زمان مطالعه: 3 دقیقه

کور شدن زن جوان با ضربه چاقو / قصاص چشم منتفی شد

زنی جوان که با میانجی گری قصد داشت به درگیری چند جوان پایان بدهد، حادثه تلخی برایش رخ داد و با ضربه چاقوی یکی از طرفین درگیری از ناحیه چشم راست نابینا شد.
18 مهر 1402
شناسه : 99683
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99683
192+
بالا
زنی جوان که با میانجی گری قصد داشت به درگیری چند جوان پایان بدهد، حادثه تلخی برایش رخ داد و با ضربه چاقوی یکی از طرفین درگیری از ناحیه چشم راست نابینا شد.

حادثه 24 - زنی جوان که با میانجی گری قصد داشت به درگیری چند جوان پایان بدهد، حادثه تلخی برایش رخ داد و با ضربه چاقوی یکی از طرفین درگیری از ناحیه چشم راست نابینا شد. ضارب به قصاص کوری چشم محکوم شد اما پس از ۴ سال زن جوان در اقدامی خداپسندانه از قصاص گذشت کرد و مرد جوان را بخشید.

شروع این پرونده به اواسط سال ۹۸ برمی گردد. آن روز گزارش درگیری در یکی از خیابان های پایتخت به پلیس اعلام شد و ماموران برای بررسی موضوع در محل درگیری حضوریافتند. بررسی ها حکایت از این داشت که چند مرد جوان بر سر چشم در چشم شدن با هم درگیر شده اند. در این بین زنی جوان که در حال گذر از آن منطقه بود با مشاهده درگیری تصمیم به مداخله گرفت.

 این زن با میانجی گری و وساطت قصد داشت به دعوای چند جوان پایان بدهد اما اتفاق تلخی رخ داد. مردان جوان به شدت عصبانی و خشمگین بودند و ناگهان چاقویی که در دست یکی از آنها بود وارد چشم زن واسطه گر شده بود. به دنبال این حادثه زن جوان و افراد دیگری که در این درگیری زخمی شده بودند برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند. زن جوان که واسطه شده بود تحت درمان قرار گرفت اما به رغم تلاش پزشکان از ناحیه چشم راست نابینا شد.

دستگیری

با شکایت این زن، ضارب دستگیرشد و در بازجویی ها اعتراف کرد که ناخواسته باعث نابینایی زن جوان شده است. وی می گفت که آن روز به شدت عصبانی بوده و اصلا متوجه نشده چه زمانی چاقو به چشم زن جوان برخورد کرده است. وی حتی راهی محل حادثه شد و صحنه درگیری را بازسازی کرد.

سپس پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه دادگاه، شاکی درخواست قصاص کوری چشم متهم را مطرح کرد. پس از پایان جلسه، قضات حکم قصاص چشم راست متهم را صادر کردند و اگرچه وی به حکم اعتراض کرد و پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد اما قضات دیوان نیز مهر تایید بر حکم صادر شده را زدند.

می بخشم تا با دو چشم دنیا را ببیند

با قطعی شدن رای، پرونده برای اجرا به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد. درحالیکه همه چیز آماده بود تا حکم اجرا شود، قاضی شیما جعفر محمدی، دادیار شعبه سوم تلاش خود را برای بخشش انجام داد تا اینکه دیروز زن جوان از قصاص چشم خود گذشت کرد. وی گفت: در این سالها خیلی اذیت شدم و می دانم که چقدر زندگی با یک چشم سخت است. من هم  به خاطر رضای خدا تصمیم گرفتم از قصاص چشم مردی که مرا سالها از دیدن محروم کرد گذشت کنم تا او بتواند دنیا را با دو چشمش ببیند و مثل من زندگی نکند.

به این ترتیب زن جوان بدون هیچ چشمداشتی از قصاص گذشت کرد و متهم را بخشید.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر