زمان مطالعه: 1 دقیقه

کلاهبرداری رمال با وعده ازدواج با خواستگار از زن همدانی

رئیس پلیس فتا همدان گفت: زن جوانی با وعده یک رمال در فضای مجازی با وعده ازدواج با خواستگار طعمه کلاهبرداری قرار گرفت.
05 شهریور 1402
شناسه : 99159
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99159
154+
بالا
رئیس پلیس فتا همدان گفت: زن جوانی با وعده یک رمال در فضای مجازی با وعده ازدواج با خواستگار طعمه کلاهبرداری قرار گرفت.

حادثه 24 - رئیس پلیس فتا همدان گفت: زن جوانی با وعده یک رمال در فضای مجازی با وعده ازدواج با خواستگار طعمه کلاهبرداری قرار گرفت.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد با اشاره به کلاهبرداری در فضای مجازی اظهار کرد: در پی شکایت یک زن جوان همدانی مبنی بر کلاهبرداری از وی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تشکیل پرونده، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: حسب مستندات مشخص شد شاکیه ۳۵۰ میلیون ریال برای وعده ازدواج با خواستگار خود در چند مرحله به حساب رمال فضای مجازی واریز کرده است.

رئیس پلیس فتا همدان با اشاره به پیگیری دقیق پلیس گفت: کارشناسان این نیرو با پیگیری موضوع موفق به شناسایی متهم و عودت وجوه پرداختی شاکی شدند و متهم به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ سرخوش‌نهاد خاطرنشان کرد: افراد سودجو اغلب مسائل خرافی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج داده و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند.

وی با بیان اینکه شهروندان و کاربران فضای مجازی به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اعتماد نکنند، بیان کرد همچنین شهروندان به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا استان همدان عنوان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت ۲۴ ساعته در خدمت شهروندان است.

 آخرین اخبار «حوادث همدان» را در صفحه حوادث همدان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر