زمان مطالعه: 1 دقیقه

حمله قاچاقچی چوب با تبر به ۲ جنگلبان بابلی+ عکس

رییس منابع طبیعی بابل، بابلسر و فریدونکنار گفت: یک قاچاقچی چوب در ارتفاعات بندپی غربی بابل در حین دستگیری، با تبر به ۲ مامور جنگلبانی حمله و آن‌ها را زخمی کرد.
21 شهریور 1402
شناسه : 99502
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99502
149+
بالا
رییس منابع طبیعی بابل، بابلسر و فریدونکنار گفت: یک قاچاقچی چوب در ارتفاعات بندپی غربی بابل در حین دستگیری، با تبر به ۲ مامور جنگلبانی حمله و آن‌ها را زخمی کرد.

حادثه 24 - رییس منابع طبیعی بابل، بابلسر و فریدونکنار گفت: یک قاچاقچی چوب در ارتفاعات بندپی غربی بابل در حین دستگیری، با تبر به ۲ مامور جنگلبانی حمله و آن‌ها را زخمی کرد.

حسین پورحسین امروز سه شنبه افزود: یک قاچاقچی چوب که درختان را در ارتفاعات بندپی غربی بابل قطع و با قاطر به پایین دست حمل می‌کرد از سوی ماموران جنگلبانی شناسایی و دستگیر شد. در حین دستگیری این قاچاقچی چوب با تبر به ۲ مامور جنگلبانی حمله و دست و پای آن‌ها را شکسته است که این ماموران به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل شدند.

این مقام مسوول، با بیان اینکه این قاچاقچی چوب بلافاصله دستگیر و چوب‌های موجود نیز ضبط شده است، اضافه کرد: به طور متوسط در هر ماه حدود ۱۸ قاچاقچی چوب شناسایی و دستگیر می‌شوند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بابل، بابلسر و فریدونکنار گفت: ۱۰۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در ۲ شهرستان بابل و بابلسر آزادسازی شد.

پورحسین بیان داشت: در یک سال اخیر از مجموع ۱۰۷ هکتار از منابع طبیعی و اراضی ملی آزاد شده ۱۰۴ هکتار در شهرستان بابل و ۳ هکتار در شهرستان بابلسر آزادسازی شد. بخش بندپی شرقی، بندپی غربی و بابلکنار سه بخش عمده در شهرستان بابل بودند که این اراضی ملی و منابع طبیعی آزادسازی شد.  در این اراضی آزاد شده ۲۸۰ باب منزل مسکونی و سرپناه برای دام‌ها جمع آوری شد.

پورحسین تصریح کرد: بر اساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها هرگونه تصرف جدید و ساخت و ساز و غرس درخت در این اراضی بر اساس قانون نیاز به پرونده سازی ندارد و جمع آوری می‌شود.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری بابل، بابلسر و فریدونکنار ادامه داد: بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم مبارزه و برخورد با تجاوزگران به عرصه‌های ملی و جنگل‌های هیرکانی که میراث کهن ما ایرانیان است با قدرت در حال انجام است. برای قطع و قاچاق درختان هیرکانی ۳۹۴ فقره تنظیم پرونده شد که در این راستا ۲۲۱ دستگاه خودروی حامل چوب قاچاق توقیف و با اعمال قانون به مراجع قضایی تحویل شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بابل، بابلسر و فریدونکنار از شهروندان خواست که در مبارزه با تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی زحمتکشان خود را کمک کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با تلفن گویای منابع طبیعی ۱۵۰۴۱۳۹ تماس بگیرند.

شهرستان بابل با ۵۴۰ هزار جمعیت و ۲ شهرستان ساحلی بابلسر و فریدونکنار به ترتیب با ۷۰ و ۶۵ هزار نفر جمعیت از شهر‌های مرکزی مازندران محسوب می‌شوند.

آخرین اخبار «حوادث مازندران» را در صفحه حوادث مازندران و حوادث ساری حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر