احسانی‌نیا؛ احتمال پس لرزه وجود دارد.

اعزام 3 تیم ارزیاب به منطقه

 در پی این حادثه 3 تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شده‌اند‌ و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست، به محض دریافت گزارش‌های اولیه ارزیابان، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

گزارش اولیه زلزله

تاریخ وقوع زلزله:  

یکشنبه، 23 مهر 1402 در 14:45:38

(وقت محلی - تهران)

2023-10-15 11:15:38

 (UTC)

بزرگی زلزله:        

5.3

نوع بزرگی:          

موقعیت رومرکز زلزله:          31.08 شمالی و 49.43 شرقی

عمق:      13 کیلومتر

عدم قطعیت مکانی: 1.74+/- کیلومتر در جهت شمالی - جنوبی

3.33+/-  کیلومتر  در جهت شرقی - غربی

منطقه:   

استان خوزستان

فاصله‌ها: 

7 کیلومتری مشراگه، خوزستان

20 کیلومتری رامشیر، خوزستان

آخرین اخبار «حوادث خوزستان» را در صفحه حوادث خوزستان و حوادث اهواز حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر