زمان مطالعه: 2 دقیقه

جوان گرگانی 8 نفر را از مرگ نجات داد

اهدای اعضای بدن جوان گرگانی که به مرگ مغزی دچار شده بود به هشت بیمار زندگی دوباره بخشید.
28 مرداد 1402
شناسه : 98937
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98937
164+
بالا
اهدای اعضای بدن جوان گرگانی که به مرگ مغزی دچار شده بود به هشت بیمار زندگی دوباره بخشید.

 حادثه 24 - اهدای اعضای بدن جوان گرگانی که به مرگ مغزی دچار شده بود به هشت بیمار زندگی دوباره بخشید.

«بی بی‌بیدرنامنی» مادر جان فدا «حسین خطیرنامنی» و خواهر شهید «علی جان بیدرنامنی»، ظهر امروز شنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه جان فرزندش به دلیل مرگ مغزی از حرکت ایستاد، اظهار کرد: به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا اعضای بدن او را اهدا کنیم.

 وی با بیان اینکه با هماهنگی‌های انجام شده با تیم پزشکی، جسم فرزندم روز سه شنبه «۲۴ مردادماه» به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل شد، ادامه داد: پس از جراحی‌های به عمل آمده اعضای بدن جوان ناکام «زنده یاد حسین» توسط پزشکان جدا و برای احیای دیگر بیماران نیازمند به سایر بیمارستان‌ها منتقل شد.

بیدرنامنی با اشاره به اینکه پدر حسین، «زنده یاد عسکر خطیرنامنی» از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود، ادامه داد: در حال حاضر اعضای بدن فرزندم زندگی دوباره به هشت بیمار مزمن و تعدادی بیمار دارای نقص عضو بخشید و در جان آنها قرار گرفت تا با این اقدام ادامه دهنده مسیر ایثارگری‌های این خانواده به خصوص پدر حسین و برادر شهیدم باشد.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و گذشت در دین مبین اسلام بسیار حائز اهمیت بوده و با زنده نگه داشتن یاد و خاطره عزیزان رقم می‌خورد، افزود: با تأسی از ایثارگری‌های شهدای دشت کربلا حضرت امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع)، رضایت کامل برای این تصمیم در ماه مهم «محرم و صفر» دارم و امیدوارم اینگونه فرهنگ‌ها در جامعه ما به خصوص در میان مومنان نهادینه شود.

«حسین خطیرنامنی» متولد ۱۳۷۲ شهرستان گرگان، محله میرکریم بود که نام این شادروان به عنوان نخستین داوطلب اهدای عضو استان گلستان در سال ۱۴۰۲ ثبت شد.

تشییع پیکر جان فدا «حسین خطیرنامنی» روز پنج شنبه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲ در امامزاده روشن آباد گلستان برگزار شد. آیین یادبود آن مرحوم با حضور صدها نفر از اقشار مختلف مردم بر سر مزار وی برگزار گردید.

آخرین اخبار «حوادث گلستان» را در صفحه حوادث گلستان و حوادث گرگان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر