زمان مطالعه: 3 دقیقه

شیوه های عجیب قاچاق شیشه توسط قاچاقچیان ایرانی/ از جاسازی مواد در شیشه‌های ترشی تا سوهان و خورشت قیمه

قاچاقچیان ایرانی مواد مخدر هر بار با استفاده از یک روش عجیب برای انتقال مواد به گوشه‌ای از دنیا جنجالی می‌شوند.
18 شهریور 1402
شناسه : 99423
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99423
179+
بالا
قاچاقچیان ایرانی مواد مخدر هر بار با استفاده از یک روش عجیب برای انتقال مواد به گوشه‌ای از دنیا جنجالی می‌شوند.

حادثه 24 - قاچاقچیان ایرانی مواد مخدر هر بار با استفاده از یک روش عجیب برای انتقال مواد به گوشه‌ای از دنیا جنجالی می‌شوند.

یک‌بار با ارسال ده‌ها کیلو موادمخدر درداخل شیشه‌های ترشی به آلمان و یک‌بار دیگر با قاچاق شیشه با جاسازی در تار‌و‌پود فرش خبر‌ساز می‌شوند. در تازه‌ترین روش یک قاچاقچی حرفه‌ای ایرانی ــ‌ کانادایی در پوشش سوهان و خورشت قیمه بیش از ۱۰۰ کیلوگرم ماده مخدر شیشه را به استرالیا قاچاق کرده بود که پلیس این کشور متوجه شد و او را دستگیر کرد.

چند روز قبل پلیس سیدنی در جریان فعالیت مشکوک مرد ۴۳‌ساله‌ای به نام «آرش بینش‌پژوه» قرار گرفت. بررسی‌های پلیس نشان می‌داد او تابعیت ایرانی ــ کانادایی دارد و یک ماه قبل با ویزای گردشگری یکساله پاسپورت کانادایی‌اش وارد این کشور شده است. بررسی‌های پلیس فدرال مواد مخدر استرالیا نشان می‌داد که این فرد مقادیر زیادی مواد غذایی شامل کنسرو آماده خورشت قیمه و شیرینی سوهان با خود به استرالیا آورده که همین موضوع باعث شد ماموران به فعالیت‌های بینش‌پژوه بیشتر مشکوک شوند. سرانجام تیم ویژه پلیس فدرال مواد مخدر استرالیا صبح چهارشنبه به محل زندگی آرش در منطقه گِل‌َدز ویل در شمال سیدنی یورش بردند و از داخل بسته‌های مواد غذایی وارداتی، ۵۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه کشف کردند. تحقیقات بیشتر نشان داد از این محل به عنوان آزمایشگاه تولید موادمخدر استفاده می‌شود. ساعتی بعد با شناسایی آرش در خانه‌ای در محله پبمبل، او دستگیر و از این خانه، جواهرات، چند دستگاه تلفن همراه و پول نقد کشف شد. پلیس در بررسی‌های اولیه ارزش مواد مخدر را ۲۵ میلیون دلار اعلام کرد.  با دستگیری آرش و انتقال او به اداره پلیس، دو خانه در نزدیکی آزمایشگاه وی شناسایی شد که در بازرسی از این خانه‌ها چند قوطی مواد غذایی مشابه کشف شد که پلیس احتمال می‌دهد آنها نیز حاوی شیشه باشند. پیتر فاکس، فرمانده گروه مبارزه با جرایم سازمان‌یافته استرالیا در این‌باره گفت: حدود ۱۵۰۰ قوطی مواد غذایی از داخل سه خانه مربوط به متهم کشف شده که احتمال می‌دهیم میزان مواد مخدر به ۱۸۰ کیلوگرم برسد. متهم و همدستانش از روش پیچیده‌ای برای واردات شیشه به استرالیا استفاده کرده و حرفه‌ای هستند.

به‌گفته وی، در حال حاضر مشغول گفت‌وگو با پلیس کانادا هستیم تا تحقیقات مشترک برای شناسایی اعضای دیگر باند قاچاق مواد مخدر آغاز شود. احتمال می‌دهیم این اقدام سازمان‌یافته باشد و اعضای باند در کانادا حضور داشته و با متهم اصلی همکاری می‌کنند و در نقاط دیگر نیز مرتکب جرم شده باشند. براساس اعلام پلیس استرالیا، متهم ۴۳ساله روز پنجشنبه به دادگاه منتقل شد و قضات با آزادی او با وثیقه مخالفت کرده و اعلام کردند که قاچاقچی ایرانی ــ کانادایی باید تا تکمیل تحقیقات در بازداشت پلیس باشد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر