زمان مطالعه: 5 دقیقه

دستگیری 9 نفر به خاطر توهین به تاسوعای حسینی در اراک

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در پرونده هتک حرمت تاسوعا ۹ نفر دستگیر شده بودند، به دستگاه قضایی اعزام شدند که هر ۹ نفر با دو و سه عنوان جرایمی که داشتند مشمول قرار جلب دادرسی و صدور کیفر خواست شدند.
22 مرداد 1402
شناسه : 98763
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98763
208+
بالا
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در پرونده هتک حرمت تاسوعا ۹ نفر دستگیر شده بودند، به دستگاه قضایی اعزام شدند که هر ۹ نفر با دو و سه عنوان جرایمی که داشتند مشمول قرار جلب دادرسی و صدور کیفر خواست شدند.

 حادثه 24 - رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در پرونده هتک حرمت تاسوعا ۹ نفر دستگیر شده بودند، به دستگاه قضایی اعزام شدند که هر ۹ نفر با دو و سه عنوان جرایمی که داشتند مشمول قرار جلب دادرسی و صدور کیفر خواست شدند.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی در خصوص راهبرد قاطع دستگاه قضا در برخورد با هتک حرمت در تاسوعای حسینی و اهانت به همسر شهید مدافع حرم در اراک به منظور پیشگیری از تکرار آن‌ها گفت: مقوله پیشگیری از جرم یک مقوله پیچیده است.

وی افزود: دستگاه قضا در زمینه نظارت و برخورد با متهمان در حیطه وظایف قانونی خود با صدور احکام قضایی و برابر با قانون عمل می‌کند، اما در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از تکرار این گونه حوادث نیازمند مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم چرا که آنچه رخ داد نشات گرفته از برخی ترک فعل‌ها در گذشته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: امیدواریم با صدور احکام قضایی پرونده‌های مذکور، ضمن تنبیه متهمان در زمینه پیشگیری از وقوع و تکرار این قبیل جرایم گام برداریم.

وی افزود: در خصوص وقایع اخیر که در اراک رخ داد و در گستره ملی هم مطرح شد، در حوزه اطلاع رسانی و خبر رسانی اقدامات بسیار خوبی از سوی رسانه‌های استان در خصوص انعکاس اصل ماجرا صورت گرفت و به دقت در این زمینه ورود کردند تا به درستی در زمینه تنویر افکار عمومی و رفع نگرانی از کسانی که در این زمینه دغدغه داشتند، اقدام شود، اما از اقدامات صورت گرفته اطلاع رسانی درستی صورت نگرفت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: بازپرس پرونده تمام وقتش را بر روی دو پرونده هتک حرمت تاسوعای حسینی و اهانت به همسر شهید مدافع حرم، گذاشت که در سریع‌ترین زمان ممکن این پرونده تکمیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به پرونده هتک حرمت به همسر شهید مدافع حرم در اراک گفت: هفته گذشته پرونده‌ای که موسوم به اهانت به همسر مکرمه شهید مدافع حرم و آمر به معروف بود، با صدور قرار صدور جلب دادرسی و کیفر خواست به دادگاه اراک، ارسال شد.

وی افزود: همکاران ما در روز‌های اخیر پیگیر پرونده تاسوعا و هتک حرمت این روز بودند و به فاصله ۱۰ روز از وصول گزارش هر دو پرونده که ۱۱ مرداد دریافت شده بودند منتج به نتیجه شد و کیفرخواست متهمان پرونده صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به رسیدگی به پرونده هتک حرمت تاسوعای حسینی گفت: تاسوعا و عاشورای حسینی مورد احترام و تکریم همه فرقه‌ها و مذاهب و حتی غیر موحدین و کسانی که دین و مذهبی هم ندارند، است که باید قداست آن حفظ شود که با پیگیری دستگاه قضا هم کیفرخواست اهانت کنندگان به مظهر قداست شیعه یعنی تاسوعای حسینی صادر شد و پرونده امروز به محاکم اراک ارسال می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اظهار کرد: سعیمان بر این است تا هر دو پرونده را در یک شعبه ویژه که در محاکم اراک داریم با قید فوریت در هفته جاری رسیدگی کنیم و رای قاطع و قانونی آن صادر شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: در پرونده هتک حرمت تاسوعا ۹ نفر دستگیر شده بودند، به دستگاه قضایی اعزام شدند که هر ۹ نفر با دو و سه عنوان جرایمی که داشتند مشمول قرار جلب دادرسی و صدور کیفر خواست شدند.

وی افزود: برخی از این افراد در زمینه نگهداری از موادمخدر هم عناوین اتهامی دارند و علاوه بر هتک حرمت مقدسات، اهانت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله (ع) و ائمه معصومین و روز تاسوعا و اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنیت در آن روز گرفتار بلیه موادمخدر هم هستند.

آخرین اخبار «حوادث مرکزی» را در صفحه حوادث مرکزی و حوادث اراک حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر