زمان مطالعه: 1 دقیقه

ربودن مرد افغان توسط گروگانگیران در محله شوش تهران

هنگام پیاده‌روی بودم که ناگهان چند مرد جوان از خودروی خود پیاده شدند و ناگهان ...
17 مرداد 1402
شناسه : 98677
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98677
435+
بالا
هنگام پیاده‌روی بودم که ناگهان چند مرد جوان از خودروی خود پیاده شدند و ناگهان ...

حادثه 24 - هنگام پیاده‌روی بودم که ناگهان چند مرد جوان از خودروی خود پیاده شدند و ناگهان ...

مردادماه امسال، یک مرد جوان اهل کشور افغانستان به شعبه هفتم دادسرای امور جنایی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل بازپرس غلام‌حسین صادق‌زاده قرار گرفت، گفت: در محله شوش در حال پیاده‌روی بودم که ناگهان چند مرد جوان از خودروی خود پیاده شدند و ناگهان با ایجاد ضرب و جرح، من را ربودند و به یک خانه منتقل کردند.

وی ادامه داد: در خانه مورد نظر 3 نفر دیگر حضور داشتند که با خشونت اجازه نمی‌دادند از آنجا خارج شوم؛ این باند گروگانگیری در ازای آزادی من درخواست 50 میلیون تومان پول کرده بودند.

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده، تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با دستور قاضی جنایی تحقیقات میدانی را آغاز کردند و با اقدامات اطلاعاتی پی بردند 3 مرد جوان که در خانه موردنظر حضور داشتند از اتباع کشور افغانستان و پاکستان هستند.

کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با کسب مجوز قضایی راهی خانه  موردنظر در جنوب تهران شدند و 3 مرد جوان را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند؛ متهمان در همان تحقیقات اولیه با اظهارات ضد و نقیضی به حبس غیرقانونی شاکی پرونده اعتراف کردند.

یکی از متهمان در تحقیقات ابتدایی گفت: چندی قبل ما 3 نفر به صورت غیرقانونی به ایران آمدیم و هدف گروگانگیری از سوی سردسته یک باند تبهکاری قرار گرفتیم اما پولی نداشتیم که به آنها بدهیم.

متهم پرونده ادامه داد: بخاطر همین موضوع، سردسته باند مدعی شد پولی از ما دریافت نمی‌کند اما باید مراقب گروگان‌های دیگری که به آن خانه منتقل می‌شوند، باشیم تا آنها فرار نکنند؛ ما 3 نفر بی‌گناه هستیم فقط در ازای آزادی خود دست به حبس غیرقانونی شاکی پرونده زده‌ایم.

پس از اعتراف صریح متهمان، بازپرس جنایی به ماموران پلیس دستور داد تا با اقدامات اطلاعاتی گسترده و بررسی‌های موشکافانه ابتدا هویت اعضای باند مذکور را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری آنها اقدام کنند.

با دستور قاضی غلام‌حسین صادق‌زاده از شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران، متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند و  تحقیقات همچنان ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر