زمان مطالعه: 1 دقیقه

کلاهبرداری از 18 نفر با ترفند رسید جعلی

دادستان قم از دستگیری متهم کلاهبرداری سریالی با ترفند ارائه رسید بانکی جعلی با اعتراف ۱۸ فقره کلاهبرداری از فروشندگان اینترنتی خبر داد.
17 مهر 1402
شناسه : 99663
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99663
146+
بالا
دادستان قم از دستگیری متهم کلاهبرداری سریالی با ترفند ارائه رسید بانکی جعلی با اعتراف ۱۸ فقره کلاهبرداری از فروشندگان اینترنتی خبر داد.

حادثه 24 - دادستان قم از دستگیری متهم کلاهبرداری سریالی با ترفند ارائه رسید بانکی جعلی با اعتراف ۱۸ فقره کلاهبرداری از فروشندگان اینترنتی خبر داد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن غریب با اشاره به وصول شکایات متعدد افراد مالباخته به دادسرای رسیدگی به جرائم رایانه‌ای قم گفت: با صدور دستورات قضایی و پیگیری‌های شعبه ۱۶ دادیاری استان متهم شناسایی، دستگیر و روانه زندان شد.

وی افزود: متهم پس از انتخاب طعمه‌های خود از کالا‌های آگهی شده در سایت دیوار با فروشندگان قرار ملاقات گذاشته و بعد از دریافت کالا با استفاده از برنامه پرداخت آنلاین از طریق گوشی خود مراحل انتقال وجه را نزد مالباخته انجام می‌داد، اما در همین حین با برنامه رسیدساز جعلی، رسید بانکی پرداخت جعلی را نیز آماده می‌کرد و به‌جای رسید واقعی رسید ساختگی را به رویت فرد آگهی‌دهنده می‌رساند و از محل خارج شده و دیگر به تماس‌های آنان پاسخ نداده است. 

دادستان قم ادامه داد: برنج، گوشی، طلا، لاستیک، روغن، تلویزیون، یخچال و سایر اقلام مصرفی از فروشندگان جزء و غیرحرفه‌ای از مواردی است که این متهم با رسید جعلی خریداری کرده و تاکنون ۱۰ شکایت از مالباختگان با رسید جعلی از این متهم به ثبت رسیده است. 

وی در خصوص این نوع کلاهبرداری‌ها به شهروندان هشدار داد و اظهار کرد: شهروندان در هنگام معامله حتماً ارسال پیامک واریزی از سرشماره معتبر بانکی دارای مانده حساب خود را بررسی نمایند و یا برای اطمینان از پرداخت مبلغ از سوی خریدار برنامه بانکی مورد نظر خود و صورت‌حساب‌های بانکی خود را ملاحظه و کنترل کنند.

آخرین اخبار «حوادث قم» را در صفحه حوادث قم حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر