زمان مطالعه: 5 دقیقه

جزئیات تازه از انفجار شدید یک ساختمان در جوانمرد قصاب؛ تاکنون 16 مصدوم و یک فوتی

سخنگوی آتش نشانی تهران از وقوع انفجار در یک ساختمان مسکونی قدیمی در جوانمرد قصاب خبر داد.
16 مرداد 1402
شناسه : 98637
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98637
350+
بالا
سخنگوی آتش نشانی تهران از وقوع انفجار در یک ساختمان مسکونی قدیمی در جوانمرد قصاب خبر داد.

حادثه 24 - سخنگوی آتش نشانی تهران از وقوع انفجار در یک ساختمان مسکونی قدیمی در جوانمرد قصاب خبر داد.

صبح امروز یک ساختمان 3 طبقه در محله جوانمرد قصاب منفجر شد که به گفته مسئولان تا کنون 16 نفر مصدوم شده و یک نفر فوت کرده است.

17 نفر از زیر آوار خارج شدند/ احداث موکب‌های ویژه اسکان برای خانواده‌های حادثه دیده

رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ در ری در رابطه با حادثه ریزش یک ساختمان در شهرری اظهار کرد: این ساختمان ۳ طبقه در محله جوانمرد قصاب در بافت فرسوده قرار دارد که علت انفجار آن نشتی گاز اعلام شده و ساختمان‌های مجاور نیز دچار آسیب شدند.

 وی تصریح کرد: موکب‌های ویژه اسکان برای خانواده‌های حادثه دیده و خدمات رسانی برای امدادگران از سوی شهرداری منطقه ۲۰ آماده شده است.

شنگی ادامه داد: تا این لحظه ۱۷ نفر از زیر آوار بیرون آمده‌اند که ۱۳ نفر به بیمارستان اعزام شده و ۳ نفر سرپایی درمان شدند و یک نفر خانم در صحنه حادثه جان باخته است.

عزام 10 تیم عملیاتی هلال احمر استان تهران به محل حادثه

شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در این باره گفت: 6 تیم عملیاتی، شامل 12 نفر،  با بهره گیری از دو دستگاه آمبولانس، دو خودروی کمک دار و یک تیم سگ های زنده یاب به محل حادثه اعزام شدند.

افزایش تعداد مصدومان به 16 نفر

ساعت 10:00 | محمد اسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران گفت: تعداد مصدومان به ۱۶ تن افزایش یافت که همگی به مراکز درمانی انتقال یافتند.

نشت گاز، علت انفجار

قدرت الله محمدی رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در این باره گفت: در حادثه ریزش ساختمان در محله جوانمرد قصاب تاکنون ۷ مرد و ۵ زن از زیر آوار نجات پیدا کردند.

وی ادامه داد: علت انفجار ساختمان در جوانمرد قصاب نشت گاز بود.

12 مصدوم در اثر انفجار ساختمان

ساعت 9:30 | محمد اسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران با اشاره به وقوع انفجار در محله جوانمرد قصاب اظهار کرد: در پی حادثه ریزش آوار در شهرری که ساعت ۸:۱۲ اتفاق افتاد، ۸ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس اعزام شد.

وی گفت: تا این لحظه ۱۲ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافتند که ۳ مصدوم حالشان‌وخیم است.

انفجار شدید در ساختمان 3 طبقه

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: در ساعت ۸:۱۱ صبح امروز انفجار شدیدی در یک ساختمان مسکونی قدیمی به آدرس محله جوانمرد قصاب، خیابان حضرتی واقع در منطقه ۲۰ به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

وی گفت: در پی اعلام این حادثه ۵ ایستگاه آتش‌نشانی به محله حادثه اعزام شدند.

سخنگوی آتش نشانی تهران ادامه داد: انفجار شدیدی در یک ساختمان سه طبقه قدیمی مسکونی صورت گرفته است که بخش زیادی از این ساختمان تخریب شده ضمن اینکه به سه الی چهار ساختمان و مغازه کنار این ساختمان خسارت وارد شده است.

ملکی با بیان اینکه ۸۰ درصد از ساختمان در این حادثه تخریب شده است، تصریح کرد: علت اولیه حادثه نشت گاز اعلام شده است.

مرگ یک زن ۷۵ ساله و نجات ۱۹ تن از زیرآوار

علی نصیری،  رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران  با اشاره به حادثه انفجار و ریزش آوار در محله جوانمرد قصاب گفت:‌ درپی این حادثه عوامل آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر، پلیس و ... در محل حاضر شدند و تیم‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران نیز در این محدوده حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه شواهد و احتمالات اولیه حاکی از این است که انفجار و ریزش این ساختمان به دلیل نشت گاز بوده است، گفت: محل حادثه یک ساختمان مسکونی است و کاربری آن هم مسکونی بوده است. از این رو به احتمال زیاد نشست گاز از کپسول در قسمت آشپزخانه سبب وقوع این حادثه شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه این انفجار تا شعاع ۵۰۰ متری از محل وقوع حادثه را تحت تاثیر خود قرار داده و سبب شکسته شدن شیشه‌ها و واردشدن خسارات به برخی خودروها شده بود، گفت: در جریان انفجار و تخریب این ساختمان مسکونی، ۲۰ نفر دچار حادثه شدند که ۱۹ نفر از این افراد از زیرآوار خارج و در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفتند. حال عمده این افراد مساعد گزارش شده است. متاسفانه یک نفر هم جان خود را از دست داد.

نصیری؛ فرد جانباخته در این حادثه را زنی ۷۵ ساله معرفی کرد و گفت: عملیات آواربرداری و جستجو در محل ریزش این ساختمان همچنان ادامه دارد و عوامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در محل حادثه حضور دارد.

 روز گذشته نیز حادثه ریزش ناگهانی چند ساختمان غیرمجاز

 در جریان فرآیند تخریب سبب مرگ چهار تن شامل دو تن از پرسنل انتظامی و مصدومیت ۱۱ تن از شهروندان شد. عملیات امداد و نجات همچنان در این محل ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر