زمان مطالعه: 3 دقیقه

قاتل پسردایی پس از 5  سال در افسریه دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از متهمین به قتل در افسریه تهران خبر داد.
20 مرداد 1402
شناسه : 98715
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98715
274+
بالا
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از متهمین به قتل در افسریه تهران خبر داد.

حادثه 24 - رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از متهمین به قتل در افسریه تهران خبر داد.

سردار علی ولیپور گودرزی؛ رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: در مورخه 1396/11/5 یک فقره قتل در محله افسریه، بین خیابان‌های 15 متری اول و دوم اعلام که بلافاصله اکیپ بررسی صحنه قتل پلیس آگاهی همراه با تیم بررسی صحنه مرکز تشخیص هویت به اتفاق بازپرس ویژه قتل و پزشکی قانونی به محل اعزام شد و در بررسی‌های اولیه مشخص گردید، دو نفر تبعه افغانستان با دو نفر از هموطن‌هایشان درگیر و در اثر ضربات چاقو مجروح شده، هر دو نفر بلادرنگ به بیمارستان بعثت منتقل شدند که یکی از آن‌ها پس از مداوا ترخیص شد، اما فرد دیگر علی‌رغم اقدامات درمانی انجام شده به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد.

وی افزود: با توجه به حساسیت‌‌ها، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت. در مراحل اولیه، تحقیقات میدانی جهت شناسایی پاتوق‌ها، محل‌های سکونت و مخفیگاه متهمین و بستگان آنها در صحنه جرم انجام و مشخص شد، هر دو نفر متهم بالاتفاق پس از ارتکاب قتل از صحنه متواری و به صورت غیرمجاز به کشور افغانستان گریخته‌اند. متعاقباً جهت جلب متهمین اقدامات پیگیرانه مکرراً از ناحیه پلیس اینترپل انجام گرفت که به علت دگرگونی نظام سیاسی افغانستان هیچ نتیجه‌ای به دست نیامد و عملاً پرونده راکد شد.

این مقام انتظامی گفت: تا اینکه اخیراً و در اجرای دستورات مؤکد سلسله مراتب فرماندهی مبنی بر کشف پرونده‌های معوقه سرنخ‌دار، پرونده موصوف مجدداً در جریان افتاده، بدواً با جمع‌آوری اطلاعات از منابع و مخبرین، تمام بستگان و مرتبطین متهمین مذکور و منتسبین فرد مقتول در تهران شناسایی و اطلاع حاصل شد که به تازگی یکی از متهمان، به صورت غیرمجاز وارد کشور شده، در منزل خواهرش واقع در شهر اصفهان سکونت دارد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه بیان کرد: پس از اطمینان یافتن از اخبار واصله درخصوص محل سکونت، شغل و بستگان متهم، نیابت قضایی در مورخه 1402/04/30 اخذ، اکیپی از کارآگاهان مجرب اداره 10 به شهر موصوف اعزام و پس هماهنگی با پلیس آگاهی اصفهان و تحقیقات نامحسوس محلی در پوشش کارگر ساختمانی و غیره آغاز و درنهایت محل کار متهم در یک کارگاه ساختمانی در محدوده محمدآباد شهرضا شناسایی شد.

وی افزود: در ادامه کار با صاحب کارگاه هماهنگی‌های لازم انجام و محل تحت نظر قرار گرفته، طی عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم پس از 5 سال، دستگیر و به این پلیس دلالت گردید.

سردار ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: در این مرحله چندین نوبت تحقیق و بازجویی از متهم انجام شد که ابتدا نامبرده اظهار بی‌اطلاعی کرده، سپس منکر شرکت در درگیری منجر به قتل شد، اما در نهایت مقاومت وی شکسته شد و ضمن اقرار به قتل بیان کرد: مدت‌ها بود که با پسر دایی‌ام به علت اختلافات قومی و طایفه‌ای اختلاف داشتیم، تا اینکه شب واقعه مقتول با برادرم در منزلی که همگی آنجا مهمان بودند، درگیر شدند و در اثر آن برادرم مورد ضرب وجرح قرار گرفت. بلافاصله برادرم با بدن زخمی نزد من آمد و گفت با مقتول درگیر شده است. من هم عصبانی شده، با برادرم به آن منزل رفتیم و پس از مشاجره لفظی با آنها درگیر شدیم. من با چاقو چند ضربه به مقتول زدم و سعید نیز با صاحب خانه درگیر و وی را زخمی کرد؛ سپس از محل متواری شدیم، در حین فرار چاقوهایمان را دور انداختیم و پس از مدتی به صورت غیرمجاز به افغانستان رفتیم. برادرم در افغانستان ماند، اما من با توجه به گذشت چند سال از ماجرا، به صورت غیرمجاز به ایران آمده و در منزل خواهرم در اصفهان ساکن شدم.

با اقرار صریح متهم سیار به بزه ارتکابی حسب دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران نامبرده با قرار بازداشت موقت به اتهام قتل عمدی جهت تحقیقات تکمیلی تحت نظر و اقدامات در جهت دستگیری متهم متواری برادر متهم نیز ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر