زمان مطالعه: 3 دقیقه

بخشش عامل جنایت در دروازه غار پس از 11 سال

مردی که در هواخواهی از دوستش مرد میانسالی را در دروازه غار با شلیک گلوله کشته بود‌، پس از ۱۱سال بلاتکلیفی در زندان با حکم قضات دادگاه کیفری آزاد شد.
02 شهریور 1402
شناسه : 99107
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99107
206+
بالا
مردی که در هواخواهی از دوستش مرد میانسالی را در دروازه غار با شلیک گلوله کشته بود‌، پس از ۱۱سال بلاتکلیفی در زندان با حکم قضات دادگاه کیفری آزاد شد.

حادثه 24 - مردی که در هواخواهی از دوستش مرد میانسالی را در دروازه غار با شلیک گلوله کشته بود‌، پس از ۱۱سال بلاتکلیفی در زندان با حکم قضات دادگاه کیفری آزاد شد.

عصر یکی از روزهای پاییز سال۱۳۹۱ آغاز رسیدگی به این پرونده بود. وقتی تیراندازی در محله دروازه غار به پلیس گزارش شد و ماموران با حضور در محل حادثه با جسد غرق در خون رضا ۵۰ ساله رو‌به‌رو شدند که بر اثر اصابت گلوله به قلبش کشته شده بود .‌ با تحقیق از شاهدان مشخص شد‌، دو موتور‌سوار به مقتول شلیک کرده و از محل گریخته‌اند. با بررسی دوربین‌های مداربسته سرنخی‌هایی از موتور‌سیکلت و مالک آن به نام بهنام به دست آمد که بازداشت شد . بهنام پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات گفت: من و رضا اختلافاتی با هم داشتیم و آخرین بار بعد از دعوا تصمیم به انتقام گرفتم. سراغ دوستم بنیامین رفتم و از او کمک گرفتم. فقط می‌خواستیم رضا را بترسانیم و قصدی برای کشتن او نداشتیم‌. دو نفری به محله دروازه غار رفتیم . رضا با دیدن ما شروع به فحاشی کرد که همان موقع بنیامین با اسلحه‌ای که همراه داشت یک تیر به سینه رضا شلیک کرد. از دیدن این صحنه شوکه شدم و فرار کردم .‌ در ادامه بنیامین ۲۵ساله هم بازداشت شد و به شلیک مرگبار اعتراف کرد.

متهم چندی قبل در دادگاه کیفری محاکمه شد و سه دختر مقتول برای او قصاص خواستند‌. متهم هم گفت‌: به هواخواهی دوستم شلیک کردم و پشیمانم . قضات دادگاه بنیامین را به قصاص محکوم کردند که این حکم در دیوان عالی کشور تایید شد‌.

در ادامه دو دختر مقتول که در ترکیه زندگی می‌کنند‌، قاتل را بخشیدند اما سومین دختر پیگیر پرونده نشد.‌ با گذشت ۱۱سال از جنایت‌، بنیامین که بلاتکلیف در زندان بود در نامه‌ای به دادگاه خواستار تعیین تکلیف خود شد‌. به این ترتیب بر اساس ماده ۴۲۹ قانون مجازات اسلامی‌، به درخواستش در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد .‌ بنیامین که حالا ۳۶ساله است‌، در این جلسه گفت‌: آن روز دوست صمیمی‌ام از من کمک خواست و برای نشان دادن رفاقتم با او همراه شدم‌. بهنام نمی‌دانست من اسلحه همراه دارم‌.

وقتی با رضا رو‌به‌رو شدیم فحاشی کرد و من بی‌مقدمه شلیک کردم. ۱۱سال از زندگی‌ام را در زندان گذراندم و یک بار پای چوبه دار رفتم که اولیای دم مهلت دادند. وقتی قتل را مرتکب شدم‌، تازه ازدواج کرده بودم که همسرم در این سال‌ها جدا شد‌. ۱۱‌سال با کابوس اعدام زندگی کردم و از این وضعیت خسته شدم و درخواست کمک دارم. پس از صحبت‌های بنیامین و بررسی پرونده‌، قضات دستور آزادی او را صادر کردند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر