زمان مطالعه: 3 دقیقه

پایان زورگیری خشن دو سارق با لباس پلیس در غرب تهران

دو مرد شیشه‌ای خودشان را سرهنگ و سروان نیروی انتظامی جا می‌زدند تا نقشه سرقت‌های سریالی خود را عملی کنند اما در آخرین سرقت، با همکاری و اقدام بموقع شهروندان دستگیر شدند.
21 مرداد 1402
شناسه : 98739
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98739
131+
بالا
دو مرد شیشه‌ای خودشان را سرهنگ و سروان نیروی انتظامی جا می‌زدند تا نقشه سرقت‌های سریالی خود را عملی کنند اما در آخرین سرقت، با همکاری و اقدام بموقع شهروندان دستگیر شدند.

 حادثه 24 - دو مرد شیشه‌ای خودشان را سرهنگ و سروان نیروی انتظامی جا می‌زدند تا نقشه سرقت‌های سریالی خود را عملی کنند اما در آخرین سرقت، با همکاری و اقدام بموقع شهروندان دستگیر شدند.

چند روز قبل دو دوست برای هواخوری و پیاده روی به پارکی در غرب تهران رفتند. آنها روی صندلی نشسته بودند که دو مرد با لباس شخصی به سمت‌شان رفتند. آنها خودشان را مأمور معرفی کرده و به بهانه اینکه آنها مواد‌مخدر همراهشان است، شروع به بازرسی دو دوست کردند. در این بین دو دوست که دست پلیس‌های قلابی را خوانده و متوجه شده بودند آنها قصد سرقت دارند، با آنها درگیر شدند. در همین هنگام 3نفر که از هیئت عزاداری خارج شده بودند، وقتی سر و صدای درگیری را از داخل پارک شنیدند و متوجه شدند دو نفر به دام خفت گیران گرفتار شده‌اند به کمک‌شان رفتند اما سارقان که سلاح همراهشان بود با تهدید شاهدان سعی کردند از مخمصه‌ای که در آن گرفتار شده بودند فرار کنند. با این حال مردمی که در محل جمع شده بودند مانع  ازفرار دزدان شدند و همزمان پلیس را خبر کردند که با حضور بموقع مأموران هر دو متهم که یک قبضه کلت کمری همراهشان بود، دستگیر شدند. در بازرسی از متهمان مقداری پول و وسایل مسروقه مانند طلا و ساعت مچی کشف شد و در این شرایط متهمان چاره‌ای جز اقرار به سرقت‌های سریالی ندیدند.

یکی از متهمان دستگیر شده که طراح نقشه سرقت‌های مسلحانه بود، در بازجویی‌ها گفت: من قناد بودم و زندگی خوبی داشتم اما از وقتی معتاد به شیشه شدم، زندگی ام تباه شد. وی ادامه داد: همه‌‌چیزم را از دست دادم و در نهایت مجبور شدم برای تهیه پول مواد، نقشه سرقت بکشم. چند‌ماه قبل اسلحه‌ای تهیه کردم و با همدستی یکی از دوستانم به بوستان‌های مختلف شهر می‌رفتیم. پس از شناسایی طعمه‌هایمان به سمت‌شان می‌رفتیم و خودمان را مأمور جا می‌زدیم. من می‌گفتم سرهنگ هستم و دوستم سروان. سپس به بهانه اینکه گزارش شده مواد‌مخدر همراه شما ست، شروع به بازرسی بدنی طعمه‌هایمان می‌کردیم و اموال آنها را به سرقت می‌بردیم. وی افزود: ما گاهی نیز به سراغ مهاجران افغانستانی می‌رفتیم و با همین شگرد از آنها سرقت می‌کردیم. متهم و همدستش پس از اعتراف به سرقت‌های مسلحانه سریالی به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت، برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفتند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر