زمان مطالعه: 1 دقیقه

بخشش جوان محکوم به قصاص پای چوبه دار

معاون توسعه حل اختلاف کرمان گفت: با تلاش کارکنان شورای حل اختلاف شعبه ۴۰ کرمان پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیا دم منجر به صلح و سازش گردید.
08 شهریور 1402
شناسه : 99283
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99283
190+
بالا
معاون توسعه حل اختلاف کرمان گفت: با تلاش کارکنان شورای حل اختلاف شعبه ۴۰ کرمان پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیا دم منجر به صلح و سازش گردید.

حادثه 24 -  معاون توسعه حل اختلاف کرمان گفت: با تلاش کارکنان شورای حل اختلاف شعبه ۴۰ کرمان پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیا دم منجر به صلح و سازش گردید.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: مددجویی که در سال ۹۷ به دلیل اختلافات مالی دوست خود را به صورت عمدی به قتل رسانیده بود با تقاضای اولیا دم و تایید دیوانعالی کشورمحکوم به قصاص شده بود.

مهدی تقی زاده در تشریح جزئیات پرونده بیان داشت: با تلاش کارکنان زحمتکش شورای حل اختلاف شعبه ۴۰ شهرستان کرمان پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیا دم منجر به صلح و سازش گردید و قاتل در پای چوبه دار از مرگ نجات یافت و فرصت زندگی مجدد و اصلاح رفتار خویش را بدست آورد.

 این مقام قضایی ادامه داد: در راستای کسب رضایت اولیا دم مقتول و با درخواست شاکی پرونده به شعبه ۴۰ شورای حل اختلاف شهرستان کرمان ویژه زندان جهت اخذ رضایت و صلح و سازش ارجاع گردید.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کرمان ادامه داد: کارکنان شورای حل اختلاف شعبه ۴۰ شهرستان کرمان بعد از قریب به دو سال تلاش و تشکیل جلسات مکرر با اولیا دم و استفاده از صاحب نفوذان، نهایتا در زمان اجرای حکم موفق به سازش شده و توانستند پای چوبه دار رضایت اولیا دم را بدون چشم داشت مالی و فقط به حرمت امام حسین (ع) کسب کنند.

این مقام قضایی در پایان ضمن قدردانی ازخانواده اولیا دم و کارکنان شعبه شورای حل اختلاف شهرستان کرمان ویژه زندان وتمامی کسانی که در این امر خداپسندانه سهیم بوده اند گفت: بخشش از صفات ارزشمند انسانی است، پیش ازآنکه آثاربخشش فرد به دیگری برسد به خودش می‌رسد.

یکی از مواقعی که عفو و بخشش به شکل زیبایی خود نمایی میکند زمانی است که کسی می‌تواند و قدرت عمل و جبران دارد، ولی عفو می‌کند و می‌بخشد.

آخرین اخبار «حقوقی و قضایی» را در صفحه حقوقی و قضایی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر