زمان مطالعه: 1 دقیقه

بازشدن گره طناب دار قاتلی در هرمزگان پس از 3 سال

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از اعلام رضایت اولیای دم در یازدهمین پرونده قصاصِ این استان در سالجاری و رهایی محکوم پرونده از قصاص نفس همزمان با آخرین روز از ماه محرم پس از ۳ سال تحمل حبس خبر داد.
26 مرداد 1402
شناسه : 98907
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98907
178+
بالا
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از اعلام رضایت اولیای دم در یازدهمین پرونده قصاصِ این استان در سالجاری و رهایی محکوم پرونده از قصاص نفس همزمان با آخرین روز از ماه محرم پس از ۳ سال تحمل حبس خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از اعلام رضایت اولیای دم در یازدهمین پرونده قصاصِ این استان در سالجاری و رهایی محکوم پرونده از قصاص نفس همزمان با آخرین روز از ماه محرم پس از ۳ سال تحمل حبس خبر داد.

همزمان با آخرین روز از ماه محرم و در آستانه ورود به ماه صفر و اربعین حسینی در قالب اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم»، تلاش و پیگیری مسوولان قضایی به همراه رییس و اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان بندرعباس موجب شد تا اولیای دم با تأسی از سیره اهل بیت (ع) و عفو و رأفت اسلامی از مجازات یک زندانی محکوم به قصاص نفس گذشته و به او زندگی دوباره بخشند.

مجتبی قهرمانی با قدردانی از ایثار و ازخودگذشتگی و متانت طبع و بزرگ منشی اولیای دم این پرونده قصاص نفس، اظهارکرد: در نتیجه میانجی‌گری و برگزاری نشست‌های متعدد اعضای گروه جهادی و هیئت صلح شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس با طرفین پرونده، در نتیجه اولیای دم با وجود حق شرعی و قانونی خود برای مجازات محکوم، به احترام ایام متبرک به نام و یاد سیدالشهدا (ع) و یاران با وفای ایشان در اقدامی ارزشمند و خداپسندانه رضایت خود را اعلام و محکوم این پرونده پس از تحمل بیش از ۳ سال حبس از مجازات قصاص رهایی یافت.

وی افزود: این یازدهمین اعلام رضایت در پرونده‌های قصاص نفس از ابتدای امسال است که با پیگیری و تلاش مسوولان و اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس به ثمر نشسته است.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه تحقق این دستاورد در کنار دیگر پرونده‌های منجر به مصالحه، حاصل تلاش بی دریغ «مسوولان، قضات، اعضا و کارکنان مجموعه شورا‌های حل اختلاف» استان هرمزگان است، تأکید کرد: در پرتو تدابیر حکیمانه محترم قوه قضاییه، شورا‌های حل اختلاف به عنوان یک نهاد مدنی و مردم‌محور برآمده از بطن جامعه، نقش بسیار مهمی در نظام دادرسی و در حوزه قضازدایی و عدالت‌سازشی با هدف حل و فصل اختلافات و برقراری صلح و آرامش در مناطق مختلف کشور به ویژه استان هرمزگان ایفا می‌کنند که امیدواریم این روند رو به رشد در ماه‌های آتی سال جاری نیز با سرعت هرچه بیشتر تداوم یابد.

آخرین اخبار «حوادث هرمزگان» را در صفحه حوادث هرمزگان و حوادث بندرعباس حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر