زمان مطالعه: 1 دقیقه

مادر نجف آبادی در زایمان دومش 4 قلو زایید

مادر 37 ساله نجف آبادی در دومین زایمانش، چهار نوزاد به دنیا آورد.
16 مرداد 1402
شناسه : 98649
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98649
410+
بالا
مادر 37 ساله نجف آبادی در دومین زایمانش، چهار نوزاد به دنیا آورد.

حادثه 24 - مادر 37 ساله نجف آبادی در دومین زایمانش، چهار نوزاد به دنیا آورد.

سمیه خانجانی، متخصص زنان و زایمان و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: وزن این نوزادان که دو پسر و دو دخترند، از 800 گرم تا یک کیلو و 200 گرم است و در سلامت کامل هستند.

این خانواده، یک پسر 12 ساله هم دارد، پدر این نوزادان، 38 ساله است و شغل آزاد دارد. با توجه به مستأجر بودن این خانواده در روستای نهضت آباد نجف آباد، مسوولان باید آستین حمایتشان را بالا بزنند.

فاطمه شمس مسئول بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان دولتی زنان و زایمان شهید بهشتی اصفهان که بزرگترین مرکز درمانی دولتی تخصصی زنان، زایمان و درمان نازایی در مرکز کشور است، گفت: امسال، از 90 نوزاد پذیرش شده در این بخش، دو مورد چهارقلو، یک مورد سه قلو و 40 مورد هم دو قلو بوده اند.

سرپرستان خانوارِ دارای چند قلو، تا 6 سالگیِ فرزندانشان می‌توانند از خدمات حمایتیِ بهزیستی بهره‌مند شوند.

طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، علاوه بر اعطای وام فرزندآوری (فرزند اول، مبلغ 30 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 3 سال، فرزند دوم، مبلغ 60 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 4 سال، فرزند سوم، مبلغ 90 میلیون تومان، فرزند چهارم، مبلغ 120 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 6 سال، فرزند پنجم به بعد، مبلغ 150 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 7 سال) برای تولد فرزند سوم به بعد، تسهیلات مسکن، زمین یا واحد مسکونی، تخفیف مالیاتی 15 درصدی و بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است.

آخرین اخبار «حوادث اصفهان» را در صفحه حوادث اصفهان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر