زمان مطالعه: 4 دقیقه

آسو کریمی کولبر پاوه‌ای چطور جانباخت؟

از روز دوشنبه که جسد بی‌جان کولبر 39ساله پاوه‌ای در یکی از روستاهای غرب کشور پیدا شد، رسانه‌های معاند تلاش کردند با ایجاد یک موج خبری، این حادثه را به نیروهای هنگ مرزی نسبت دهند و از این نمد کلاهی برای خود بسازند.
18 مرداد 1402
شناسه : 98696
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98696
449+
بالا
از روز دوشنبه که جسد بی‌جان کولبر 39ساله پاوه‌ای در یکی از روستاهای غرب کشور پیدا شد، رسانه‌های معاند تلاش کردند با ایجاد یک موج خبری، این حادثه را به نیروهای هنگ مرزی نسبت دهند و از این نمد کلاهی برای خود بسازند.

حادثه 24 - از روز دوشنبه که جسد بی‌جان کولبر 39ساله پاوه‌ای در یکی از روستاهای غرب کشور پیدا شد، رسانه‌های معاند تلاش کردند با ایجاد یک موج خبری، این حادثه را به نیروهای هنگ مرزی نسبت دهند و از این نمد کلاهی برای خود بسازند. خبر از این حکایت داشت که در شامگاه یکشنبه، کولبری 39ساله به‌نام آسو کریمی از سوی نیروهای هنگ مرزی هدف تیراندازی قرار گرفته و با اصابت گلوله به سرش مجروح  و یک روز بعد جسدش در یکی از روستاها پیدا شده است. حال آنکه خیلی زود مشخص شد که ماجرا نه‌تنها خبرسازی رسانه‌های معاند بوده که کولبر 39ساله بر اثر یک حادثه یا خصومت شخصی جانش را از دست داده است.

روز گذشته درحالی‌که اخبار مختلفی در رسانه‌ها و فضای مجازی درباره مرگ کولبری به نام آسو کریمی منتشر شده بود، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه به ابهامات درباره این حادثه پایان داد و اعلام کرد که بررسی‌های تخصصی نشان می‌دهد که این کولبر دچار حادثه شده است و شلیکی در کار نبوده است.

نوید صحرایی در گفت‌وگو با فارس خبر کشته شدن کولبر پاوه‌ای در اثر تیراندازی نیروهای هنگ مرزی را کذب محض دانست و گفت: در بررسی‌های اولیه و تحقیقات دقیق به عمل آمده ازجمله معاینه و کالبدشکافی جسد مرحوم، آسو کریمی توسط پزشکان متخصص پزشکی قانونی مرکز استان کرمانشاه و با حضور کارشناس رسمی دادگستری در رشته اسلحه‌شناسی، هیچ اثر و نشانه‌ای ناشی از اصابت گلوله در پیکر متوفی یافت نشد.

وی افزود: پس از بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که وی بر اثر ضربه شدید جسم سخت به جمجمه و خونریزی مغزی فوت کرده که احتمالاً ناشی از حادثه سقوط از ارتفاع و یا قتل توسط شخص یا اشخاص ناشناس به‌علت اختلافات شخصی باشد.

صحرایی افزود: همچنین فوت وی در زمان و مکانی صورت گرفته که هیچ‌یک از نیروهای نظامی در محل حضور نداشته‌اند و به هیچ‌وجه در آن زمان و مکان تیراندازی از سوی آنها گزارش نشده است. دادستان پاوه گفت: اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده آن متوفی، اعلام می‌کنم که تحقیقات کامل و جامع جهت کشف قطعی حقیقت ماجرا از سوی این دادستانی و با همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی در دست اقدام است و با حصول نتیجه قطعی، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

صحرایی گفت: متأسفانه خبر کذب و خلاف واقع قتل وی بر اثر تیراندازی نیروهای خدوم مرزبانی به سرعت توسط کانال‌های متعلق به معاندین و ضدانقلاب جهت سیاه‌نمایی و تشویش اذهان عمومی مردم به‌صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شد. برخی کانال‌های خبری داخلی نیز بدون اندکی تأمل، بی‌آنکه منتظر روشن شدن کامل ابعاد موضوع باشند، آن را اطلاع‌رسانی کردند. صحرایی تأکید کرد: توصیه ما به مردم شریف شهرستان پاوه این است که اعتنایی به این شایعات نداشته و صرفاً کسب هرگونه خبر و اطلاع‌رسانی در این موضوع را از طریق روابط‌عمومی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه پیگیری کنند.

آخرین اخبار «حوادث کرمانشاه» را در صفحه حوادث کرمانشاه حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر