زمان مطالعه: 2 دقیقه

قتل برادر زن به خاطر 400 هزار تومان/ داماد قاتل پس از ۱۷ سال بخشیده شد

مردی که در پی اختلاف مالی ۴۰۰ ‌هزارتومانی‌، برادر زنش را کشته و تا یک قدمی قصاص رفته بود‌، پس از ۱۷ سال با پرداخت دیه بخشیده شد.
14 شهریور 1402
شناسه : 99375
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99375
157+
بالا
مردی که در پی اختلاف مالی ۴۰۰ ‌هزارتومانی‌، برادر زنش را کشته و تا یک قدمی قصاص رفته بود‌، پس از ۱۷ سال با پرداخت دیه بخشیده شد.

حادثه 24 -  مردی که در پی اختلاف مالی ۴۰۰ ‌هزارتومانی‌، برادر زنش را کشته و تا یک قدمی قصاص رفته بود‌، پس از ۱۷ سال با پرداخت دیه بخشیده شد.

فرزاد مرد میانسالی است که ۱۷ سال قبل به دنبال اختلاف مالی که با برادر همسرش پیدا کرد او را در قلعه میر در جنوب تهران به قتل رساند.‌ در جلسه محاکمه فرزاد، والدین مقتول و سه فرزندش قصاص خواستند. متهم هم در دفاع از خود گفت‌: سه ماه قبل ازحادثه من و برادرزنم -مقتول - یک خودروی پیکان را شراکتی خریدیم، بعد از دو ماه دچاراختلاف شدیم و خودرو را فروختیم و او ۴۰۰ ‌هزارتومان به من بدهکار شد اما هر بار که پولم را می‌خواستم از پرداخت آن طفره می‌رفت. به همین دلیل کارمان به دعوا و درگیری کشیده شد. آن روز برای ترساندن برادرزنم و دریافت طلبم چاقوی آشپزخانه را برداشتم و راهی خانه‌شان شدم.

در حوالی قلعه میر او را دیدم. خواستم ۴۰۰ هزارتومان بدهی‌اش را بپردازد که طفره رفت. با هم درگیر شدیم که او را با چاقو زدم‌.

 بعد از جلسه محاکمه‌،‌ قضات‌ حکم به قصاص فرزاد دادند و‌ این رای در شعبه بیستم دیوان عالی کشور تائید و به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد‌. در این ۱۷ سال متهم بلاتکلیف در برزخ مرگ و زندگی مانده بود تا این‌که پدر مقتول فوت شد‌.

با اظهار پشیمانی قاتل، مسئولان خیریه باب‌الحوائج در واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران هم برای جلب رضایت اولیای دم اقدام کردند که سرانجام در آستانه اربعین اولیای دم به شرط دیه قاتل را بخشیدند.با کمک خانواده متهم و نیکوکاران پول دیه آماده و به اولیای دم پرداخت شد.

امین کرمانی‌نژاد‌، ‌قاضی شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران با تائید این خبر به جام‌جم گفت‌: با بخشش خانواده مقتول، مرد زندانی بعد از ۱۷ سال آزاد شد.

 آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر