زمان مطالعه: 4 دقیقه

قتل تاجر سرشناس ایرانی در تفلیس / خانواده مقتول قصاص می خواهند

مرد جوان که ۱۲سال قبل تاجر خوشنام ایرانی را در تفلیس با ضربه‌های چاقو به قتل رسانده بود، در جلسه دادگاه بازداشت و به زندان منتقل شد. متهم که بیش از ۱۰سال به اتهام این قتل در زندان گرجستان و ایران بود، چندی قبل با قرار وثیقه آزاد شده بود.
23 مهر 1402
شناسه : 99771
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99771
198+
بالا
مرد جوان که ۱۲سال قبل تاجر خوشنام ایرانی را در تفلیس با ضربه‌های چاقو به قتل رسانده بود، در جلسه دادگاه بازداشت و به زندان منتقل شد. متهم که بیش از ۱۰سال به اتهام این قتل در زندان گرجستان و ایران بود، چندی قبل با قرار وثیقه آزاد شده بود.

حادثه 24 - مرد جوان که ۱۲سال قبل تاجر خوشنام ایرانی را در تفلیس با ضربه‌های چاقو به قتل رسانده بود، در جلسه دادگاه بازداشت و به زندان منتقل شد. متهم که بیش از ۱۰سال به اتهام این قتل در زندان گرجستان و ایران بود، چندی قبل با قرار وثیقه آزاد شده بود.

فرید ۳۵ساله‌ بیست‌وسوم اسفند سال ۹۰ وارد دفتر کار رئیس اتحادیه تجار ایرانی در یکی از محله‌های تفلیس گرجستان شد. او ‌طرحی را که در زمینه تجارت نوشته بود به مرد تاجر داد تا برای کسب‌وکارش به او کمک کند اما مرد تاجر بعد از بررسی طرح گفت طرح او کارایی ندارد. مرد جوان که انتظار این حرف‌ها را نداشت، عصبانی شد و خنجری را که از یک دستفروش خریده بود از زیر لباسش بیرون آورد و ضربه‌هایی به سر و گردن او زد. بعد هم با سرقت گوشی و لپ‌تاپ تاجر از آنجا گریخت و به کمپ پناهجویان سیاسی رفت و آنجا مخفی شد. او با تعریف ماجرای قتل برای رئیس کمپ‌، خیلی زود دستگیر شد.

متهم پس از انتقال به اداره پلیس در تشریح ماجرا به مأموران گفت: «چند ماه پیش به قصد پناهندگی در کشور کانادا به ترکیه رفتم و از طریق آن کشور عازم کانادا شدم اما موفق نشدم پناهندگی بگیرم. از آنجا به ناچار راهی کشور گرجستان شدم و سعی کردم با پیداکردن کار برای خودم یک زندگی تازه بسازم تا این‌که چند روز بعد متوجه شدم یک تاجر ایرانی از مهاجران هموطن خود حمایت می‌کند. به‌همین‌خاطر خیلی خوشحال شدم و به دفترش رفتم. وقتی به او گفتم عضو یک فرقه شیطان‌پرستی هستم، به یکباره برافروخته شد و با من دعوا کرد و درگیر شدیم و در این میان من هم با چاقویی که به‌تازگی خریده بودم چندین ضربه به او زدم.»

قاضی دادگاه، فرید را به اتهام قتل به ۱۴سال زندان و به اتهام سرقت به چهار سال زندان محکوم کرد. هشت سال بعد در‌حالی‌که ۱۰سال از حبس شهرام باقی مانده بود وی به‌خاطر همه‌گیری بیماری کرونا مشمول استرداد محکومان میان دو کشور ایران و گرجستان شد و در سال۹۹ به ایران برگشت. با توجه به درخواست قصاص اولیای‌دم، او پس از انتقال به ایران راهی زندان شد و دو سال بعد با سپردن وثیقه بیرون آمد. با تکمیل تحقیقات مقدماتی، پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. دیروز به این پرونده با حضور متهم و وکیلش و سه نفر از اولیای‌دم رسیدگی شد. 

در ابتدای این جلسه یکی از برادران مقتول گفت: «من وکیل مادرم بودم اما او قبل از جلسه دادگاه فوت کرد و هشت خواهر و برادر و پسر مقتول براساس گواهی انحصار‌ وراثت، اولیای‌دم برادرم شدیم. من از طرف خودم و به وکالت از طرف پسر مقتول رضایت دادم.»

سپس خواهر و برادر دیگر مقتول در جایگاه ایستاده و برای فرید حکم قصاص خواستند و گفتند: «برادرمان مرد خیری بود و هر کمکی که از دستش برمی‌آمد برای ایرانیان مقیم گرجستان انجام می‌داد اما این مرد او را با ضربه‌های چاقو کشت. حاضر به گذشت از خون برادرمان نیستیم.»

در ادامه متهم که با قرار وثیقه آزاد بود، در جایگاه قرار گرفت و گفت: «اتهام قتل مرد تاجر را قبول دارم و پشیمان هستم. بیش از ۱۰سال به‌خاطر این قتل در زندان گرجستان و ایران بودم و از اولیای‌دم تقاضای بخشش دارم.»

در ادامه جلسه دادگاه برای حضور چهار اولیای دم دیگر پرونده و طرح درخواست آنها تجدید شد. همچنین قرار وثیقه متهم به قرار بازداشت تغییر کرد و از دادگاه به زندان منتقل شد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

 صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر