زمان مطالعه: 3 دقیقه

اخاذی از شوهر با آدم ربایی ساختگی

زن جوان پس از فرار از خانه، با کمک خواستگار سابقش سناریوی دروغین آدم‌ربایی را طراحی کرد تا از شوهرش ۳۰۰میلیون تومان اخاذی کند. متهمان با ناکامی در این اخاذی، دستگیر شدند.
18 شهریور 1402
شناسه : 99427
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99427
186+
بالا
زن جوان پس از فرار از خانه، با کمک خواستگار سابقش سناریوی دروغین آدم‌ربایی را طراحی کرد تا از شوهرش ۳۰۰میلیون تومان اخاذی کند. متهمان با ناکامی در این اخاذی، دستگیر شدند.

حادثه 24 - زن جوان پس از فرار از خانه، با کمک خواستگار سابقش سناریوی دروغین آدم‌ربایی را طراحی کرد تا از شوهرش ۳۰۰میلیون تومان اخاذی کند. متهمان با ناکامی در این اخاذی، دستگیر شدند.

اوایل شهریور امسال مردی با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران با طرح شکایتی گفت که وقتی از محل کار به خانه برگشته متوجه غیبت همسر و دختر چهار ساله‌شان شده است. به جست‌وجوی آنها پرداخته اما وقتی نتوانسته همسر و دخترش را پیدا کند، تصمیم به شکایت گرفته است. پس از این شکایت، تحقیقات پلیسی آغاز شد. در حالی که هیچ ردی از مادر و دختر نبود، چند روز بعد شاکی دوباره به ماموران مراجعه کرد و گفت: «فردی ناشناس با یک سیمکارت بین‌المللی با من تماس گرفت و اعلام کرد همسر و دخترم را ربوده و در برابر آزادی‌شان باید ۳۰۰‌میلیون تومان بپردازم.‌»

آدم‌ربا در تماس بعدی از این مرد خواست پول را داخل کیفی گذاشته در یک پارک در جنوب شرق تهران بگذارد. ماموران با آموزش به شاکی از او خواستند کیف خالی را در محل مورد نظر گذاشته و آنجا را ترک کند. دقایقی بعد از رها کردن کیف، مرد جوانی برای برداشت آن آمد که ماموران وارد عمل شده و او را دستگیر کردند. این مرد در تحقیقات مدعی شد، دوستش به نام فرشاد به او پنج میلیون تومان داده و خواسته کیف را برای او به یک ساختمان نیمه‌کاره ببرد‌. تیم پلیسی راهی ساختمان نیمه‌کاره شده و فرشاد را در آنجا دستگیر کردند. فرشاد در جریان تحقیقات گفت: سال‌ها قبل به زن جوانی علاقه‌مند بودم اما به دلیل مخالفت خانواده‌ها نتوانستیم ازدواج کنیم‌. بعد از چند سال به‌طور اتفاقی او را در اینستاگرام یافتم و فهمیدم دختری چهار‌ساله دارد و شوهرش مردی بداخلاق است که مدام او را کتک می‌زند و با هم اختلاف‌ دارند‌. قصد خودکشی داشت که مانع اقدامش شدم. هنوز به هم علاقه داشتیم به همین دلیل تصمیم گرفتم نقشه آدم‌ربایی دروغین و اخاذی از شوهرش را اجرا کنم. چند روز قبل طلاهایش را برداشت و با دخترش به بهانه خرید از خانه بیرون آمد. خانه‌ای برای‌شان اجاره کردم که آنجا ماندند. بعد از طریق پیام واتس‌آپی شوهرش را تهدید کردم و برای آزادی‌شان ۳۰۰ میلیون تومان خواستم که ناکام مانده و دستگیر شدم.

ماموران به خانه مورد نظر رفته و زن جوان و دخترش را یافتند که او حرف‌های فرشاد را تکرار کرد. برای متهمان از سوی بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران قرار‌قانونی صادر و دختر چهار ساله نیز تحویل پدرش داده شد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر