زمان مطالعه: 2 دقیقه

دیه میلیاردی؛ به خاطر شلیک گلوله به رفیق

مرد جوانی‌که پنج سال پیش دوستش را با شلیک‌گلوله زخمی‌کرده بود، در حالی درخواست اعسار داد که وکیل شاکی مدارکی درخصوص دروغگویی او به دادگاه ارائه کرد.
26 مرداد 1402
شناسه : 98900
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98900
236+
بالا
مرد جوانی‌که پنج سال پیش دوستش را با شلیک‌گلوله زخمی‌کرده بود، در حالی درخواست اعسار داد که وکیل شاکی مدارکی درخصوص دروغگویی او به دادگاه ارائه کرد.

حادثه 24 - مرد جوانی‌که پنج سال پیش دوستش را با شلیک‌گلوله زخمی‌کرده بود، در حالی درخواست اعسار داد که وکیل شاکی مدارکی درخصوص دروغگویی او به دادگاه ارائه کرد.

شهریور سال ۹۷ پیمان در مغازه‌اش در پاکدشت مشغول کار بود که موتورسوار ناشناسی چند گلوله به سمت او شلیک‌ کرد. پس از انتقال به بیمارستان، پزشکان پنج‌ گلوله از بدنش خارج‌ کردند و پیمان پس از بهبودی نسبی از ضارب ناشناس شکایت‌ کرد. با شکایت او، ماموران فیلم دوربین‌های مداربسته را بررسی و رد کامران را که از قبل با پیمان مشکل داشت، پیدا کردند. کامران بازداشت شد و ماموران از او یک سلاح جنگی و تعدادی فشنگ کشف کردند. کامران به شلیک به دوستش اعتراف‌ کرد و پای میز محاکمه ایستاد. براساس‌گزارش پزشکی‌قانونی، درشت‌نی و نازک‌نی پا، مچ و پاشنه پا، ساعد دست و ران پیمان خرد شده وکامران به پرداخت دیه و زندان محکوم شده بود اما با گذشت پنج سال از شلیک خونین، دیه را به شاکی پرداخت نکرده، درخواست اعسار را مطرح‌کرد و خواست تا قضات دادگاه با قسطی شدن دیه موافقت کنند.

کامران در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع‌ کرد. در ابتدای جلسه، شاکی ‌که به‌سختی می‌توانست راه برود به قضات‌گفت: «من و کامران از قبل با هم خصومت داشتیم اما فکر نمی‌کردم دست به چنین کاری بزند. زنده ماندنم معجزه بود اما هنوز هم تحت درمان هستم و به تنهایی نمی‌توانم کارهای شخصی‌ام را انجام دهم. کامران به پرداخت دیه محکوم شده ولی مدعی است نمی‌تواند دیه را پرداخت‌ کند. من تقاضای دریافت دیه را دارم تا درمانم را تکمیل‌کنم.

سپس متهم روبه‌روی قضات ایستاد و گفت: شهریور سال ۱۴۰۱ به پرداخت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دیه محکوم شدم اما نمی‌توانم آن را یکجا پرداخت کنم. من زن و بچه دارم و در خانه اجاره‌ای در شهرستان زندگی می‌کنیم. فقط یک نیسان دارم که آن را قسطی خریده‌ام و با آن کار می‌کنم و به طور متوسط ماهانه هشت تا ۹ میلیون تومان درآمد دارم. شاهدانی دارم ‌که تایید می‌کنند توان پرداخت دیه را به صورت یکجا ندارم. از قضات تقاضا دارم با تقسیط دیه موافقت‌ کنند. می‌توانم کار کنم و دیه را قسطی بپردازم.

 قاضی درباره دارایی‌های پدر کامران از وی سوال‌کرد که او جواب داد: پدرم بازنشسته است و در یک خانه کوچک زندگی می‌کند. برای پرداخت دیه نمی‌توانم از او کمک بگیرم.

​​​​​​​او دو شوهرخواهرش را به عنوان شاهد به دادگاه معرفی ‌کرد و گفت آنها قسم می‌خورند که هیچ دارایی برای پرداخت دیه ندارم.

در این بین، وکیل شاکی‌ گفت: مدارکی دارم که نشان می‌دهد متهم از زمان صدور حکم تاکنون سه خودرویی را که داشته، فروخته است. او همچنین خانه و زمینش را نیز به افراد دیگری واگذار کرده است.

براساس استعلام حساب بانکی‌اش، او وضع مالی خوبی دارد اما پس از صدور حکم دادگاه، حساب‌هایش را خالی‌ کرده است. او با اسناد صوری یک خودرو نیسان قسطی خریده تا بگوید توان پرداخت دیه را ندارد. تقاضا دارم پلاک سه خودرویی‌ که قبلا به نام وی بود، تمام املاک، خانه و حساب‌های بانکی‌اش از سوی دادگاه بررسی شود تا دروغگویی وی برملا شود. یکی از شاهدان ‌کامران در ماجرای شلیک به پیمان، نقش داشته و اسلحه را در اختیار او قرار داده است. او در این پرونده ذی‌نفع است و شهادتش نمی‌تواند قابل قبول باشد.

در پایان جلسه قرار شد تا مدارکی ‌که وکیل شاکی به دادگاه ارائه داده، بررسی شود تا قضات درباره این پرونده حکم صادر کنند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.  

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر