زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرد افغان فرشته نجات بیماران شد

به گفته سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان یک تبعه افغانستانی مقیم سمنان با مرگ خود، به چند نفر از همنوعان افغان در انتظار اهدای عضو جان دوباره بخشید.
15 مرداد 1402
شناسه : 98617
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98617
229+
بالا
به گفته سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان یک تبعه افغانستانی مقیم سمنان با مرگ خود، به چند نفر از همنوعان افغان در انتظار اهدای عضو جان دوباره بخشید.

حادثه 24 - به گفته سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان یک تبعه افغانستانی مقیم سمنان با مرگ خود، به چند نفر از همنوعان افغان در انتظار اهدای عضو جان دوباره بخشید.

دکتر احسان حسین زاده ۱۵ مردادماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در اقدامی انسان دوستانه با تصمیم فداکارانه خانواده زاهدی؛ اعضای پیکر جانبخش اکبر زاهدی ۵۲ ساله به چند بیمار دردمند، از اتباع افغان جان دوباره بخشید.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: جانبخش اکبر زاهدی اهل کشمیر افغانستان و ساکن شهر سمنان در پی حادثه رانندگی، در بخش ICU جراحی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر بستری شد.

دکتر حسین زاده ادامه داد: متاسفانه با وجود تلاش پزشکان و کادر درمان در جهت درمان وی، مرگ مغزی تایید شد، و خانواده محترم وی پس از آگاهی از تایید مرگ مغزی وی توسط پزشکان و با توجه به بی بازگشت بودن این شرایط، با تصمیمی نیک اندیشانه به چند بیمار نیازمند پیوند، جان دوباره بخشیدند.

وی افزود: خانواده جانبخش زاهدی با باور به اینکه اهدای عضو، رسمی نیکوکارانه و انسان‌دوستانه است که باید در جامعه نهادینه شود، اقدام به رضایت به اهدای عضو تمامی ارگان های حیاتی پدر نمودند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: مطابق با قوانین اهدای عضو در ایران، در صورتی که اهدا کننده عضو، از اتباع باشد گیرندگان وی نیز از بیماران در لیست انتظار اتباع هستند.

آخرین اخبار «حوادث سمنان» را در صفحه حوادث سمنان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر