زمان مطالعه: 1 دقیقه

نجات زن همسرکش از چوبه دار پس از 12 سال در کرمانشاه

مادری محکوم به قصاص که حدود ۱۲ سال پیش طی یک اختلاف خانوادگی همسرش را به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم و در قالب پویش به عشق حسین(ع) می بخشم از قصاص رهایی یافت.
04 شهریور 1402
شناسه : 99130
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99130
303+
بالا
مادری محکوم به قصاص که حدود ۱۲ سال پیش طی یک اختلاف خانوادگی همسرش را به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم و در قالب پویش به عشق حسین(ع) می بخشم  از قصاص رهایی یافت.

حادثه 24 - مادری محکوم به قصاص که حدود ۱۲ سال پیش طی یک اختلاف خانوادگی همسرش را به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم و در قالب پویش به عشق حسین(ع) می بخشم  از قصاص رهایی یافت.

سال ۱۳۹۰ در یکی از شهرستان های شرقی استان کرمانشاه، بدنبال اختلاف خانوادگی بین یک زن و شوهر که داری فرزند پسر دو ماهه‌ای بودند، درگیری رخ می دهد که طی آن زن خانواده، شوهرش را به قتل می رساند.

پس از دستگیری زن و انجام مراحل اولیه تحقیقات، پرونده قضایی تشکیل شده و بدنبال طی شدن فرآیندهای قانونی رسیدگی به این پرونده، حکم قصاص برای قاتل صادر می شود.

با توجه به اینکه قاتل مادر یک کودک بود و به منظور حفظ جایگاه زن و مادر در دین اسلام، تلاش ها و پیگیری هایی از سال ۱۳۹۴ برای اخذ رضایت در این پرونده صورت گرفت، اما متاسفانه تلاش ها به نتیجه نمی رسید.

در نهایت سال ۱۴۰۰ با توجه به عدم پیگیری اجرای حکم قصاص از سوی خانواده مقتول و بلاتکلیفی زندانی، طبق قانون مهلتی سه ماهه به خانواده مقتول داده شد تا تصمیم خود را بگیرند و همزمان هم با بزرگان شهرستان و متنفذین محلی رایزنی هایی انجام گرفت تا پیگیر ایجاد صلح و سازش در این پرونده شوند.

با عنایت به جایگاه رفیع زن و مادر در نظام اسلامی و توجه ویژه دستگاه قضایی به این‌ مهم، با پیگیری رئیس کل دادگستری استان و صدور دستور پیگیری ویژه و همکاری خوب بزرگان و متنفذین محلی، با وجود تعیین تاریخ اجرای حکم در ۳۱ مرداد، خانواده مقتول یک روز قبل از اجرای حکم قصاص به حرمت ماه محرم و صفر و در قالب پویش  به عشق حسین می بخشم  از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.

آخرین اخبار «حوادث کرمانشاه» را در صفحه حوادث کرمانشاه حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر