زمان مطالعه: 2 دقیقه

سرنوشت عاملان آزار معلولان مشهدی چه شد؟

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت:همکاری پرسنل عامل آزار و اذیت معلولان ذهنی در یکی از مراکز نگهداری معلولان در مشهد، چهار ماه پیش متوقف شده است.
21 شهریور 1402
شناسه : 99488
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99488
461+
بالا
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت:همکاری پرسنل عامل آزار و اذیت معلولان ذهنی در یکی از مراکز نگهداری معلولان در مشهد، چهار ماه پیش متوقف شده است.

حادثه 24 - مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت:همکاری پرسنل عامل آزار و اذیت معلولان ذهنی در یکی از مراکز نگهداری معلولان در مشهد، چهار ماه پیش متوقف شده است.

مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در تحقیقات اولیه انجام شده ۲ فرد مذکور که معلولان ذهنی در یکی از مراکز تحت نظارت بهزیستی را آزار و اذیت جنسی کرده بودند شناسایی شدند و اطلاعات کامل آن‌ها تحویل مقامات قضایی شد و پیگیری قضایی در حال انجام است.

او افزود: تحقیقات نشان می‌دهد همکاری این افراد با این مرکز چهار ماه پیش متوقف شده است بنا بر این فیلم تهیه شده حداقل به همان زمان باز می‌گردد.

 مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: در کنار تحقیقات قضایی، تحقیقات و بررسی نظارتی این اداره کل برای روشن شدن ابعاد دیگر این اقدام در حال انجام است و طی ۲ تا سه روز آینده اطلاعات دقیق تری از آنچه روی داده است می‌توان ارائه کرد.

استقرار دائم یک کارشناس بهزیستی در مرکز محل آزار و اذیت معلولان

جواد بهنام رئیس اداره بهزیستی مشهد گفت: پس از شناسایی مرکزی که در آن این فیلم مذموم تهیه شده بود در نخستین اقدام ضمن شناسایی عاملان یک کارشناس در محل این مرکز به صورت دائم مستقر شد.

او افزود: این مرکز ظرفیت نگهداری از ۸۰ معلول ذهنی را دارد که شمار معلولانی که در این مرکز نگهداری می‌شوند به زودی اعلام خواهد شد ضمن این که تحقیقات در خصوص کم و کیف این مساله همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره بهزیستی مشهد ادامه داد: با توجه به ورود دستگاه‌های نظارتی و قضایی به مساله در حال حاضر اخطار لازم برای مرکز صادر شده است همچنین این ویدئو با فیلم آزار و اذیت معلولان در بوشهر تلفیق و تدوین و برای شبکه‌های خارجی ارسال شده است که این اقدام از جهت دار بودن تهیه آن نشان دارد.

بهنام بیان کرد: مرکزی که این فیلم در آنجا تهیه شده جزء مراکز مجوز دار از بهزیستی این شهر است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز برای بررسی این موضوع دستور صادر کرده است.

او تصریح کرد: دستورات لازم صادر و اقدامات ویژه قضایی در این زمینه آغاز شده است و موضوع با جدیت دنبال می‌شود و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر