زمان مطالعه: 1 دقیقه

گذشت اولیای دم از خون قاتل در اسدآباد

دادستان اسدآباد از سومین بخشش یک محکوم به اعدام توسط اولیای دم طی یک ماه اخیر در این شهرستان خبر داد و گفت: امروز پس از گذشت پنج سال با بخشش اولیای دم قاتلی که در یک قدمی دار مجازات بود بخشیده شد.
05 شهریور 1402
شناسه : 99180
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99180
236+
بالا
دادستان اسدآباد از سومین بخشش یک محکوم به اعدام توسط اولیای دم طی یک ماه اخیر در این شهرستان خبر داد و گفت: امروز پس از گذشت پنج سال با بخشش اولیای دم قاتلی که در یک قدمی دار مجازات بود بخشیده شد.

 حادثه 24 - دادستان اسدآباد از سومین بخشش یک محکوم به اعدام توسط اولیای دم طی یک ماه اخیر در این شهرستان خبر داد و گفت: امروز پس از گذشت پنج سال با بخشش اولیای دم قاتلی که در یک قدمی دار مجازات بود بخشیده شد.

امید کاویانی با بیان اینکه از ابتدای محرم تاکنون و در قالب پویش به عشق امام حسین (ع) می بخشم که در معاونت توسعه‌ حل اختلاف دادگستری استان همدان در حال اجراست سه فقره پرونده قتل در شهرستان ختم به سازش شد، اظهارداشت: در سومین پرونده، اولیای دم به حرمت سیدالشهداء(ع) و به عشق امام حسین (ع) و بابت طفل هشت ساله محکوم علیه، از حق خود گذشتند.

 به گفته این مسوول، بخشش و گذشت موضوعی است که در آموزه های دینی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بارها به آن اشاره شده و این خصلت خداپسندانه در حسنین علیهما السلام جلوه ای ویژه یافته است‌.

این مقام قضایی عنوان کرد: در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و در ایام اجرای پویش به عشق امام حسین (ع) می بخشم به همت این دادستانی در پنجمین جلسه برای سازش در پرونده قتلی در اسدآباد، خوشبختانه پیگیری ها به ثمر نشست و خانواده مقتول به احترام و تکریم جایگاه امام حسین(ع) و پویش مربوطه همچنین مصلحت طفل هشت ساله محکوم علیه، از حق خود گذشتند.

کاویانی افزود: بدین ترتیب قاتل پس از پنج سال با رضایت و گذشت خانواده مقتول از قصاص و چوبه دار رهایی یافت.

دادستان اسدآباد تاکید کرد: هر قدم خیری که برای صلح در جامعه برداشته شود، فرهنگ نوع دوستی، گذشت و بخشش را هم بین مردم رواج می دهد و این سنت حسنه ای است که سیره امامان معصوم(ع) ما دنبال می کردند.

آخرین اخبار «حوادث همدان» را در صفحه حوادث همدان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر