زمان مطالعه: 2 دقیقه

نجات خانواده 4 نفره از مرگ حتمی در ساحل بابلسر

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران از نجات یک خانواده ۴نفره متشکل از پدر ،مادر و دو فرزند از خطر غرق شدگی در ساحل منطقه میرود واقع در شهرستان بابلسر خبرداد.
24 مرداد 1402
شناسه : 98853
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98853
223+
بالا
مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران از نجات یک خانواده ۴نفره متشکل از پدر ،مادر و دو فرزند از خطر غرق شدگی در ساحل منطقه میرود واقع در شهرستان بابلسر خبرداد.

حادثه 24 - مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران از نجات یک خانواده ۴نفره متشکل از پدر ،مادر و دو فرزند از خطر غرق شدگی در ساحل منطقه میرود واقع در شهرستان بابلسر خبرداد.

به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمرمازندران، غلامعلی فخاری اظهار داشت: شامگاه روز جمعه 20شهریور اعضای یک خانواده 4نفره در ساحل منطقه میرود شهرستان بابلسر به قصد شنا وارد آبهای ساحلی می‌شوند که به دلیل عدم آشنایی به فنون شنا و نا آشنایی با توپوگرافی مکان، گرفتار امواج سرکش دریا شده و با اضطراب حاصله کنترل خود را از دست می دهند و دچار غرق شدگی می‌شوند.

 وی افزود: موضوع از طریق عوامل مردمی‌به پایگاه امداد ساحلی شهید عظیمی اطلاع داده شد و امدادگران و نجاتگران مستقر در این پایگاه با توجه به مسافت اندک با محل حادثه به کمک مغروقین می‌شتنابند.

فخاری افزود:با تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر این خانواده 4نفره از امواج مرگبار دریا نجات داده شدند و با لطف خداوند متعال از تکرار یک تراژدی هولناک جلوگیری شد.

کاهش 50 درصدی غریق در ساحل مازندران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران همچنین با قدردانی از نیرو‌های دریابانی، اورژانس، ناجیان غریق و داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: جمعیت هلال احمر با استفاده از تمام ظرفیت‌های انسانی و لجستیکی خود در سواحل مازندران حضور دارد.

وی ادامه داد: 30 دستگاه آمبولانس در سواحل مازندران مستقر هستند که تعدادی از این آمبولانس‌ها را با رایزنی‌هایی که انجام شد از سایر استان‌ها برای اجرای طرح دریا به مازندران منتقل کردیم.

او گفت: 65 دستگاه موتور سیلکت نیز در سواحل استان مشغول گشت زنی مداوم و هشدار به شناگران و در صورت نیاز آماده ارائه خدمات به آنان هستند.

فخاری با بیان اینکه تمامی‌توان عملیاتی جمعیت هلال احمر مازندران بر محور کاهش غریق در دریا متمرکز شده است، افزود: جمعیت هلال احمر استان امسال در طرح ابتکاری با کمک نیرو‌های داوطلب این جمعیت پویش غرق نشویم را با رویکرد پیشگیری و ارائه خدمات بشردوستانه، فرهنگی و اجتماعی راه اندازی کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران ادامه داد: 1600 نجاتگر و ناجی غریق با بکارگیری انواع تجهیزات پیشرفته اعم از آمبولانس، موتورسیکلت، قایق نجات، جت اسکی، خودرو‌های نجات و خودروی پشتیبانی در ساحل مازندران حضوری فعال دارند.

او با بیان اینکه دریا هیچ وقت برای هیچ کس امن نیست، گفت: بررسی علت غرق شدن افراد نشان می‌دهد بیشتر آنان به دلیل سهل انگاری، شنا در ساعات و مناطق ممنوعه، غفلت والدین در دریا غرق شدند.

فخاری افزود: 45 روز تا پایان طرح دریا باقی مانده است و افرادی که برای شنا به دریا می‌روند علاوه بر رعایت نکات احتیاطی مانند شنا نکردن در سواحل دنج و سنگچین، شرایط جوی را در نظر بگیرند و به هشدار ناجیان غریق نیز توجه کنند.

آخرین اخبار «حوادث مازندران» را در صفحه حوادث مازندران و حوادث ساری حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر