زمان مطالعه: 2 دقیقه

جزئیات حمله سایبری یک دانش‌بنیان به وب‌سایت شهرداری کرمان

یکصد و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر کرمان محل بیان موضوعات متفاوتی از جمله حمله سایبری به سایت شهرداری کرمان بود؛ آن هم توسط یک شرکت دانش بنیان که سابقه همکاری قبلی نیز با این نهاد داشته است.
30 مرداد 1402
شناسه : 99001
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/99001
171+
بالا
یکصد و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر کرمان محل بیان موضوعات متفاوتی از جمله حمله سایبری به سایت شهرداری کرمان بود؛ آن هم توسط یک شرکت دانش بنیان که سابقه همکاری قبلی نیز با این نهاد داشته است.

حادثه 24 - یکصد و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر کرمان محل بیان موضوعات متفاوتی از جمله حمله سایبری به سایت شهرداری کرمان بود؛ آن هم توسط یک شرکت دانش بنیان که سابقه همکاری قبلی نیز با این نهاد داشته است.

آنطور که در این جلسه بیان شد ماجرای حمله سایبری به سایت شهرداری کرمان از این قرار بوده که این شرکت دانش بنیان سابقه همکاری با شهرداری را در رزومه خود داشته و به صورت «غیرعمد» دست به این حمله سایبری زده، از این رو درخواست گذشت و بخشش از شهرداری کرده است.

شهردار کرمان در تشریح این موضوع گفت: برای ما ثابت شده که نیت فرد طراح حمله سایبری به وب سایت شهرداری کشف حفره های امنیتی وب سایت شرکتش بوده است.

سعید شعرباف ادامه داد: این فرد طراح با ای پی (نشانی شبکه) مشخص و رسمی نسبت به این عمل اقدام کرده بوده البته ما این اقدام را تشویق نمی کنیم ولی شایسته شکایت هم نیست.

رییس کمیسون بودجه منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای شهر کرمان نیز در همین زمینه گفت: کشف این حمله از طریق مجموعه پلیس فتا و بعد از شکایت شهرداری انجام گرفته که در بررسی‌های پلیس مشخص شده این شرکت همان پیشنهاددهنده بررسی آسیب‌های سیستم های شهرداری بوده است تا به نوعی بگوید سیستم شهرداری به نوعی آسیب‌پذیر است.

حسین چناریان ادامه داد: در مجموع این شرکت فرد متخلفی را معرفی کرده است و به نوعی او را از شرکت هم اخراج کرده ولی در مجموع چون شرکت دانش بنیان بود و به نوعی خود اعتراف کرده، دوستان شهرداری گفتند شکایت را ادامه ندهند که سابقه ای برایشان ایجاد نشود.

این عضو شورا تصریح کرد: در کمیسیون های مربوطه شورا هم تصمیم بر این شد که این شرکت دانش بنیان با شهرداری همکاری و ایرادهای وب سایت شهرداری را رفع کند و به ازای این خدمت، شهرداری هم از شکایت صرف نظر کند.

آخرین اخبار «حوادث کرمان» را در صفحه حوادث کرمان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر