زمان مطالعه: 2 دقیقه

انفجار و آتش سوزی یک مجتمع مسکونی در غرب مشهد/ نجات 7 نفر در میان دود و آتش

معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد از تلاش گروه های اطفاء حریق و امداد و نجات چندین ایستگاه برای مهار آتش سوزی ناشی از انفجار یک منزل مسکونی در غرب این شهر و همچنین نجات ۸ نفر از گرفتارشدگان در میان دود و آتش خبر داد.
14 شهریور 1402
شناسه : 99379
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99379
249+
بالا
معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد از تلاش گروه های اطفاء حریق و امداد و نجات چندین ایستگاه برای مهار آتش سوزی ناشی از انفجار یک منزل مسکونی در غرب این شهر و همچنین نجات ۸ نفر از گرفتارشدگان در میان دود و آتش خبر داد.

حادثه 24 -  معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد از تلاش گروه های اطفاء حریق و امداد و نجات چندین ایستگاه برای مهار آتش سوزی ناشی از انفجار یک منزل مسکونی در غرب این شهر و همچنین نجات ۸ نفر از گرفتارشدگان در میان دود و آتش خبر داد.

مهدی رضایی با بیان این مطلب افزود: شب گذشته(13 شهریور) در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع انفجار و آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی در خیابان رستگاری و گرفتار شدن ساکنان در حریق ودود ناشی از آن، ستاد فرماندهی با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله از ایستگاه‌های ۳۵،۷ قریب به ۲۵ آتش‌نشان و نجاتگر را به همراه ۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین اطفاء حریق، امداد و نجات و خودرو ویژه نجات (نردبان ۳۲متری) به محل حادثه اعزام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، وی ادامه داد: آتش‌نشانان به محض حضور در محل مشاهده کردند که انفجار توأم با آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی در طبقه همکف، این مجتمع ۴ طبقه ۱۶ واحدی رخ داده است که حریق و دود ناشی از این آتش‌سوزی در تمامی طبقات متصاعد شده و این اتفاق منجر به محبوس شدن افراد در داخل مجموعه شده بود که بلافاصله نجاتگران و آتش‌نشانان ضمن نجات ۸ نفر از افراد گرفتار در دود و حریق که غالبا کودک خردسال و خانم بودند و انتقال آنان به مکان امن، اقدام به مهار آتش‌سوزی کرده و از سرایت حریق به سایر طبقات و ساختمان‌های اطراف در محل جلوگیری کردند.

 رضایی خاطرنشان کرد: در این حادثه یکی از افراد حاضر در منزل مسکونی که کانون انفجار و آتش‌ سوزی بوده دچار جراحت شده بود که با اقدام به موقع آتش‌نشانان از میان آتش به بیرون منتقل و تکنسین‌های اورژانس حاضر در محل اقدامات درمانی برای انتقال وی به بیمارستان انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: نشت گاز شهری علت اولیه این حادثه تشخیص داده شد و بررسی‌های بیشتر برای مشخص شدن علت دقیق وقوع این انفجار توسط کارشناسان آتش‌نشانی مشهد در دست بررسی است.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر