زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرگ عامل آتش‌افروزی مرگبار در پارک کودک‌ در زندان

عامل آتش‌افروزی مرگبار در پارک کودک‌، پیش از محاکمه در زندان فوت شد تا دو همدستش محاکمه شوند.
16 مرداد 1402
شناسه : 98634
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98634
170+
بالا
عامل آتش‌افروزی مرگبار در پارک کودک‌، پیش از محاکمه در زندان فوت شد تا دو همدستش محاکمه شوند.

حادثه 24 - عامل آتش‌افروزی مرگبار در پارک کودک‌، پیش از محاکمه در زندان فوت شد تا دو همدستش محاکمه شوند.

در این پرونده مهرداد متهم بود دهم تیر ماه سال ۱۳۹۸ دوست ۳۰ ساله خود به نام شاهین را در پارک کودک تهران به آتش کشید. مرد به بیمارستان منتقل شد اما بعد از چند روز به دلیل شدت سوختگی جان باخت. مهرداد، عامل آتش‌افروزی و دو همدستش در جریان تحقیقات دستگیر شدند که او در بازجویی‌ها گفت: چندی پیش تلفن همراهم را ۵/۲میلیون تومان به شاهین فروختم و قرار شد پول آن را زود پرداخت کند اما مدام امروز و فردا می‌کرد‌. برای این‌که پول را بدهد تصمیم گرفتم او را بترسانم. شاهین را با کمک دو نفر از دوستانم به پارک کشاندم‌. روی او بنزین ریختم و از فاصله دور چند بار فندک زدم تا شاهین بترسد که ناگهان فندک در دستم منفجر شد و شاهین آتش گرفت.

این در حالی بود که اولیای دم مقتول در شکایت خود‌ اعلام کرده بودند مهرداد چند بار نزد آنها سراغ شاهین را گرفته و بعد تهدید کرده او را به آتش می‌کشد.با تکمیل تحقیقات در دادسرا برای مهرداد به اتهام مباشرت در قتل و اخلال در نظم و برای دو دوستش به اتهام اخلال در نظم عمومی کیفرخواست صادر شد‌. در حالی که پرونده در نوبت رسیدگی بود‌، مهرداد در زندان جان باخت‌. با مرگ او دو همدستش در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفتند.

در ابتدای این جلسه پدر مقتول که قیم نوه‌اش نیز هست‌، رو به قضات گفت: مهرداد پسرم را به خاطر یک گوشی با بی‌رحمی کشت و زندگی پسرم و نوه‌ام را تباه کرد. حالا که در زندان فوت شده تقاضای دیه دارم.

​​​​​​​سپس دو همدست مهرداد در جایگاه قرار گرفتند که یکی از آنها گفت: من از تصمیم مهرداد برای آتش زدن شاهین خبر نداشتم‌. باور کنید در جنایت هم نقشی نداشتم. در ادامه دومین متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: سعی کردم با میانجیگری به دعوای مهرداد و شاهین پایان دهم که نشد‌. مهرداد چند بار برای ترساندن شاهین‌، فندک زد اما ناگهان فندک منفجر شد و این حادثه رقم خورد.پس از دفاعیات متهمان قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر