زمان مطالعه: 2 دقیقه

غرق شدن کودک ۹ ساله گلستانی در دریای خزر

رئیس هیات نجات غریق بابلسر گفت یک کودک ۹ ساله از استان گلستان بر اثر غرق شدگی در محدوده آب‌های ساحلی این شهرستان جان باخت.
22 مرداد 1402
شناسه : 98782
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98782
550+
بالا
رئیس هیات نجات غریق بابلسر گفت یک کودک ۹ ساله از استان گلستان بر اثر غرق شدگی در محدوده آب‌های ساحلی این شهرستان جان باخت.

حادثه 24 - رئیس هیات نجات غریق بابلسر گفت یک کودک ۹ ساله از استان گلستان بر اثر غرق شدگی در محدوده آب‌های ساحلی این شهرستان جان باخت.

سید میثم طبری روز یکشنبه بیان کرد: این پسر ۹ ساله گلستانی که بین پارکینگ ۴ و ۵ بابلسر غرق شد به‌عنوان اولین غرق شده ساحل بابلسر در سال جاری است.

وی اضافه کرد: با تلاش ناجیان غریق بابلسر در ۱۰ پارکینگ ساحلی بابلسر ۲۴۰ غرق شده اعم از زن و مرد نجات یافتند و این مورد هم بخاطر سهل انگاری خانواده کودک ۹ ساله گلستانی غرق شد.

رئیس هیات نجات غریق بابلسر عاجزانه از مسافران و گردشگران خواست که فرزندان خود را در ساحل رها نکنند تا جان این کودکان در معرض خطر قرار نگیرد.

سالمسازی دریا‌ عنوان طرحی که مسوولان برای کاهش غریق در مازندران طی یک دهه اخیر اجرا کردند و برای اجرای آن ناجیان غرق در سواحل مستقر هستند و ضمن هشدار به مسافران درباره نقاط خطرناک برای شنا افرادی که غرق می شوند را نجات می دهند.

سواحل و دریای خزر در مجاورت مازندران همواره یکی از حادثه خیزترین آب های کشور محسوب می شود که هر ساله صدها مسافر و بومی را به کام مرگ می کشاند.

عمق متغیر، وجود گرداب های زیرسطحی، ساخت و سازهای چندین دهه پیش در زمان پسروی دریا و ورود رودخانه ها و ایجاد جریانات کششی هرکدام باعث شده تا سواحل مازندران میزبان غرقی های بیشماری باشد که اغلب نیز مسافر و بی توجه به هشدارها هستند.

تداوم حادثه خیزی سواحل مازندران که با بی توجهی و سهل انگاری شناگران همراه است سبب شد تا از سال ۱۳۹۱ پروژه ای با عنوان طرح سالمسازی دریا با هدف کاهش غرق شدگان از طریق استقرار ناجیان غریق در مناطق حادثه خیز دریا، همراه با ارائه خدمات برای گردشگران در سواحل مازندران اجرا شود.

آخرین اخبار «حوادث مازندران» را در صفحه حوادث مازندران و حوادث ساری حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر